VOLNER JÁNOS (Jobbik): Köszönöm szépen, elnök úr. Én először az 1. és 11. ajánlási pontokhoz szeretnék hozzászólni, mint a kettőt én javasoltam a kormányzat részére.

Az 1. pontban javasoltam azt, hogy a lakossági riasztórendszer körébe vegyék fel az egyéb telekommunikációs eszközöket, a belföldi vezetékes és mobil telekommunikációs szolgáltatást nyújtó gazdálkodó szervezetek által működtetett eszközöket is, illetve ezzel összefüggésben a 11. pontban lakossági tájékoztatás céljára a belföldi vezetékes és mobil telekommunikációs szolgáltatást nyújtó gazdasági szervezetek eszközeit javasoljuk igénybe venni. Itt egészen pontosan arra gondolunk, hogy akkor, amikor bekövetkezik egy katasztrófahelyzet, ne csak a kiépített végpontok segítségével, a katasztrófavédelmi rendszer segítségével próbálja meg felhívni a kormányzat a lakosság figyelmét a veszélyhelyzet bekövetkeztére, hanem oly módon is lépjen velük kapcsolatba, hogy minél bőségesebb információkkal lássa el a lakosságot.

Ugye, lehet az, hogy milyen gyűjtőpontokon számíthat a lakosság arra, hogy kimenekítik onnan rövid időn belül, ez különösen egy áradás vagy egyéb ipari katasztrófa esetén különösen fontos lehet, milyen irányban kell elhagyni a települést adott esetben, milyen óvatossági intézkedéseket kell betartani, milyen óvintézkedéseket kell életbe léptetni, zárkózzanak be a lakásba, vagy éppen ellenkezőleg, menjenek ki onnan, mert olyan jellegű katasztrófahelyzet várható, sötétítsenek el például egy háborús veszély esetén, ezek mind-mind olyanok, amelyeket leginkább egy ilyen mobilszolgáltató tud biztosítani. Ezeknek az információknak a részletezettségét ezzel a hagyományos katasztrófa-jelzőrendszerrel gyakorlatilag nem igazán lehet biztosítani. Én arra biztatom tehát ebben az esetben a kormányt, hogy használja ki a kommunikációs vívmányokat, és bátrabban éljen velük.

Korondi képviselő úr javaslata pedig a 2. pontban azt irányozza, hogy a Honvédelmi Minisztériumhoz kerüljön a katasztrófavédelem ügye a Belügyminisztériumtól. Mi is, képviselőtársaim, az egyik legfontosabb indoka ennek? Az, hogy a NATO polgári veszélyhelyzet-tervezése egy olyan követelményt ró Magyarországra, amely a NATO-tagságból ered, Magyarországnak is meg kell ennek felelnie. Teljesen nyilvánvaló, hogyha egyébként is a Honvédelmi Minisztérium működik együtt a NATO-val, hogyha egyébként is katona irányítás alatt tartják a legtöbb országban a polgári védelmet, akkor úgy gondoljuk, indokolt, hogy Magyarországon is így legyen. Ez nem egy példa nélkül való dolog. Korábban ez a rendszer sokkal jobban működött a honvédelem fennhatósága alatt, mint jelenleg. Úgy gondolom, ideje lenne visszahelyezni. Ettől különálló szervezetként szeretnénk mi a Jobbik által elképzelt kormányzati struktúrában megtartani a tűzoltóságot.

Köszönöm szépen, elnök úr. (Taps a Jobbik soraiban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage