DR. STÁGEL BENCE (KDNP): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Államtitkár Úr! A magyar oktatási rendszerben megfelelõ támogatást kell nyújtani a kiemelkedõ szakmai teljesítményt nyújtó, közoktatásban tanuló fiatalok tehetséggondozására, és lehetõség szerint minél több tehetséges diákunknak kell biztosítani a nemzetközi tanulmányi versenyeken való részvétel lehetõségét.

A nemzetközi versenyek sorába tartozik például a nemzetközi matematikai diákolimpia is, egy évente megrendezett diákverseny, amelyen a 20 év alatti fiataloknak hat matematikai problémát, feladatot kell megoldaniuk. Az elsõ ilyen versenyt még 1959-ben rendezték. Ezzel a matematikai verseny a legrégibb a nemzetközi tudományos diákolimpiák közül. Kevesen tudják, hogy Magyarország az összesített történelmi listán Kína és az Egyesült Államok után a harmadik helyen áll.

A cél az, hogy a nemzetközi tanulmányi versenyeken a tehetséges magyar fiatalok jól szerepeljenek, ezáltal is öregbítve hazánk hírnevét. A magyar oktatási rendszernek egyszerre kell biztosítania a hátrányos helyzetû fiatalok felzárkóztatását, valamint a kivételes tehetségû diákjaink hosszú távú, kiszámítható tehetséggondozását. Ma, amikor kiemelt célnak tartjuk például a természettudományos képzés megerõsítését, büszkének kell lennünk a nemzetközi szinten már komoly eredményeket felmutató fiataljainkra, és megfelelõ módon elismerésben kell részesítenünk õket.

Hogy a fiatalok érdeklõdési köre miként és hogyan alakul, azt nagyban befolyásolja, hogy kortársaik közt találkoznak-e kiemelkedõ teljesítményt nyújtó, akár már példaképnek is tekinthetõ diáktársakkal. A közösségi megbecsülés, valamint a jövõbeni támogatások érdekében kérdezem tehát államtitkár úrtól, hogy milyen eredményeket értek el a magyar fiatalok a 2011. évi nemzetközi tanulmányi versenyeken, és hogy mely fiatalokra lehetünk büszkék.

Köszönöm szépen. Várom válaszát. (Taps a kormánypárti padsorokban.)

Elõzõ Következõ

Eleje Tartalom Homepage