HALÁSZ JÁNOS nemzeti erõforrás minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselõ Úr! A világ legtöbb országának diákjai évente több tudományterületen mérik össze a tudásukat; a diákolimpiák eredményei nagymértékben függnek a tehetséggondozás programjaitól, az elkötelezett és felkészült pedagógusoktól.

Hazánk e területen komoly eredményekkel és hagyományokkal rendelkezik. A minisztérium minden évben támogatja a felkészítõ szakmai táborok megvalósulását, a magyar diákolimpikonok és felkészítõ tanáraik kiutazásának fedezetét. Teszi mindezt annak érdekében, hogy a magyar diáktehetségek is kellõképp bizonyíthassák a nemzetünkben rejlõ kiváló lehetõségeket.

2011-ben a 9. európai uniós természettudományos diákolimpián Csehországban a hazánkat képviselõ mindkét csapat aranyérmet kapott. A 43. nemzetközi kémiai diákolimpián Törökországban a magyar csapat idén is kimagasló eredményt ért el: 1 arany-, 2 ezüst- és 1 bronzéremmel a kilencedik helyen végzett. Az európai uniós tagországok közül Magyarország szerepelt itt a legjobban. A 42. nemzetközi fizikai diákolimpián Thaiföldön a magyar csapat 3 tanulója ezüstérmet, 2 bronzérmet szerzett. Az 52. nemzetközi matematikai diákolimián Hollandiában 101 ország 564 diákja indult. Az országok nem hivatalos pontversenyében Magyarország a 25. helyen végzett, és 2 tanulónk ezüst-, 3 bronzérmet szerzett. A 10. National Geographic világbajnokságon az Egyesült Államokban hazánkat háromfõs csapat képviselte. A magyar csapat a szoros mezõnyben a 11. helyezést érte el.

Tisztelt Képviselõ Úr! Mint az eredményekbõl is jól látható, nemzetünk büszke lehet diákjaira, az õket felkészítõ tehetséges, nagy tudású pedagógusokra; áldozatos munkájukkal mindannyian a nemzet hírét, a magyar iskola elismertségét növelik, ezzel is hozzájárulva Magyarország versenyképességének növeléséhez. Errõl a helyrõl is köszönjük ezeket a szép eredményeket minden érintettnek.

Köszönöm szépen a kérdését. (Taps a kormánypárti padsorokban.)

Elõzõ Következõ

Eleje Tartalom Homepage