DR. SZABÓ ERIKA közigazgatási és igazságügyi minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Képviselő Úr! Tisztelt Országgyűlés! Három kérdést tett fel a képviselő úr. Nehezítjük-e a rászorultak helyzetét? Nem nehezítjük, könnyítjük, gyorsabb, egyszerűbb, ügyfélbarátabb lesz az ügyintézés.

Kérdezi, hogy eredményesebb, takarékosabb, ügyfélbarátabb lesz-e a változással a segélyezési rendszer. Nemcsak a segélyezési rendszer, hanem minden, az állampolgárokat érintő államigazgatási hatósági ügy intézése sokkal egyszerűbb, eredményesebb, takarékosabb és ügyfélbarátabb lesz.

Harmadik kérdése, hogy milyen intézkedéseket tervezünk annak érdekében, hogy a segélyre szorultak a változó hatáskörök miatt ne szenvedjenek hátrányt. Ha a járástörvény vitájában részt vett a képviselő úr, vagy akik részt vettek, azok hallhatták, hogy az egész átalakításnak az a legfőbb célja, hogy az ügyfeleknek ne kelljen utazniuk, minél közelebb legyen lakóhelyükhöz az ügyintézés, és ahhoz koncentráltan férhessenek hozzá. Ma az állampolgárnak egyes államigazgatási ügyeinek intézéséhez sok esetben nemcsak településen belül kell egyik hivataltól a másikhoz mennie, hanem sokszor települések között is ingáznia kell. Ezért a legfontosabb cél a kormányablakrendszer országos kiépítésénél és a járási rendszer kialakításánál az, hogy ezt az áldatlan állapotot megszüntessük.

Az ön konkrét kérdése a segélytípusok esetére vonatkozott. Ezekben az esetekben az önkormányzat, illetve a polgármesteri hivatal közvetítő volt, ezt a járási hivatal, kistelepülésen pedig a járási hivatal által kirendelt ügysegéd fogja intézni az ügyfelek számára, tehát pluszutazást semmiképpen sem igényel.

Köszönöm érdeklődését, szívesen válaszolnék még hosszabban, ha lenne időm rá. Köszönöm. (Taps a kormánypárti padsorokban.)

(16.10)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage