OSZTOLYKÁN ÁGNES (LMP): Nagyon szépen köszönöm a szót. Hát, kicsit többet vártam a képviselő asszonytól oktatáspolitikusként, hogy valami nagyobb víziót fog vázolni, meg ugye azt is vártam, hogy akkor megmondja, hogyan kell szegregálni a cigány gyerekeket, merthogy itt Mirkóczki képviselőtársam előre jelezte, hogy majd az oktatáspolitikus elmondja, hiszen önök csak a szegregációban hisznek.

Igen, képviselő asszony, van csapi iskola, de azt gondolom, hogy ön kicsit összekeveri az oktatási módszertant és a tévhiteket, amely tévhitek alapján önök sajnos meggyőzték emberek tömkelegeit, hogy itt ülhessenek ebben a parlamentben. De van hejőkeresztúri iskola is, tehát vannak módszertanok is. Ön ok-okozati egyenlőséget állít fel a között, hogy aki hátrányos helyzetű, rossz, ilyen-olyan családból jön, az eleve már csak egy ilyen iskolába mehessen, merthogy a család visszahúzza. Azt gondolom, hogy ez egy nagyon komoly tévhiten alapul, megint azon az általánosításon alapul, ami önöket idáig juttatta, sajnos. Nem beszél a rendszer hibájáról, ugyanakkor a másik pillanatban pedig azt mondja, hogy nem érdekli, hogy a gyerek szegény vagy cigány, teljesítsen; akkor egyenlőségről beszél, de az egyenlőséget a rendszer maga nem tudja biztosítani, és ön ugye aztán ezt a család hibájának rója fel.

Azt gondolom, ahhoz, hogy az oktatásban jobb képet kapjunk - és abban mindannyian egyetértünk, hogy valahogyan segíteni kell a hátrányos helyzetből jövő fiataloknak az iskolai sikerességét -, azt gondolom, hogy nem ezt az egyetlen módszert kell favorizálniuk, és már sokszor elmondtam önöknek azt, és kérem, lássák be, hogy akkor, ha én különböző (Az elnök csengetéssel jelzi az időkeret leteltét.) státusú, különböző gazdasági helyzetű két gyereket egymás mellé ültetek, azok hatni fognak egymásra, mégpedig pozitívan.

Köszönöm szépen. (Taps az LMP padsoraiban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage