DR. FÓNAGY JÁNOS nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár: Köszönöm, elnök úr. Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! A hivatalos válasz előtt engedjen meg egy személyes mondatot: a csornai elkerülő nekem személyes ügyem is, hiszen az ön társaságában együtt ígértük meg az ottani polgároknak, hogy ez megépül.

És nemcsak ezért, hanem jelentősége folytán is kiemelt jelentőségű a csornai elkerülő, a M85-ös autóút Csorna-Győr közötti szakaszának megvalósítása. A rendkívül nagy forgalmi terhelés miatt ez a projekt kiemelt feladatként jelenik meg az Új Széchenyi-tervben, és első feladatok között nevesítette a gyorsforgalmi és főúthálózat fejlesztéséről szóló kormányhatározat is. A beruházás négy szakaszból áll, ebből egy elkészült.

Az M85-ös enesei elkerülő szakaszát 2011-ben ideiglenesen forgalomba helyezték. A három projekt kivitelezési feladataira is rendelkezésre állnak a pénzek a Közop keretein belül. A csornai elkerülő út, az M85-86-os autóutak közötti kapcsolatot biztosító keleti szakaszra és a 85-ös Győr-Enese és Enese-Csorna közötti szakaszaira is készen állnak a kiviteli tervek és az útépítési engedélyek. A területszerzések megtörténtek, a régészeti feltárások a legutóbbi szakasz kivételével befejeződtek.

Az Enese-Csorna szakaszon a területszerzés 98 százalékos, a régészeti feltárás 75 százalékos, befejezésük '13 áprilisáig, tehát jövő hónap végéig várható. A három projektszakaszra vonatkozó kivitelezési, közbeszerzési ajánlati felhívás decemberben megjelent, folyamatosan érkeznek a pályázatok. A kivitelezés június végén megkezdődik, és 2015 első félévében befejeződik.

A fejlesztéssel Csorna városa, az átmenő szakasz, az ország egyik legnagyobb közúti forgalmi terhelésének kitett szakasza mentesül a forgalom alól. Köszönöm szépen. (Taps a kormánypárti padsorokban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage