DR. VÖLNER PÁL nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! Nagyon csodálkozom ezeken a feltett kérdéseken, amelyeket a vasúti díjképzés kapcsán tesznek fel. Ugyanis az önök kormányzata 2002 és 2010 között 140 százalékos tarifaemelést hajtott végre a vasúti közlekedésben (Dr. Józsa István: És nem elég nektek?), és a nemzeti vasút vállalat vagyonát kiárusította a MÁV-Cargo eladásával. 300 milliárdnyi adósságállományt hagytak örökül a MÁV-nál (Nyakó István: Ennyit vontatok ki az egészségügyből!), és ha ezek után, hogy átalakítás alatt áll a közösségi közlekedés rendszere, ezen belül a MÁV bizonyos üzletpolitikai szempontjai érvényesülnek (Dr. Józsa István: Milyen üzletpolitikai?), és üzletpolitikai kedvezmények keretében viszi tovább azt a kedvezményhalmazt, amit a cégcsoport elbír, ha önök ezt támadják, akkor nem eléggé ismerik a cégcsoport múltját és az önök kormányzásának a következményeit.

Ezekkel az apró módosításokkal tudjuk elérni azt (Nyakó István: Apró módosítás? Ingyenes volt, fizetőssé tettétek!), hogy a MÁV-csoport 1 milliárd forint értékben tud felújítani kocsikat, hogy az utazóközönség körülményei javuljanak.

(15.00)

Éppen a Fidesz képviselőcsoportjának az észrevételei alapján a pótjegyek területén is bevezetésre került a MÁV-nál egy 1500 forintos bérleti lehetőség, amely alapján továbbra is korlátozás nélkül, külön jegy váltása nélkül a diákok mellett a 6 éven aluli és a 65 év feletti nyugdíjasok havi 1500 forintért meg tudják váltani ezt a lehetőséget. (Nyakó István: Ez havi 1500 forint, ez egy évben 16 ezer forint.)

Amit én még kiemelnék, hogy csúsztatások vannak az önök előadásában. Ha azt vesszük, hogy csak a vasútvonalaknak, a napi járatoknak mintegy 10 százalékát érintette a módosítás, akkor látható, hogy önök (Az elnök csengővel jelzi az idő múlását.) bolhából csinálnak elefántot. Azonkívül nem tudom, hogy várják el, hogy átalakuljon egy rendszer...

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage