VOLNER JÁNOS (Jobbik): Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Képviselőtársaim! Először is sajnálatomat szeretném kifejezni, hogy ennyire kevesen vagyunk. Két szocialista képviselő, pontosabban már csak egy kíváncsi a mai napirend előtti felszólalásokra, az LMP részéről vagy a Bajnai-féle PM részéről vagy a Demokratikus Koalíció részéről senki nincs itt, így érthető, ha lemaradnak a nap eseményeiről, és nem tudnak rá reagálni a későbbiekben.

Amiről szeretnék szót ejteni, az a budapesti közlekedés helyzete és az is, hogy pontosan miért alakulnak ki azok a dugók, amelyek jelenleg Budapest közlekedését jellemzik. Mi is történik Budapesten? Egy nagyvárosnak természetes velejárója, hogy időnként forgalmi dugók alakulnak ki a nagy forgalom miatt. Budapesten azonban nem egy természetes következményével szembesülünk a nagyvárosi létnek, itt arról van szó, hogy Tarlós István és Vitézy Dávid közösen úgy üzemelteti Budapest tömegközlekedési rendszerét, úgy üzemelteti a jelzőlámpákat, hogy Budapesten tervezett dugók alakulnak ki.

A fél ország azon röhögött, hogy Vitézy Dávid a Budaörsi úton, kint tervezett dugót alakított ki, mert meggyőződése volt, hogy a város azzal, ha dugókban állásra kényszeríti az autósokat, akkor azzal jól fog járni. Vitézy Dávidnak ugyanis az a meggyőződése, hogy ha Budapesten minél nagyobbak a dugók, minél kellemetlenebb lesz az autósok számára a közlekedés, annál többen fognak majd a BKV járműveire átszállni, mert ahogy egyébként olvasni is lehetett egy korábbi VEKE-tanulmányban, a buszon ülő emberek arcát elégedettség tölti el, amikor a busz elsuhan az álló kocsisorok mellett.

Hát ez a jövőkép, ez a fajta közlekedésszervezési elv jellemzi jelenleg Budapestet, Tarlós István és Vitézy Dávid közös vezetői munkáját. Ennek a következménye az, hogy áthangolják a körúton a villamosok közlekedését, hogy elképesztő dugók alakulnak ki városszerte, mert a városvezetés alapvetően abban gondolkodik, hogy dugókat hozzon létre. A kormány természetesen semmit nem csinál, nem érzi úgy, hogy be kéne avatkozni ezekbe a folyamatokba, nem érzi úgy, hogy esetleg tennie kellene valamit azért, hogy ne külföldi buszokat vásároljon Budapest akkor, amikor van magyar buszgyártó is, nem érzi azt, hogy esetleg nem európai uniós rekordot jelentő áfaszinten kellene a magyar autósoknak üzemanyagot vásárolniuk, nem érzik azt sem furcsának, hogy az egekbe emelték a parkolási költséget.

Képviselőtársaim, egy minimálbéren dolgozó ember nem keres jelenleg annyit, amennyibe Budapest belső kerületeiben óránként a parkolás kerül. Ez is egy elképesztő dolog. Ez egy autóstársadalom-ellenes, az autósokat bűnözőként kezelő, az autósokat többszörösen lehúzó és büntető rendszer, amit önök itt az elmúlt időszakban kialakítottak. Kérem önöket, hogy az autóstársadalmat a közlekedés egyenjogú, az autózásban rendkívül magas adót fizető tagjaiként kezeljék, ne bűnözőként, ne üldözendő emberekként, ne háttérbe szorítandó, visszaszorítandó kisebbségként, hanem olyan emberekként, akik egyébként azzal, hogy az autójukba benzint tankolnak, azzal, hogy kifizetik ezeket az elképesztően magas parkolási költségeket, hozzájárulnak ahhoz, hogy ez az ország hozzájusson a szükséges mennyiségű adóbevételhez.

Képviselőtársaim, mi lenne a jövő? Mi lenne az út? Nyilván nem az, hogy 30 éves buszokon kell a budapestieknek utazniuk, miközben a kormány által kinevezett főpolgármester, pontosabban: a kormánypárt által kinevezett főpolgármester meg a miniszterelnök úr rokona, aki 25 évesen lett az ország egyik legnagyobb vállalatának vezérigazgatója, Vitézy Dávid pokollá teszik Budapesten az autósok életét. Nyilván az lenne a megoldás, ha P+R parkolók épülnének, azzal ösztönöznénk az autósokat arra, hogy átszokjanak a tömegközlekedésre, hogy jó színvonalú tömegközlekedési szolgáltatásokat kínálunk a részükre, nem 30 éves autóbuszokat, amelyek folyamatosan lerobbannak. Olyan módon próbáljuk segíteni az autósok közlekedését, hogy lehetőség szerint folyamatossá tesszük a forgalmat Budapesten, nem pedig mesterségesen dugókat hozunk létre, mert az, amit önök csinálnak jelenleg Budapesten, amit létrehoznak ezek az elképesztő nagyságú forgalmú dugók, ez egyszerűen rémálomnak tűnik a budapesti emberek számára.

Arra kérem önöket, hogy az állandó sikerpropaganda helyett inkább kezdjenek el a budapesti emberekkel beszélgetni, kérjék ki a véleményüket, mit szólnak ahhoz, hogy Vitézy Dávid rendszeresen dugókban állásra kényszeríti őket, mit szólnak az elképesztően magas parkolási díjakhoz, a magas üzemanyagárakhoz, és ennek alapján ki fog rajzolódni a válasz: ebből a politikából a budapestiek nem kérnek.

Köszönöm szépen, elnök úr. (Taps a Jobbik padsoraiból.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage