DR. FÓNAGY JÁNOS nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár: Köszönöm, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! A kormány kiemelten kezeli az M35-ös autópálya Debrecen-Berettyóújfalu és az M4-es autópálya Berettyóújfalu-országhatár közötti szakaszainak megvalósítását. Valóban, kiépítésükkel a tranzitforgalom negatív hatásai jelentősen csökkenthetők. A tervezett gyorsforgalmi úti beruházások közül a két autópálya-szakasz megvalósítása az elsők között történhet meg. A projektek előkészítése a területek megszerzésével a közlekedési operatív program forrásaiból történik.

Az M35-ös autópálya építése valóban csúszik. Ennek oka először, hogy a környezetvédelmi engedélyt bíróság előtt megtámadták, másik oka, hogy Derecske város sajnos nem járul hozzá a környezetvédelmi engedéllyel rendelkező szakasz megvalósításához.

Az M4-es autópálya Berettyóújfalu-országhatár közötti szakaszán a kiviteli terv rendelkezésre áll, folyamatban vannak a területszerzések és a régészeti munkálatok. Az M4-M35-ös autópálya-csomópont áttervezése szükségessé teszi a szakaszhoz közvetlenül csatlakozó részek engedélyezési és kiviteli terveinek áttervezését, valamint az építési engedély módosítását. Jelenlegi ütemezés szerint az előkészítési munkálatok legkésőbb 2015 közepére-végére befejeződnek. A TEN-T hálózat részeként tervezett két autópálya-szakasz megvalósítását a 2014 és 2020 közötti európai uniós költségvetési ciklus forrásaiból tartjuk reálisnak és lehetségesnek, azonban a költségvetési tervezés még folyamatban van, így biztos számokat most felelősséggel mondani nem tudok.

Az M35-ös és M4-es autópálya mintegy 60 kilométer hosszú szakaszának kivitelezése előreláthatóan két évig tart, kedvező esetben az M4-es szakaszon legkorábban 2017-ben, az M35-ös szakaszon 2017-2018-ban készülnek el.

Köszönöm, elnök úr, a türelmét. (Szórványos taps a kormánypárti padsorokban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage