SZILÁGYI GYÖRGY (Jobbik): Most talán kicsit halkabbak lesznek az alpári bekiabálások, így folytatnám. (Varju László: Próbáld meg!) Úgy érzem tehát, hogy mi vagyunk az egyetlen, akik megpróbálnak konstruktív ellenzékként részt venni ebben a vitában is és egyébként abban, hogy ez a törvény létrejöhessen. Mirkóczki Ádám képviselőtársam erről már beszélt. Éppen ezért higgyék el nekem, hogy azok a kritikák, amelyeket megfogalmazunk, tényleg jobbító szándékú kritikák lesznek.

(15.50)

És elvileg azokat mondjuk el, amikről úgy érezzük, hogy ezzel jobbá lehetett volna tenni ezt a törvényt, csak önök nem vették figyelembe.

Az egy kicsit bánt egyébként, hogy mivel mi konstruktív ellenzékként viselkedünk, és benyújtottunk jó pár módosító javaslatot, a tegnapi TAB-ülésen kiderült, hogy ezeket a javaslatokat, ugye, önök elutasították, de ez még hagyján, hogy önök elutasították, de ott kiderült, amikor mi kértük azt, hogy indokolja meg államtitkár úr, hogy miért utasították el, hogy igazából el se olvasták ezeket a módosító javaslatokat, hiszen látszott, hogy államtitkár úr akkor olvassa el, és indokolja meg, hogy miért is gondolja úgy, hogy ezeket a módosító javaslatokat nem fogadják be.

És akkor egy-két reagálás még az előttem szólókhoz. Ugye, Fodor Gábor itt elmondta, hogy az Iszlám Állam milyen súlyos válságot jelent a világnak, valóban így van, csak arról már hallgatott Fodor Gábor, és abba már nem ment bele, hogy vajon az Iszlám Állam kinek az érdeke. Ki hozta létre ezt az Iszlám Államot, akinek ugye nagy szerepe van abban valóban, hogy ez a migrációs hullám elindult azokról a területekről, de még sok más dolognak is szerepe van. És ugye, Németh Szilárd is erről beszélt. Németh Szilárd, ugye, azt mondta, hogy az Európai Unió politikusai a felelősek elsősorban ezért a Magyar­országon kialakult válsághelyzetért. És valóban így van, van felelősségük az európai politikusoknak, de arról már szemérmesen hallgatott, ugye, Németh Szilárd, hogy az Amerikai Egyesült Államoknak, mondjuk, milyen szerepe van ebben, az egész helyzet kialakulásában. Erről beszélt egyébként Mirkóczki Ádám, és amiről még szemérmesebben hallgatott Németh Szilárd, az pedig az, hogy vajon a kormánynak van-e valamilyen felelőssége a kialakult helyzetben. És a migrációs hullám következtében, ugye, Magyarországon súlyos helyzet alakult ki, és ezt a katasztrofális helyzetet, ki kell jelenteni, nagymértékben annak is köszönhetjük, hogy az Orbán-kormány később észlelte a problémát. Amikor észlelte, akkor is lassan reagált, a probléma megoldására pedig nevetséges és hatástalan intézkedéseket alkalmazott eddig.

Ugye, emlékeznek még, amikor a Jobbik már hónapok óta próbálta felhívni a kormány figyelmét a migráció veszélyére, és az azonnali intézkedéseket kérte önöktől, akkor a kormány első intézkedése az volt, hogy plakátokkal próbálta megállítani a migránsokat, vagyis nem tettek még akkor sem semmit, csak szavakkal meg hangzatos szlogenekkel akarták megvédeni az országot. Gondolom, emlékeznek még az egyik ilyen plakát szövegére: „Ha Magyarországra jössz, nem veheted el a magyarok munkáját!” Ugye, ezek kemény szavak, megmutatják az ország népének, hogy a Fidesz keményen képviseli az érdeküket, de az a baj, hogy ezek csak szavak. Hiszen önök a szavak meg a nagy mondások kormánya - de mit tettek? Mit tettek annak érdekében, hogy a magyar emberek számára valóban megvédjék a magyar munkahelyeket? Ha megnézzük, akkor semmit, hiszen még egyszer mondom, az volt a plakáton: „Ha Magyarországra jössz, nem veheted el a magyarok munkáját!” De miniszterelnök úrtól, ugye, azt is tudjuk, hogy nem azt kell figyelembe venni, amit mondanak, hanem amit tesznek. És önök mit tettek?

Az augusztus 25-én megjelent hivatalos értesítőben közzétett NGM-tájékoztató szerint, amelyet Tállai András írt alá Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter megbízásából, arról rendelkeznek, hogy 2015-ben 59 ezer munkavállalási engedély adható ki a Magyarországon harmadik országból érkező munkavállalók részére. 59 ezer munkavállalási engedély, az 59 ezer magyar munkahely. Tehát szépen megvédték a magyar munkahelyeket, még akkor is, ha Németh Szilárd most azt mondja, hogy hát ez csak egy lehetőség, hogy adhatunk 59 ezer munkahelyet, de hát nem adtunk, mert ugye, itt felhozott statisztikákat, hogy szerinte olyan maximum 3-4 ezer ilyen munkahely lehet, amit majd betöltenek harmadik országbeli állampolgárok. Az a 3-4 ezer munkahely is nagyon jól jött volna Magyarországon. Hiszen, ha megengedik, akkor közlöm önökkel a KSH júliusi adatait. Eszerint ma Magyarországon 306 ezer magyar állampolgárnak nincs munkája. Nekik is szükségük lenne erre az 59 ezer munkahelyre. Szintén a KSH adatai alapján 222 ezer közfoglalkoztatott magyar állampolgár örülne, ha el tudna helyezkedni a munkaerőpiacon. Nekik is szükségük lenne erre az 59 ezer munkahelyre.

És súlyos probléma, hogy egyre több szakképzett magyar állampolgár vállal külföldön munkát, akiket jó lenne hazacsábítani. Nekik is szükségük lenne erre az 59 ezer munkahelyre. Tehát nem szavakban, hanem tettekben kellene végre cselekedni. És ugye, ez a jelenlegi helyzet, ami most kialakult, azért nagyon sok mindenre rámutat, és ebből szerintem, ezekből a tapasztalatokból tanulnunk kellene, és meg kellene vizsgálni azokat az anomáliákat, amikkel eddig nem nagyon foglalkoztunk. Hiszen hiába mondtuk mi azt, hogy nehéz helyzetben van a magyar rendőrség, hiába mondtuk azt, hogy nehéz helyzetben van a magyar katonaság, és az elmúlt 25 évben egyébként, én úgy érzem, minden olyan politikusnak, aki részt vett az ország irányításában, vagy legalábbis vezető szerepe volt, annak igenis felelőssége van abban, hogy hogy áll a magyar rendőrség és a magyar honvédség jelen pillanatban. Hiszen rámutatott arra ez a helyzet, hogy a schengeni határvédelemről beszélünk, de hát akkor, ha nem lett volna ez a menekültáradat, a menekültáradat előtt is körülbelül ilyen volt a zöldhatár Szerbia és Magyarország között, mert nyugodtan nevezzük ezt zöldhatárnak: az jött át, aki akart. Így védtük a schengeni határokat.

Az is egy elgondolkodtató dolog, hogy ha most fegyvertelen emberek áradatával szemben nem tudjuk megvédeni Magyarország határait, akkor mi lenne itt egy súlyosabb helyzetben. Mi lenne itt akkor, hogyha mondjuk - és van sajnos a szomszédságunkban háborús helyzet -, mi van akkor, ha ebből a háborús helyzetből csak 200-300 felfegyverzett ember elindulna, mondjuk, Budapest felé? Akkor mit tudnánk csinálni? Ezek olyan súlyos problémák szerintem, amivel igenis a jövőben foglalkoznunk kell, mert sajnos azt bizonyítják a példák is, hogy nem tudjuk megvédeni a határainkat, pedig arra van szükség, hogy Magyarország határait, a magyar embereket és hazánkat meg tudjuk védeni. Ezért is lenne szükség arra véleményem szerint, hogy az összes magyar katona Magyarországon teljesítsen szolgálatot, itt legyenek a katonáink. Az a dolguk, hogy Magyar­országot védjék elsődlegesen, és ne idegen országokban teljesítsenek úgynevezett bármilyen szolgálatokat.

Aztán ugye, Novák Előd képviselőtársam már beszélt arról, hogy a migránsokkal megjelenhettek azok a láthatatlan migránsok, akik óriási veszélyt jelentenek ránk. És itt lehet arról beszélni persze, hogy ezek riogatások meg hasonló, de nem riogatás. Hiszen ha elmegyünk Európában valahová, akkor ott is elővigyázatosságból általában az ember nem iszik csapvizet. És nem azért nem iszik csapvizet, mert az mérgezett lenne, hanem azért, mert nem abban a környezetben nőtt fel, abban a vízben más baktériumok is lehetnek, és lehet, hogy a mi szervezetünkre az, mondjuk, káros hatással van. És ugyanez vonatkozik arra, hogy azok a migránsok, akik bejönnek, és ki tudja, milyen kórokozókat hoznak be magukkal, az rájuk nézve lehet, hogy nem veszélyes, ellenben arra az európai emberre, aki nem ebben a környezetben nőtt fel, arra az európai emberre igenis veszélyes lehet.

Aztán beszélünk a tranzitzónákról. A tranzitzónáknak egyébként úgy lenne értelme, és benne van ebben a törvényben is, hogyha ott nagyon komoly egészségügyi szűrés, és nagyon komoly nemzetbiztonsági vizsgálat zajlódna le ezekkel a migránsokkal kapcsolatosan, mert ez lenne az ország érdeke. Csak kérdés, hogy ez mennyibe kerülne. Honnan tudunk erre, mondjuk, adott esetben pénzt előteremteni?

Aztán ugye, állandóan szóba kerül a Dublin III. egyezmény, amit valóban megkötöttünk, csak nem ilyen helyzetben. És ezt önök is tudják, hogy ez az egyezmény ma Magyarország számára káros. Káros hazánkra nézve, hiszen azért gondolom, hogy önök is tudják, hiszen önök bejelentették június 23-án, hogy fel fogják mondani ezt az egyezményt. Persze, önökre rászólt az Európai Unió, és másnap rögtön visszakoztak. Önök pontosan látják, hogy ennek beláthatatlan hatásai lehetnek a jövőre nézve, hiszen ezt is Németh Szilárd mondta, hogy most már inkább a képzetlenek jönnek, és ezek mennek tovább, mondjuk, Németországba. Aztán majd ezeket az embereket, amikor lefölözték, és kiválasztották azokat, akikre Németországban szükség van, vissza fogják ide küldeni Magyarországra, akkor majd foghatjuk a fejünket megint, hogy mit fogunk ezekkel az emberekkel kezdeni, akik ugye, egy más kultúrát képviselnek, és ráadásul esetleg nem is akarnak integrálódni a magyar társadalomba. Akkor ismételten majd lesz problémája Magyarországnak, és már senki nem fog nekünk segíteni, és senki nem fog velünk ezzel kapcsolatban foglalkozni.

A másik és az utolsó, amiről beszélni szeretnék, az, hogy mi azt szeretnénk, és ezt mindig is elmondtuk, hogy Magyarországon mindenkire ugyanazok a törvények vonatkozzanak, ezeket a törvényeket be kelljen tartani. És hogy mennyire súlyos a helyzet, ugye, csak ismét pár perces híreket nézek: a röszkei hangárban a kerítésen belül két migránscsapat esett egymásnak, botokkal és karókkal ütötték egymást, a rendőrség nem avatkozott közbe, mivel a higgadtabb migránsok választották szét a verekedőket, a botokat, a karókat végül kihajigálták a kerítésen kívülre, az összetűzés oka egyelőre ismeretlen. Ez az egyik hír.

(16.00)

A másik hír, hogy a menekültek jelen pillanatban az M1-es autópálya leállósávjában haladnak Budaörs felé, és az M1-es autópályát lezárták, autók nem közlekednek rajta, tehát teljes mértékben lezárták.

Nem hiszem, hogy ezek az állapotok lennének jók Magyarországon. Nem hiszem, hogy a rendőrségnek, attól függetlenül, hogy itt most menekültekről van szó vagy pedig nem menekültekről van szó, ne kellene betartatni a magyar törvényeket. Az pedig egész egyszerűen elfogadhatatlan, bármilyen tranzitzónáról beszélünk, hogyha valaki papírok nélkül próbál menedékkérelmet kérni. Ez most ugyanolyan, minthogyha én megjelennék az Amerikai Egyesült Államok határán, mindenféle papír nélkül a családommal, azt mondanám, hogy kérem szépen, én Szíriából jöttem, innentől kezdve adjanak nekem ellátást, és engedjenek be az országba. Hát hol engednének be? Az Amerikai Egyesült Államokból azonnal visszafordítanának, felraknának az első repülőre, és még csak a határ környékére se mehetnék, mert az nem normális dolog, hogyha valakik papírok nélkül érkeznek, és ők csak állítanak valamit. Ez nemzetbiztonsági kockázat; és még ráadásul azt állítják, hogy Szíriából jöttek, és idáig úgy tudtak eljönni, hogy eladták a házaikat. Hát, ha valaki háborús területről érkezik, ott hogyan tud értékesíteni egy házat, az még egy külön kérdés lenne.

Egyelőre ennyit szerettem volna elmondani, gondolom, még lesznek olyan dolgok, amikre majd válaszolnom kell, és akkor nyomok kétperces gombot. Köszönöm szépen, hogy meghallgattak. (Taps a Jobbik soraiban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage