DR. FÓNAGY JÁNOS nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár: Köszönöm, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! Az M49-es autóút hálózati szerepe megkérdőjelezhetetlen, meg­valósítása az országos közúthálózat-fejlesztési koncep­cióban is szerepel. Az elmúlt évtizedben a közútháló­zaton tapasztalható forgalomnövekedés, ezen be­lül a nehéz gépjárművek számának drasztikus nö­ve­kedése országszerte általános jelenséggé vált. A 49-es számú főúton is ennek jeleit látjuk, a legmagasabb forgalmi értékek, 12 ezer jármű/nap, a Mátészalka és a 491. számú főút közötti szakaszon mérhetők.

(Az elnöki széket Lezsák Sándor,
az Országgyűlés alelnöke foglalja el.)

A Magyarország rövid és középtávú közútfejlesztéséhez kapcsolódó infrastrukturális beruházások összehangolásáról és azok 2022-ig történő megvalósításáról szóló kormányhatározat az M49-es gyorsforgalmi út megvalósítását jelenleg nem tartalmazza, de a forgalmi adatok fényében politikai és szakmai szinten is felvetődött a programba történő felvétel szükségessége. Középtávon a még meglévő csonka gyorsforgalmi közúthálózati elemek határhoz való kivezetése, valamint a megyei jogú városok gyorsforgalmi úthálózatba történő bekötése szerepel a kormány fő programjai között.

A tavaly elfogadott közútfejlesztési koncepció értelmében a jelenleg 4450 kilométernyi gyorsforgalmi út mellé 2022-ig további több mint 900 kilométer autópálya, autóút vagy európai közúti főútvonal épül meg 2480 milliárd forintból. Az M49-es út majdani ütemezett megvalósítása és Szatmárnémeti bekötése az európai gyorsforgalmi úthálózatba az M3-as-M49-es nyomvonalon a komplex közúthálózat-fejlesztési célok és a mindenkori finanszírozási lehetőségek függvénye.

Kiépítésével a települések tehermentesülnek az ön által is említett terhelés alól. Köszönöm a kérdését és a figyelmét. (Taps a kormánypárti padsorokban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage