DR. FÓNAGY JÁNOS nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár: Köszönöm, elnök úr. Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! Az M49-es autóút hálózati szerepe megkérdőjelezhetetlen, megvalósítása az országos közúthálózat-fejlesztési koncepcióban is szerepel. Az elmúlt évtizedekben a közúthálózaton tapasztalható forgalomnövekedés, ezen belül a nehéz gépjárművek számának drasztikus emelkedése országos jelenséggé vált.

(11.30)

A 49-es számú főút tekintetében a legmagasabb forgalmi értéket ‑ 12 ezer jármű/nap ‑ a Mátészalka és a 491-es főút közötti szakaszon mérhettük. Középtávon a gyorsforgalmi közúthálózati elemek határhoz történő kivezetése, a megyei jogú városok gyorsforgalmi hálózatba bekötése szerepel a kormány fő céljai között. Így a tavaly elfogadott közútfejlesztési koncepció értelmében a jelenlegi 1450 kilométernyi gyorsforgalmi út mellé 2022-ig további több mint 900 kilométer autópálya, autóút vagy európai közúti főútvonal épül, közel 2500 milliárd forintból.

Magyarországnak a rövid és középtávú közútfejlesztéseihez kapcsolódó infrastrukturális beruházások összehangolásáról és azok 2022-ig történő megvalósításáról szóló korábbi kormányhatározatban az M49-es gyorsforgalmi út nem szerepel. Azonban az előbb általam is említett forgalmi adatok fényében mind politikai, mind szakmai területen felvetődött a szakaszprogramba való felvételének szükségessége. A kormány egyébként negyedévente felülvizsgálja a tételes projektlistát, a fejlesztések előrehaladásának és a többletforrások rendelkezésre állásának függvényében dönthet és dönt is új beruházások beemeléséről.

Az M49-es gyorsforgalmi út ütemezett megvalósítása, Szatmárnémeti bekötése (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az időkeret lejártát.) az európai gyorsforgalmi hálózatba a komplex közúthálózat-fejlesztéseink között továbbra is szerepel. Köszönöm a képviselő úr kérdését és hogy ezt elmondhattam. (Taps a kormányzó pártok padsoraiban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage