GÚR NÁNDOR (MSZP): Köszönöm szépen, elnök úr. Azt sajnálom, hogy az államtitkár úrral nem tudunk interaktív módon beszélni, nem tudunk szót váltani, majd csak hallgathatjuk őt.

A másik, a tartalmi része a dolognak igazából az, hogy arról kellene gondoskodni, államtitkár úr, hogy az alapfokú képzés tekintetében a négy alapvető sajátosságot hordozzák magukban a gyerekek: tudjanak írni, olvasni, számolni, az értő olvasás meglegyen, tehát ez az alapja annak, hogy a szakképzés rendszerében nyilván már megfelelő szakismeret elsajátítására is sort lehessen keríteni. Ezért ott van dolog először. Mutatja, mondtam, a lengyel példa, ahol ezt megcsinálták, a PISA-eredmények hozzák magukkal, hogy mennyivel jobb elmozdulások vannak Lengyelországban, mint Magyarországon. Az elmúlt nyolc év egyik bűne ez. De menjünk tovább a szakképzés rendszerére!

A szakképzés rendszerében pedig ha ez az alap meglenne, ha ez meg van teremtve, akkor olyan bázist, olyan hátteret kell megteremteni, ami a felnőttképzésben már csak ráépülő, kiegészítő jellegű kívánalmakkal kell hogy párosuljon, pont annak érdekében, hogy ne ott kelljen elkezdeni a tanulás folyamatát. De a lifelong learning, az egész életen át tartó ta­nu­lás szükségszerűsége ezt természetesen ilyen értelemben a fejlődéssel, a robotizációval és minden egyéb mással megkívánja minden adott élethelyzetben.

Visszatérve az elejére: jó lenne, ha például a pályaorientációs rendszerek vonatkozásában is mértékadó előremozdulást, megerősítést tennének, mert nagyon sok minden múlik azon, hogy eleve az indulás fázisában jó választások születnek-e, vagy folyamatos életbeli korrekciókat kell végrehajtani. Elnök úr, köszönöm szépen. (Taps az MSZP soraiban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage