SCHANDA TAMÁS JÁNOS innovációs és technológiai minisztériumi államtitkár: Köszönöm a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Asszony! A jövő közlekedési eszköze valóban a tiszta, energiahatékony vasút, amelynek a versenyelőnye leginkább a nagyvárosok vonzáskörzetében mutatkozik meg. A MÁV Start a fővárosi agglomerációban szállítja a legtöbb utasát, és innen is származik egyébként a legnagyobb bevétele. Ezért kiemelt figyelmet fordítunk ezen szakaszok fejlesztésére is.

A Budapest-Hatvan vonalszakaszon csaknem 50 kilométer hosszan újult meg a vasúti pálya, az érintett szakasz korszerűsítése nagyobb pályasebességet tesz lehetővé, gyorsabb és biztonságosabb lesz tehát a közlekedés. Örömmel tudom megerősíteni képviselő asszonyt abban is – akiről, azt hiszem, mindannyian jól tudjuk, hogy a választókerületének fejlesztéseit mindig aktívan előmozdítja és folyamatosan figyelemmel kíséri , hogy a rákosmenti rész állomásán is folyamatos a munka. Zajlik az arculati elemek elhelyezése és a megállóhelyi táblázás, továbbá kisebb burkolatjavításokat végeznek még a szakemberek. Beépítették az akadálymentességet biztosító lifteket is, amelyeket várhatóan a 2022. év elejétől lehet majd használatba venni. A P+R parkoló műszaki átadása-átvétele is sikeresen lezárult.

A Budapest XVII. kerületét érintő vasúti vonalszakasz  beleértve az Akadémiaújtelep új vasúti megállóhelyet is  műszaki átadás-átvételét a hónap végén tervezik. A vonatok a ’21-22-es vasúti menetrend életbelépésétől, azaz ’21. december 12-étől állhatnak majd meg az új megállóhelyen. Köszönöm megtisztelő figyelmét. (Taps a kormánypártok soraiban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage