DÚRÓ DÓRA (Mi Hazánk): Köszönöm a szót, tisztelt elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Önök ismét bebizonyították, hogy nem tudnak mit kezdeni az oktatással, és nem tudnak mit kezdeni a pedagógusok tiltakozásával. Már a minisztériumi struktúra felállításakor világossá tették, hogy a későbbiekben sem fogják a helyén kezelni ezt a nemzetstratégiailag kiemelkedő ágazatot, és nemcsak arról van szó, hogy nem kap önálló minisztériumot az oktatás, hanem egészen egyedülálló módon Pintér Sándor lesz az, aki felügyelni fogja a közoktatást is. Tehát már akkor látható volt, hogy nem szeretnék ezt az ágazatot a helyén kezelni.

Önök ismét kétharmados felhatalmazást kaptak, ezért jogi értelemben lehetőségük van arra, hogy ellehetetlenítsék a pedagógusok sztrájkjogát, és minden bizonnyal ezt holnap meg fogják tenni. Lehetőségük van arra, hogy szőnyeg alá söpörjék azokat a problémákat, amelyek az oktatásban nap mint nap felmerülnek; és lehetőségük van arra, hogy úgy tegyenek, mintha minden rendben lenne, de ettől még a problémák nem fognak megszűnni. Mert a gyermekeink mindennap bemennek olyan intézményekbe, ahol kiállnak a pedagógusok 20-30 gyermek elé, becsukják maguk mögött az ajtót, és onnantól kezdve rájuk bízzuk a mi gyermekeinket, rájuk, akik több időt töltenek egyébként velük, mint mi, szülők.

Sokkal boldogabb lennék, ha ebben a Házban nem arról folyna a vita, hogy mi minősül elégséges szolgáltatásnak egy sztrájk esetében, hanem azokról a szakmai, finanszírozási és munkajogi kérdésekről beszélnénk, amelyekért a pedagógusok a sztrájk eszközéhez is nyúltak, mert a probléma valójában ez. Vannak szakmai, finanszírozási és munkajogi nehézségeik azoknak az embereknek, akik a jövő nemzedéket nevelik fel, és akik nap mint nap találkoznak a mi gyermekeinkkel, de önök válaszra sem méltatják őket. Nem beszélünk arról, hogy mennyit dolgoznak a pedagógusok, ezért milyen béreket kapnak, milyen feladatokat kell nekik elvégezniük, a munkájukat segítők létszáma az OECD-országok átlagának harmada, ezekről nem beszélünk a tisztelt Házban, arról viszont beszélünk, hogy hogyan tudják önök, hogyan akarják ellehetetleníteni a sztrájkolásukat.

Megtehetik, mert kétharmados felhatalmazásuk van, attól még sem a pedagógusoknak, sem a gyermekeinknek az iskolában eltöltött ideje nem lesz értékesebb. Köszönöm a figyelmet. (Taps a Mi Hazánk soraiban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage