DR. BRENNER KOLOMAN (Jobbik): Köszönöm a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! Szombaton a Szalay utcai oktatási minisztérium  ó, pardon, olyan nincs önöknél 2010 óta (Derültség az ellenzéki sorokban) , az oktatásért felelős államtitkárság előtt volt egy tüntetés, amelynek a korfája sajnos szomorú módon leképezte a magyar pedagógustársadalom korfáját: 10 százalékuk volt ugyanis 30 év alatti, és több mint fele ezeknek a tüntető kollégáknak 50 év feletti. Ez a magyar pedagógustársadalom korfája nagyjából, és ez az, ami miatt nemcsak hogy vészes tanárhiány van, amiről önök mindig azt mondják, hogy az egy érzéki csalódás, hanem igenis az elkövetkezendő négy-öt éven belül a magyar pedagógustársadalom gerince fog nyugdíjba vonulni, és erre azonnali és sürgető lépésekre volna szükség.

(14.00)

Engedjék meg, hogy ahelyett, hogy ismét elmondjam mindazokat, amiket a tisztelt Ház falai között az oktatási rendszer elmúlt 12 évéről mindig elmondtam, most inkább egy alternatív programmal állnék elő, különös tekintettel arra, ahogy hallottuk Rétvári államtitkár úrtól, hogy ma tárgyalt a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke is már Pintér belügyminiszter úrnál  nagyon helyes! Akkor szeretném miniszter úr figyelmét a következő pontokra felhívni. (Rétvári Bence: Na, figyelek!) Egyrészt a Nemzeti Pedagógus Kar bérkövetelését villámsebesen tessék végrehajtani! Azonnali és 50 százalékos béremelésre van szükség  tűzoltó jelleggel a mi véleményünk szerint  a magyar pedagógustársadalom számára.

Ráadásul, ha most egy kicsit átfogó rendszerben látjuk az oktatás helyzetét, amely a Jobbik, hazánk jobbközép nemzeti pártja szerint nemzetpolitikailag kiemelt stratégiai ágazat, az azért is fontos, mert az oktatási rendszerünknek olyan képességeket és tudásokat kellene adnia, amely a XXI. századnak megfelelő képesítéseket adna. A felgyorsult sebességű technikai és informatikai fejlődéssel lépést kellene a magyar fiatalságnak tartani. Ha lépést tartanak, az nagyrészt sajnos nem a magyar oktatási rendszernek köszönhető.

Alapvetően fontos az oktatás, és egy gazdasági és szociális válságban mi azért javasoljuk, hogy nemhogy 6, amit nem fog elérni a következő évi költségvetésben a bruttó nemzeti össztermékből az oktatás támogatása, hanem 8 százalékát kellene kiemelt válságkezelésként a magyar oktatási rendszerbe beleforgatni, mert ez az igazi polgári és konzervatív válságkezelés.

Nagyon fontos volna, hogy regionálisan vizsgáljuk felül azt, hogy milyen iskolatípusok léteznek, és ezekben az iskolatípusokban milyen pedagóguskollégák tanítanak, ugyanis a mi véleményünk szerint nagyon fontos az, hogy megállítsuk és visszafordítsuk azt a folyamatot, hogy a magyar gyermekek és fiatalok egy jelentős része, különös tekintettel a hátrányos helyzetű régiókra és kisebb településekre, kiszorult a minőségi oktatásból. Hangsúlyozom: minőségi oktatásból. Az, ha egy természettudomány-tanár helyett egy képesítés nélküli kolléga bemegy egy osztályba, és megőrzi a gyermekeket, az nem minőségi oktatás, kedves fideszes képviselőtásaim! Tehát nagyon fontos volna átvizsgálni átfogó jelleggel, kisregionális szempontból az iskolatípusokat és a benne oktató tanárokat.

Nagyon fontos volna a szakképzés teljes megújítása, és nagyon fontos volna a nem iskolai felnőttképzés rendszerének teljes felülvizsgálata, hiszen százezrek vannak hazánkban, akik kiszorultak a korai lemorzsolódás miatt az oktatásból, és társadalompolitikai szempontból az ő továbbképzésük a XXI. században kiemelt nemzetpolitikai cél.

Nagyon fontos volna azonnal a Nemzeti alaptantervnek olyan mértékű és átfogó felülvizsgálatát elindítani, amelyben egyrészt a mi véleményünk szerint nagyon fontos lenne a helyi, regionális tartalmak bevitele, tehát nem központi lenne a NAT, hanem, mondjuk, 60:40 százalékban lehetne a központi oktatási tartalmakat megszabni. És igenis fontos, hogy egy szegedi tudja, hogy miért Szögedébe megy, és egy soproninak pedig kötelessége tudni, hogy kik azok a poncichter polgárok, mint én.

Nagyon fontos lenne tehát úgy modernizálni a Nemzeti alaptantervet, hogy ne azon vitatkozzunk, és ebbe a vitába sajnos baloldali és liberális véleményformálók is bele szoktak szállni, hogy Wass Albert vagy Harry Potter, mind a kettő szerintem, csak amikor a 15 évesek egynegyede funkcionális analfabéta, akkor ez teljesen felesleges. (Rétvári Bence: A liberálisok már mind a kettőt betiltották!) Összefoglalóan tehát (Rétvári Bence: Rowlingot is betiltották a liberálisok!) kérem a fideszes oktatási kormányzatot, hogy a vázolt javaslatok mentén azonnal nyúljon bele az oktatás rendszerébe, hiszen a huszonnegyedik óra után vagyunk. Köszönöm megtisztelő figyelmüket. (Taps az ellenzéki padsorokból.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage