FÖLDI LÁSZLÓ (KDNP): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Államtitkár Úr! Tisztelt Ház! Az államnak kiemelt szerepe van a fogyasztói jogok védelme területén, hiszen a piaci szereplők, a mikrovállalkozásoktól kezdve a nagy nemzetközi cégekig, egészen más pozícióban vannak, mint a fogyasztók, akik bizonyos mértékben kiszolgáltatottak. A megfelelő ügyfél-tájékoztatás, a minőségi és mennyiségi kritériumok megtartása, valamint a helyes panaszkezelés mind-mind hozzájárulnak a fogyasztók elégedettségéhez, egészségéhez, biztonságához és a kereskedelmi gyakorlatba vetett bizalom fenntartásához, utóbbi egy piacgazdaság működésének egyik legfontosabb tényezője. A fogyasztóvédelmi hatóságok feladata, hogy az említett kiszolgáltatottságot lehetőség szerint tompítsák, és szükség esetén a törvényben meghatározott eszközökkel kikényszerítsék a szolgáltatóktól a fogyasztói jogok maradéktalan érvényesítését.

Tisztelt Államtitkár Úr! A Ryanair légitársaság jellemzően fapados járatokat kínál Magyarországon. A légi közlekedésben kiemelt ennek a társaságnak a felelőssége, azonban példamutató hozzáállás helyett ellentmondásos magatartása miatt igencsak vegyes kép alakulhatott ki róla. A nevezett légitársaság vezetőjének elmúlt napokban elhangzott reakciói véleményem szerint nem méltóak arra, hogy e falak között több szót ejtsünk róla, viszont némileg betekintést mutat a cégvezetés hozzáállásába, amely a magyar jogszabályok követését illeti.

Tisztelt Államtitkár Úr! Egy légitársaság kínálhat szerényebb minőségű szolgáltatást, azonban a fogyasztói jogok érvényesülésében nem engedhetőek meg veszélyes kivételek csupán azért, mert az adott szereplőnek más a felfogása bizonyos kérdésekben, vagy ha a saját profitját fontosabbnak gondolja, mint a fogyasztóvédelmi jogszabályok maradéktalan betartását. Tisztelettel teszem fel tehát a kérdést: a fogyasztói jogok lehetnek fapadosak? Várom államtitkár úr megtisztelő válaszát. (Taps a kormánypártok soraiban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage