DR. FÜRJES BALÁZS, a Miniszterelnökség államtitkára: Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! Van közöttünk több alapvető különbség, de a mostani felszólalása is rávilágított egy gondolkodásunkban való alapvető különbségre. Mi nem akarjuk nevelni az embereket, nem akarjuk megmondani nekik, hogy hogyan éljék az életüket, milyen életformát és életmódokat válasszanak és ne válasszanak. Nem akarjuk megmondani nekik, hogy autóval, kerékpárral vagy gyalogosan közlekedjenek. Mi szeretnénk rájuk bízni a választást e tekintetben is, ez egy döntő különbség közöttünk, ezért nehezen képzelem el, hogy közös nevezőre jutnánk.

Ugyanakkor köszönöm, hogy egy valós problémát vet fel, és tiszta vizet önt a pohárba. Teljesen világos: Karácsony Gergely főpolgármester mellett most már az LMP is a dugódíj pártján áll. Önök legalább vállalják ezt az álláspontot, a többi baloldali párt, a Jobbik, a DK, a Momentum és az MSZP még nem volt ilyen bátor, hogy színt valljon dugódíj ügyében, de ezt már legalább tudjuk, hogy Karácsony Gergely és az LMP azt akarják, hogy a Budapest környékén, az agglomerációban élőknek, a budapestieknek dugódíjat kelljen fizetniük azért  ahogy ön fogalmazott, azonnal, holnaptól , hogy autóval behajtsanak a városba, autót használjanak Budapesten belül.

Tisztelt Képviselő Úr! Megtisztelt azzal, hogy indulatok nélkül és világosan beszélt, márpedig Fekete-Győr frakcióvezető úr tegnapi legújabb leckéjéből tudjuk, hogy amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten. Mivel ön világosan és szakszerűen beszélt, én is nagyon egyértelműen szeretnék fogalmazni: a probléma valós, a dugódíj mint megoldás rossz, ezért dugódíj nem lesz. A probléma valós, Budapest közlekedése valóban romokban hever. Miközben a Fővárosi Önkormányzat legfontosabb közszolgáltatása a budapesti közlekedés megszervezése lenne, Budapest közlekedése romokban hever, a káosz mindennapos. Itt lenne az ideje, hogy Karácsony Gergely főpolgármester meghallja saját szavát: ébresztő!

Budapest közlekedése romokban hever, mert semmilyen észszerű, szakszerű összehangolása a Budapesten a Fővárosi Önkormányzat által megvalósított fejlesztéseknek, felújításoknak nem történik meg.

(9.10)

A város egymással nagyon szorosan összefüggő pontjain bénítják meg egy időben a közlekedést, óriási zavarokat okozva ezzel. Budapest közlekedése romokban hever, mert a kormány pénzügyi támogatásával megvalósuló, a Fővárosi Önkormányzat által megvalósított fejlesztésekhez  most hadd mondjam csak a legnagyobbakat, Lánchíd, Blaha Lujza tér, 3-as metró felújítása  ugyan a kormány jelentős pénzt ad, de a megvalósításuk csúszik, késik, drágul, és a budapestiek nem tudják, hogy mikor lehet ezeket újra használni. Egy biztos, ha Tarlós István maradt volna a főpolgármester, már rég kész lennének ezek a munkák.

És harmadjára, Budapest közlekedése romokban, mert a főpolgármester nem teszi meg azt, amit ígért. Talán itt önök között is ülnek néhányan, akik részt vettek abban a fürdőköpenyes-törülközős performance-ban ’19 őszén, amikor levonultak a 3-as metróba, és megígérték a budapestieknek, hogy ha Karácsony Gergely lesz a főpolgármester, azonnal klimatizált lesz a 3-as metró. Három éve várnak a budapestiek ennek az ígéretnek a teljesítésére. Szóval, nem teszi, amit ígért, ellenben teszi, amiről egy szót sem szólt: megbénítja a város közlekedését biciklisávokkal, ott is, ahol mondjuk, 40 ezer-1000 az autós-biciklis közlekedők aránya naponta, és lezárja, elveszi a budapestiektől, a közlekedőktől, az autóval közlekedőktől szinte a teljes rakpartot.

Szeretném leszögezni még egyszer: amíg rajtunk múlik, nem lesz dugódíj. A dugódíj rossz megoldás, mert nem helyes azoknak a külső kerületekben és város környékén élőknek a megsarcolása  igenis azt mondjuk, hogy ez egy megsarcolás , akik munkához, munkába járáshoz, a családi élet megszervezéséhez, szolgáltatások igénybevételéhez, közlekedéshez autót használnak. Autóval közlekedni nem deviancia, nem értünk egyet az autósüldözés politikájával.

És dugódíj azért sem lesz, ön hivatkozott nemzetközi példára  lejár az időm , mert nem európai megoldás. Az Európai Uniónak 27 fővárosa van, és ebből egyetlenegyben van dugódíj. Valamiért Varsóban, Bécsben, Berlinben, és sorolhatnám a fővárosokat, velünk együtt 26 fővárosban azt gondolják, hogy a dugódíj rossz megoldás. Nem értünk egyet vele, meg fogjuk akadályozni; megvédjük a budapestieket és az agglomerációban élőket a dugódíj bevezetésétől. Köszönöm a figyelmet. (Taps a kormánypártok padsoraiból.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage