BEDŐ DÁVID (Momentum): Köszönöm a szót. Közismert mondás, hogy a MÁV öt legfőbb ellensége a négy évszak és az utasok. (Derültség az ellenzék soraiban.)

Az elmúlt hetekben számtalan történet jutott el hozzánk, hogy a MÁV képtelen annyi kocsit üzembe állítani a járatain, amennyire szükség lenne. Volt, aki helyjegyet váltott, de nem találta a kocsit, ahova szólt, mert az nem létezett. Mások kicsivel jobban jártak: fel tudtak ugyan szállni a vonatra, de a 35 fokos hőségben nem működött a klíma. Így jártak azok az utasok is, akiket pár napja a vagonba zárva, a tűző napon felejtettek, végül az ablakot kellett betörniük, hogy ne fulladjanak meg  és akkor még nem is beszéltem a folyamatos késésekről.

A MÁV munkatársai több forrásból is megerősítették, hogy akkora a kocsihiány, hogy mindennap választaniuk kell, hogy a Balatonra vagy Szegedre, Debrecenbe vagy Bécsbe küldjenek elegendő vagy megfelelő minőségű személyvagont. Magyarországon régóta szerencsejáték vonatra szállni, de a kaszinókkal ellentétben önök nem öntik a pénzt a MÁV-ba, hanem folyamatosan elvonják onnan.

Mondjuk ki az igazságot: a magyar vasúti közlekedés a végét járja, nincs pénz a pályakarbantartásra, nincs pénz a vasúti kocsik karbantartására, és nincs pénz új kocsik beszerzésére sem. Reális veszélye van annak, hogy a magyar vasúti közlekedés egy része egyik napról a másikra egyszerűen leáll.

Új vasúti kocsikra égető szükség van, ugyanis 1600-ból 500 darab személykocsi karbantartási problémák miatt jelenleg nem üzemel. A magyar vasúti kocsik egyharmada üzemképtelen, államtitkár asszony. De az üzemképesnek nyilvánított személyvagonok állapota is annyira tűrhetetlen, hogy hivatalos panasszal élt már a MÁV felé az osztrák, a német, a svájci, de még a cseh vasúttársaság is.

A jövő évi költségvetésben híre-hamva sincs a MÁV extra pénzügyi támogatásának, az uniós forrásokról pedig önök talán már le is mondtak. Jól működő vasútra azonban szüksége van a magyar embereknek, ezért arra kérem, adjon világos választ, miből fogják megjavítani a lerobbant (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az időkeret leteltét.) magyar vasúti kocsikat, miből fognak újakat beszerezni, mikor lesz (Az elnök ismét csenget.) minőségi vasúti közlekedés Magyarországon. Köszönöm. (Taps a Momentum, a Párbeszéd és az MSZP soraiban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage