DÓCS DÁVID (Mi Hazánk): Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Ha már ilyen szépen fel lettem konferálva, köszönöm szépen a megtisztelő megszólítást, akkor röviden reagálnék erre is, hiszen ennél nagyobb dicséretet talán egy nemzet- és életellenes Momentumtól nem igazán tudtunk volna beszerezni.

Az előttem szólók már sok mindent elmondtak, hiszen a mai nap hallhattuk a nagyotmondás fekete öves nagymestereinek az erőpróbáját, volt itt már minden, de azért röviden megpróbálom én is a témával kapcsolatos gondolataimat összeszedni és elmondani önöknek. Vegyes érzelmeket vált ki belőlem ez a törvénymódosítási javaslat, hiszen mi a vármegyéknek a történelmi hagyományainkat illetően rendkívül örülnénk, de félő, hogy megint annak lehetünk a tanúi, hogy Magyarország Alaptörvénye egyre inkább egy párt alaptörvényévé alakul át, mégis becsülendő, hogy legalább eltávolodunk a népköztársaság alkotmányától.

De javaslom a kormánynak, ha már visszatérünk dicső múltunkhoz, akkor tegyük ezt méltó módon. A vármegye kifejezésnek volt és van méltósága. Ezt becsüljük meg a rendeltetésszerű helyreállításával. Egy jó kezdet lenne a csendőrség visszavezetése. Hallhattuk előbb is, hogy mi a vidék Magyarországát… (Lőcsei Lajos: A jobbágyságot is javaslom, hogy vezessék vissza!) Így van, köszönöm szépen képviselőtársam helyeslő szavait. Tehát a csendőrséget azért szeretnénk visszaállítani, mert a Momentummal ellentétben szerintünk vidéken óriási problémák vannak, a vagyon és élet ellen elkövetett cselekmények most már sajnos napi szintűek, és ez a válság, amiben most, jelen pillanatban vagyunk, egyre jobban be fog gyűrűzni a hétköznapjainkba, ez még tovább fog növekedni. Tehát ahogy említettem, ennek szüksége főleg vidéken lenne kétségbevonhatatlan, ahol az alulfizetett, túldolgoztatott és egyébként létszámhiánnyal küszködő rendőrök nem bírják a feladataikat az elvárásoknak megfelelően végezni.

Ám felmerül az a kérdés, hogy a kormánymegbízottak főispánná való átnevezése csupán egy formalitás, vagy hatáskörük akár az igazságszolgáltatásra is ki fog terjedni, így lesze például pallosjoguk  ez egy jogos kérdés lehet , vagy esetleg csak egy szinonimája lesz az oligarchának.

Fontos számunkra hazánk múltjának a felidézése, de inkább a jövőt kéne építeni, hiszen rengeteg megoldatlan problémával állunk szemben, például a rekordmagas inflációval vagy a mezőgazdasági nehézségekkel, az élelmiszerek árrobbanásszerű emelkedésével vagy éppen most a katások problémájával, amiknek többéves negatív következménye is lesz sajnos.

De ha már vármegyerendszer, és ha már a történelmi gyökereinkhez szeretnénk visszatérni, akkor tisztelettel kérdezem kormánypárti képviselőtársaimat, hogy miért nem tettük ezt, mondjuk, a történeti alkotmányunkhoz való visszatéréssel, ahelyett, hogy a Szájer-féle Alaptörvény lenne ma is életben.

Aztán ha már egyébként a történeti alkotmányunknál tartunk, akkor miért kellett ehhez az ötödik Orbán-kormánynak beköszöntenie, miért nem jutott ez előbb a Fidesznek eszébe? A megyei önkormányzatok kiüresítését láthattuk az elmúlt időszakban. Kérdem én, hogy ha már vármegyék lesznek, és a vármegyéknek lesznek, gondolom, megyegyűlései az eddigi megyei közgyűlések helyett, akkor milyen pluszjogokat fognak kapni, mivel fogják tudni jobban képviselni a rájuk bízott vármegyéket a megválasztott képviselők.

(16.40)

Ha már vármegyéről beszélünk, akkor vármegye esetében nem csonka, hanem egész vármegyékről szoktunk beszélni. Én volt megyei képviselőként mindig Nógrád vármegyéről beszéltem eddig is, ezután is arról fogok, de a vármegyék száma vagy 64, vagy 72, és az önök előterjesztésében is az olvasható, hogy emellett a vármegye szó használata a nemzeti összetartozás eszméjét, közös történelmi emlékeink megőrzését szolgálja.

Ezzel a problémánk csak az, hogy jelen pillanatban éppen a történelmi Magyarország keleti részén található vármegyéinket gyakorlatilag Fidesz-asszisztálással fogjuk végképp elveszíteni, hiszen ukrán fennhatóság alatt található vármegyéinkben két lábbal tapossák a magyar kisebbség jogait. Láthattuk, ahogy Magyarország gyakorlatilag minden feltétel nélkül támogatta Ukrajna európai uniós tagságát. Mi viszont azt gondoljuk, hogy az a minimum lett volna, hogy egy nagyon komoly feltételrendszert szab ennek, hiszen egész egyszerűen védenünk kellett volna a saját őshonos és a területen egyébként legalább ezer éve élő őshonos kisebbségünket.

Emellett rendkívül aggályosnak tartjuk azt is, hogy a 2024. október 1-jéig mandátummal rendelkező önkormányzati képviselőket és polgármestereket most már nem októberben fogjuk választani, hanem majd valamikor május, június vagy július hónapban, de a mandátumuk mégis október 1-jéig lesz érvényes, ami azért aggályos, mert rengeteg visszaélésre ad okot, és a motiválatlanság talán az egyik legkisebb ilyen ok, ami miatt ezt mi nem tartjuk jó ötletnek, bár azt a részét, hogy ezzel spórol a magyar állam, természetesen nem tudjuk elvitatni.

Ha már egyébként még mindig a közigazgatási rendszernél tartunk, akkor talán azt még fontos megjegyezni, hogy a közigazgatási rendszer átnevezése helyett először talán azt kellett volna tisztába tenni, hogy a köztisztviselők és a kormánytisztviselők 2008-ban, még egyszer mondom: 2008-ban befagyasztott köztisztviselői illetményalapját kellett volna emelni, nagyjából, mondjuk, egy XXI. századi szintre, nemcsak egy inflációkövető szintre, hanem olyan szintre, amivel meg tudnánk nekik a nagyrabecsülésünket mutatni, hiszen ők nap mint nap a hátukon viszik ezt az országot. Elnök úr, köszönöm szépen a szót.

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage