VITÉZY DÁVID technológiai és ipari minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Köszönöm minden frakciónak, amelyik támogatta a törvényjavaslatban szereplő javaslatokat. Az elhangzottakra csak nagyon röviden reagálnék.

Egyrészről Gréczy képviselő urat biztosíthatom arról, hogy az összes autópályadíj- és útdíjbevétel a központi költségvetés bevétele Magyarországon; ez így van, és ebben semmilyen változás nem történt. Az autópálya-hálózat fejlesztése pedig a kormánynak továbbra is célja az elfogadott úthálózat-fejlesztési tervek szerint. Ebben egy nagyon jelentős eredményt sikerült az elmúlt 12 évben elérni azáltal, hogy a megyeszékhelyek kétszer kétsávos kapcsolatát és a körgyűrűs elemek bezárása érdekében számos elemet sikerült megvalósítani, de mivel még mindig vannak hálózati hiányok, ennek a munkának a folytatása szükséges.

Bencze képviselő úr felvetéseire: a felügyeleti díjak alapvetően azt szolgálják, hogy a vasúti hatóság munkatársai  akik nagyon sokszor helyszíni ellenőrzéseket kell hogy végezzenek, a munkájukkal összefüggésben jelentős költségtételek is felmerülhetnek, és ők biztosítják azt, hogy a vasútbiztonság mindig biztosított legyen  munkavégzésének a fedezete meglegyen. Ilyen felügyeleti díjakat állampolgárok közvetlenül sosem fizetnek, ez a vasúti társaságok által megfizetendő díj; 2013 óta ezek nem változtak, ezért szükséges ezeknek a módosítása.

A másik esetben pedig éppen a tisztességes versenyt szolgálja az, hogy amikor a Volánbusz által ellátott szolgáltatásoknak az uniós rendeletekből és a hazai jogszabályokból következően a kötelező versenyeztetését megtesszük, akkor a telephelyekhez és a buszállomásokhoz való egyenlő hozzáférést biztosítjuk. Ez garantálja azt, hogy az ilyen típusú eljárások megfeleljenek az európai uniós és a hazai jogszabályoknak. Köszönöm szépen a jogszabályjavaslat támogatását mindenkinek. (Taps a kormánypártok padsoraiból.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage