HOLLIK ISTVÁN, a KDNP képviselőcsoportja részéről: Köszönöm a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Én abban a reményben jöttem ma el, és veszek részt itt a mai ülésnapon, hogy kemény, de érdemi, fair vitát tudunk folytatni a magyar köznevelés rendszeréről, merthogy valóban vannak olyan kihívások, amelyekre érdemes választ adni, és talán érdemes lenne, lett volna ezekre közösen választ találni. Itt van a digitalizáció, sok pedagógus kolléga arra panaszkodik, hogy a szülői…  a pedagógusi tekintély csökken (Közbeszólás az ellenzék soraiból: Freudi elszólás!), tehát vannak kihívások, de sajnos csalódnom kellett, mert még csak négy baloldali képviselő szólalt meg, de ebből teljesen világossá vált (Szabó Timea közbeszól.), hogy önök nem akarnak szakmai vitát folytatni. Önök a köznevelés és a pedagógusok helyzetét kihasználva (Arató Gergely: Öt volt, csak mondom!  Derültség az ellenzék soraiban.) csak a hatalmi céljaik elérése érdekében jöttek ma ide.

Ez egy régi baloldali szokás, és úgy látszik, hogy önök a szokásaikon nem akarnak változtatni. Éppen négy évvel ezelőtt volt, amikor a közmédiába törtek be, ott ajtóknak futottak neki, és a földön nagyon erős képeket akartak készíteni, mindezt azért  mindezt azért! , mert azt állították, hogy önök a munkások, a magyar munkavállalók érdekeit képviselik, és szerintük az a törvényjavaslat, amely akkor a Ház előtt volt, az önök állítása szerint rákényszeríti a dolgozókra a túlórát, és ezeket a túlórákat nem fogják kifizetni, önök azt mondták, hogy ezért állnak ki. (Arató Gergely: Oktatási vitanap van! Oktatás, tudod!) Mi ismerjük a magyar embereket, és tudjuk, hogy öntudatosak. Hogyha ez igaz lett volna, akkor sok százezer ember egy-két héten belül itt lett volna a Parlament előtt.

(17.20)

Mindezt azért mondtam el, mert nem így történt. Teljesen világossá vált, hogy amit önök ott csináltak, az egy színjáték volt, egy hatalmi cirkusz. (Szabó Timea: Oktatási vita van!) Hazudtak, eszközként használták fel a magyar munkavállalók ügyét. És miután világossá vált, hogy hazudtak, mint akik jól végezték dolgukat, továbbálltak.

Az a helyzet, hogy a pedagógusok ügyét is pontosan így, eszközként használják. És ez nem pusztán egy állítás, erre bizonyítékokat is adtak már nekünk. Ugyanis, azt gondolom, hogy a pedagógusok és a köznevelés rendszere nem azt várja el önöktől, hogy szelfizzenek a tüntetéseken, hanem azt, hogy cselekedjenek. És önök ezt meg is tették (Közbeszólások az ellenzék soraiból.), az Európai Bizottsággal való megállapodás érdekében a magyar kormány beterjesztett számos törvényjavaslatot, és önök nemcsak erre, hanem még arra is nemet mondtak, hogy ezt a törvényjavaslatot sürgősséggel tárgyaljuk. (Folyamatos közbeszólások az ellenzéki padsorokból.) Tehát amikor erre a javaslatra önök nemet mondtak (Közbeszólások az ellenzék soraiból: Megszavaztuk!), akkor értem én, hogy a Fidesz-KDNP-nek meg a kormánynak akartak ártani, de akkor önök a pedagógusbér-emelésekre mondtak nemet. Ez a helyzet. (Vitályos Eszter: Így van! Szégyelljétek magatokat!  Közbeszólások az ellenzék soraiból: Megszavaztuk!)

Ezt támasztja alá az is, hogy Dobrev Klára azt mondta, amíg Orbán Viktornak hívják Magyarország miniszterelnökét, egy fillér európai uniós támogatás se érkezzen. Tehát teljesen világos, önöknek az a céljuk, hogy a Fidesz-KDNP-kormánynak kárt okozzanak, és a hatalomba újra visszakerüljenek. És ha ehhez az kell, hogy nemet mondanak, akkor a pedagógusbér-emelés ügye önöknek járulékos veszteség. Ez a fájó igazság.

Hogy szaporítsam a felvetéseket ebben a vitában, néhány kérdést intéznék önökhöz, és örülnék, ha egyébként momentumos képviselőtársaink ezekre a kérdésekre válaszolnának. Önök szerint a baloldali kormányzás segítettee a köznevelés ügyét azzal, hogy úgy adták át az önkormányzatoknak az iskolák fenntartását, hogy a szükséges forrásokat nem biztosították az önkormányzatoknak? (Arató Gergely: Antall József adta át, és az első szabadon választott kormány!) Mi lett a végeredmény? (Arató Gergely: Töriről is hiányoztál!) Maruzsa államtitkár úr utalt is rá: soha a magyar köznevelés rendszerében nem volt akkora különbség a pedagógusok bére tekintetében, mint akkor, soha nem volt akkora különbség az iskolák színvonala tekintetében, mint akkor. És az még csak bónusz, hogy az önkormányzatok bele is rokkantak, hiszen 1200 milliárd forintos adósságot halmoztak fel. Még egyszer kérdezem: segítette ez a magyar köznevelés ügyén?

Segítette az a magyar köznevelés ügyén, hogy a Nemzeti Tankönyvkiadót Gyurcsány Ferenc privatizálta (Arató Gergely: Nem privatizálta!), hogy, hogy nem egy üzleti partnerének privatizálta. (Közbeszólások a kormánypártok soraiból: Szégyen!  Szégyelljétek magatokat!) Mi lett ennek a végeredménye? Az, hogy 60 százalékkal emelkedett a tankönyvek ára (Közbeszólás a Fidesz soraiból: Szégyen!), azoké a tankönyveké, amelyek a baloldali kormány tanulmánya szerint használhatatlanok voltak, drága volt és használhatatlan. Ez segítette a magyar közoktatás ügyén?

De hogy ne csak a múltban vájkáljunk: önök szerint az segíte a magyar közoktatás ügyén, hogy a baloldalnak egy olyan árnyék oktatási minisztere van, aki nők ellen csoportosan elkövetett garázdaságot követ el, magánlaksértést követ el, amiért a magyar bíróság őt elítéli? (Taps a kormánypártok soraiból.  Vitályos Eszter: Szégyen!) Tisztelt Képviselőtársaim! Ez segíte a magyar közoktatás ügyén? Köszönöm szépen. (Taps a kormánypártok soraiból.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage