NOVÁK ELŐD, a Mi Hazánk képviselőcsoportja részéről: Tisztelt Országgyűlés! A médiaviszonyokról Magyarországon sok mindent el lehet mondani, de amit a törvény előír, hogy kiegyensúlyozott legyen, azt korántsem. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kimutatásaira támaszkodjunk, hogy próbáljunk egy objektív számsort idehozni, és ne a saját szubjektív érzésünket, de még ez is azt támasztja alá, hogy Magyarországon a legnagyobb médiabeli kirekesztettséget a Mi Hazánk Mozgalom kell elszenvedje. Ez volt a választások előtt, és ahogy nézem a friss kimutatásokat, ez van azóta is.

Az NMHH honlapján megtalálható kimutatások szerint a Mi Hazánk Mozgalmat hallgatják el a legjobban a hírműsorok. A politikusok közt mindössze 0,2 százalék jutott a harmadik utas pártnak a választások előtti hónapokban, években. Ez a tendencia pedig sajnos azóta sem változott: 0,2 százalék, ha 100 százaléknak nem az összes hírt, hanem a politikusok szerepléseit nézzük, és azt tekintjük 100 százaléknak.

Ezért korábban egyébként a Mi Hazánk Mozgalom kifogást nyújtott be, de a csak fideszes tagokból álló Médiatanács elutasította panaszunkat a közmédia, a TV2 és az RTL Klub ügyében is. A nemzeti együttműködés rendszere tehát összezárt a rendszeren kívüli Mi Hazánk Mozgalommal szemben.

Míg a Fidesz 2010-es hatalomra kerülését megelőzően minden parlamenti frakciónak lehetett helye a médiát ellenőrző legfontosabb testületben, az ORTT-ben, azóta érvényesül a Fidesz választási jelszava: „Csak a Fidesz!” Még a KDNP-nek sem biztosítottak helyet, ami egyébként annyira abszurd, mintha nem a média felügyeletét, hanem a választások felügyeletét ellenőrző legfontosabb testületben, a nemzeti választási bizottságokban és a szavazatszámláló bizottságokban csak egy pártnak lenne helye.

Hát, itt tartunk most sajnos, és nem sok minden változott, ahogy mondtam, bár mondhatjuk, hogy nagyságrendi változás történt, hiszen a 0,2 százalékról 2 százalék körülire ugrott a legjobban kirekesztett Mi Hazánk Mozgalom. És ezt mutatja, mondjuk, ha a legutóbbi kimutatást nézzük az NMHH honlapján, a legutóbbi havi összesítést, akkor azt láthatjuk, hogy ha a 100 százaléknak vett politikusi szerepléseket és a különböző médiumok híradásait nézzük, akkor még a Párbeszéd is, az érdemi, kimutatható támogatottsággal nem rendelkező, társadalmi támogatottsággal nem bíró Párbeszéd is háromszor akkora médiabeli megjelenéshez jut, hiszen a Mi Hazánknak jutott 2,1 százalék ebből a 100 százalékból, a Párbeszédnek pedig 6,3 százalék.

(11.00)

Ez az esetek, az említések száma, amelyek persze korántsem azok a kényes témák, azok a fontos alapvetések, amelyeket mi szeretnénk közölni, ezek azok a témák jellemzően, ami, mondjuk, a kormánypártok vagy az RTL Klub, a balliberális oldal számára adott esetben fontos, Brüsszel számára fontos, az megjelenhet nyilvánvalóan, mondjuk, az RTL Klubon. Tehát még ezek a számok is csalókák, a százalékos kimutatások, nem beszélve a beszédidőről, ami még alacsonyabb, 1,7 százalék a Mi Hazánk Mozgalom esetében. De ha a 2,1 százalékos említéseket tekintjük, akkor is láthatjuk, hogy mondjuk, az RTL Klub vagy a Hír TV még ezt sem éri el, 1,2 százaléknyi szerep jut a 6 százalékkal a parlamentbe jutott, és azóta már 10 százalékon álló Mi Hazánk Mozgalomnak, a TV2, a fideszes Mészáros Lőrinc birodalmába tartozó TV2 pedig 0,7 százaléknál tart. Hosszasan hozhatnám tehát ezeket az elképesztő statisztikai adatokat, amelyek, azt gondolom, egyértelműen mutatják, hogy Magyarországon nincs kiegyensúlyozott tájékoztatás, így nem működhet egyébként ez a választási rendszer, ez a demokrácia sem természetesen.

De ne álljunk meg itt, ne mondjuk azt, hogy csak a magyarországi médiával van baj, még ha bele is értjük az RTL Klubot adott esetben a magyar médiába, akkor is ezen túlmutatóan mondjuk ki, hogy legalább ilyen cenzúra folyik például a legnagyobb közösségi oldalon, a Facebookon is, olyan elképesztő cenzúra, hogy ott még az ember a saját oldalán, a saját megnyilatkozásaiban sem mondhatja el, amit szeretne. A pártok közül szintén egyedüliként a Mi Hazánk Mozgalom oldalát tiltották le, törölték le, a politikusok közül szintén egyedüliként Toroczkai László Facebook-oldalát törölték le már az EP-kampányban, 2019-ben, tehát három évvel korábban, és azóta is nemhogy ő nem jelenhet meg saját oldallal, de mi sem írhatjuk le az ő nevét, és a mi oldalainkat is letekerik, hiába lenne Magyarország legnagyobb követőszámmal rendelkező oldala a miénk.

Ilyen médiaviszonyok közepette, ilyen elfojtások, elhallgatások, cenzúra közepette persze nem csoda, hogy Magyarországon a legolvasottabb jobboldali hírportállá nőhette ki magát a kuruc.info, mindenesetre ez leginkább a magyar médiaviszonyok szégyene, hogy olyan szinten elhallgatják a híreket, hogy már máshol lassan nem is lehet hiteles információhoz jutni mértékadó oldalakon. (Kálmán Olga: Jesszusom!)

A Mi Hazánk Mozgalom egyébként a választást megelőző elhallgatása miatt 4 millió példányszámú újság kiadásáról döntött, de pártunk hiába szerződött, és fizetett ki a nyomdaköltségen kívül mintegy 42 millió forintot a listaállítás alapján járó kampánytámogatásból országos terjesztésre, az alvállalkozók végül kifarolni kényszerültek, mert megfenyegette őket a megállapodásokról valahogy információt szerző fideszes Mediaworks leányvállalata, a MediaLOG. Tehát a politikai boszorkánykonyha, a politikai maffia így működik. És ez a MediaLOG monopolhelyzetbe került, miután a kormányzat ennek érdekében, hogy ez a monopolhelyzet létrejöhessen, tavaly ugyebár megszüntette a Magyar Posta szolgáltatását a politikai kiadványok terén, holott a választásokban nagyon komoly bevételhez juthattak volna, de ezt felülírják azok a politikai érdekek, amelyeket Kubatov Gábor boszorkánykonyhájában kidolgoztak.

A monopolhelyzetbe került MediaLOG  így, a posta híján  pedig megtagadta, a MediaLOG piaci alapon is megtagadta a Mi Hazánk kiadványainak a terjesztését, sőt, ahova elért a fideszes politikai maffia keze, ott igyekeztek megfojtani minket, illetve a velünk együttműködő cégeket, ezért végül a Mi Hazánk aktivistái kellett hogy kézbesítsenek  amennyire győzték  több millió újságot. Tehát koránt sincsenek egyenlő versenyfeltételek, és ezekről természetesen nem hallhatunk az RTL Klubon, a Facebookon, a brüsszeli bürokraták sem tiltakoznak soha, ahogy 2006-ban sem tiltakoztak, amikor a véleménynyilvánítási és egyéb szabadságjogainkat már nemcsak hogy sárba, de egyenesen vérbe tiporták.

Ezért nekünk kell ezek ellen a jogsértések ellen szót emelni, ami egyre több magyar embert sújt a közösségi oldalakon, és úgy tűnik, hogy a kormány is inkább kiegyezett a Facebookkal, ahelyett, hogy egyértelműen szabályok közé terelné, és például kötelezné, hogy legyen egy egyértelmű magyarországi képviselete, illetve jogorvoslati fóruma az önkényes jogtiprásaikkal szemben. Mert hiába magántulajdon, egy magántulajdonú televízió sem tehet meg akármit  nagyon helyesen egyébként , hiszen mindig is alapvetés volt, hogy a kiegyensúlyozott tájékoztatás követelménye, mondjuk, egy hírportálra nem vonatkozik, de a törvény szerint a rádiókra, televíziókra igen. Ugyanígy azt gondolom, hogy a már-már monopolhelyzetben lévő, de legalábbis mindenképp legnagyobb közösségi oldalnak nevezhető Facebook esetében sem lehetne azt mondani, hogy tegyen, amit csak akar. Természetesen egy bolt bejáratára sem írhatja ki valaki, a saját boltjának a bejáratára, mondjuk, hogy cigányokat nem szolgálok ki, vagy egy szórakozóhelyre ilyesmit nem írhat ki, így, úgy gondolom, a Facebook sem rekeszthetne ki önkényesen bárkit a saját felületeiről.

És aztán a fizetett politikai hirdetések, amelyek tekintetében is egészen elképesztő jogtiprásokat látunk, tehát hogy még pénzért sem lehet valamihez jutni Magyarországon. A Mi Hazánk Mozgalom fizetett politikai hirdetéseinek megjelentetését is megtagadta a Magyar Nemzet, a Metropol, a Bors és a 19 megyei lap nevében eljáró Mediaworks a „Csak a Fidesz!” jelszavuk mentén. Hogy más pártok ne jelenhessenek meg, olyan trükkhöz folyamodtak, hogy a választási hirdetési árjegyzéket nem is tették közzé, nem lehetett választási hirdetést közzétenni, csak népszavazásit  ugye, ha emlékszünk, még népszavazás is volt , hogy azért a kormánypropaganda mehessen fizetett hirdetésként, tehát a százmilliókat kiszámlázhassák az államnak. Amikor ezek után ezzel a jogi kiskapuval, lehetőséggel próbált élni a Mi Hazánk Mozgalom is a kormánypárti lapokban, hogy legalább népszavazási hirdetést feladhasson, akkor jogszabálysértően azt is visszautasították a fideszes lapok. Ezért a Mi Hazánk kampányfőnökeként a Nemzeti Választási Bizottsághoz fordultam kifogással, mely kénytelen volt igazat adni pártunknak, de a Mediaworks végrehajtására hiába vártunk, nem vagyunk jogállam.

Nézzük a közterületi médiafelületeket! A fideszes Publimont óriásplakátcég  a választási eljárásról szóló törvény esélyegyenlőségi alapelvét megsértve  a több mint 10 ezer felületéből mindössze 26 óriásplakát- és 74 citylight-felületet volt hajlandó csak biztosítani a Mi Hazánknak, hirdetőoszlopból pedig egyet sem  ezekből a bizonyos Simicska-oszlopokból, ha így jobban ismerik , tehát azok csak kormánypropagandát, negatív kampányokat vagy Fidesz-hirdetést tartalmaztak dömpingszámra. A Mi Hazánk Mozgalom ebben az esetben a Nemzeti Választási Bizottsághoz fordult kifogással, de az NVB szerint nem bizonyított az aránytalanság. Amíg 10 ezer óriásplakátról beszélünk, és ebből egészen pontosan csak 26 helyet voltak csak hajlandók adni, hiába kértünk  dokumentáltan, írásban többször is  többet, 26 óriásplakát- és 74 citylight-felület a 10 ezerből szerintük arányos az önálló listát állítani képes, a harmadik utat, harmadik erőt képező Mi Hazánk Mozgalom számára. Hát, ennyire vagyunk jogállam!

Egészen elképesztő az is, hogy az elmúlt hetekben és a következő hetekben is zárt ülésen vizsgálja a Nemzetbiztonsági Bizottság a balliberális oldal külföldi kampányfinanszírozását, ami egészen elképesztő botrány természetesen, de az is, hogy ezt zárt ülésen vizsgálják, és ide nem engednek betekintést például az önálló listán parlamentbe jutott Mi Hazánk Mozgalomnak sem. Nemcsak azért, mert a Nemzetbiztonsági Bizottságban eleve nemhogy az elnöki posztot nem adták, ahogy kértük, de helyet sem biztosítottak a Mi Hazánk Mozgalomnak, de ilyenkor  bár elvileg minden pártnak betekintést kellene biztosítsanak  egyedi szavazással mégis úgy döntenek, hogy a DK vagy a Jobbik képviselője betekinthet ezekbe az ülésekbe, a Mi Hazánk Mozgalom azonban nem.

Pedig szerintünk a teljes nyilvánosság előtt kellene vizsgálni a kettős állampolgár Márki-Zay Péter által beismert kampányfinanszírozási törvénysértést, illetve egyébként a Facebook szerepét is, hiszen a külföldi érdekcsoportok beavatkozása a magyar választásokba nemzetbiztonsági kockázatot is jelent. Egyúttal viszont fel kellene tárni a másik oldalon a CÖF, CÖKA, illetve a Kövess minket 2022 Kft. és hasonló fedőszerveik, kormányzati fedőszervek milliárdos kampányköltéseit és forrásaikat is, hiszen ezek voltak azok a cégek például, amelyek megjelenítették a negatív kampányt, a lejárató óriásplakátokat, és a piszkos munkát elvégezve így folytattak lejárató kampányt. Én azt gondolom, hogy ez sem elfogadható.

Tehát, amikor a médiaviszonyokat elemezzük, akkor abban egyetértünk a kormánnyal, hogy az Európai Uniónak nem kellene ebbe beleszólnia, hiszen ha nem szólt bele 2006-ban sem az itteni viszonyokba, és nem szól bele a különböző, más típusú jogsértésekbe, jogtiprásokba  amikre mondok még néhány velős példát , akkor, azt gondolom, hogy itt az ideje Magyarországnak, saját kezébe vennie sorsának irányítását, itthon rendezni a médiaviszonyokat is természetesen, ha kell, a Facebooknak is hadat üzenve. Álljon a kormány oda Toroczkai László mellé, lehet próbapereket indítani, lehet magyar jogi szabályozással is természetesen elejét venni a Facebook túlhatalmának, ezért lépni kell.

(11.10)

Egy kicsit fordítva ülünk a lovon: mindig az Európai Unió akar beleszólni a magyar belügyekbe, miközben akadályoz  most fogok néhány példát hozni, hogy hogyan , és a Magyarországon médiaszolgáltatást folytató, de külföldi telephelyű európai uniós cégekkel kapcsolatban teljesen eszköztelen a magyar kormány. Tehát itt az ideje, hogy ne ők szóljanak bele Brüsszelből, hanem ha külföldi telephelyű, székhelyű cégekről van szó, akkor mi szólhassunk bele, hogy Magyarországon milyen LMBTQP-propagandaszenny folyhat például a médiában továbbra is, a gyermekvédelmi törvény bevezetése ellenére.

A Fidesz kirakatpolitikájába tökéletesen beleillő gyermekvédelmi törvény gyakorlatilag teljesen hatástalan a világ legerősebb lobbijával, az LMBTQP-propagandával szemben. A kormány és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság is csak gyenge próbálkozásokkal igyekszik operálni a betartására, ahelyett, hogy a sokat hangoztatott ellenállás jegyében elmennének a falig, ahogy arra a Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalom is több szakmai beadványban is felhívta a figyelmet. No, már megint egy ilyen szó, amit a Facebookon le sem lehetne írni, hiszen nemcsak a Mi Hazánkat, hanem számos nemzeti szervezetet tiltott ki, tiltott le, az állampolgárok sem említhetik meg például az előbb említett HVIM mint Magyarországon törvényesen működő, bejegyzett civil szervezet, aktív társadalmi szervezet nevét.

Úgy tűnik tehát, hogy az a bizonyos vörös vonal a gyermekvédelem területén inkább csak halványsárga a Fidesznek akkor, amikor valóban fel kellene venni a harcot. Engedjék meg, hogy erről konkrét statisztikákat és elképesztő példákat hozzak! Az NMHH-hoz a gyermekvédelmi törvény első évében 96 bejelentés érkezett a rendelkezések megsértése miatt (Arató Gergely: 95-öt te írtál!), de a hatóság érthetetlen módon egyetlenegy esetben sem állapította meg a jogsértést. A Médiatanács más uniós tagállamokban bejegyzett médiaszolgáltatók ellen sajnos nem járhat el, de kötelességük volna az adott állam hatóságait intézkedésre ösztönözni, amit csak látszat szintjén tett meg.

Az utóbbi időszakban kétszer is értesítették például a holland médiahatóságot, de azok nem vették komolyan a megkeresést. Az első esetben például a Netflixen sugárzott, 7 éves korhatárral ellátott, előbb már említett esetben a Jurassic World „Krétakori tábor” egyik epizódja sértette meg a gyermekvédelmi törvényt, még akkor is, ha Hollandiában bejegyzett médiaszolgáltatóról van szó, hiszen Magyarországon sugározták magyarul. Ebben egyébként két lány vall szerelmet egymásnak, majd egy leszbikus csók is elcsattan közöttük.

A második alkalommal a Disney+ ellen tettek panaszt a 9 éves kortól ajánlott Baymax című sorozat miatt, amelyben egy robot bátorítja az egyik fiú szereplőt, hogy hívja randira szintén fiú társát. Mindkét esetben csak a 12 éves korhatárba való sorolást kérték, ami önmagában elképesztő, azonban nagyobb aggodalomra ad okot, hogy még ezt a jelentéktelen kérést is visszautasították. Az iratanyagok szerint a külföldi hatóságok egy esetben sem értettek egyet a Médiahatóság általam elfogadhatatlanul mérsékeltnek nevezhető értékelésével sem és nem indítottak eljárást a külföldi hatóságok a náluk bejegyzett médiacégek esetében.

Tehát fordítva ülünk a lovon, ideje volna Magyarországnak beleszólni abba, hogy mi folyik például Hollandián vagy Brüsszelen keresztül Magyarországra (Arató Gergely: Elképesztő!), akármennyire is bekiabálásokkal mutatja most a DK, hogy ez számukra olyannyira elfogadható, hogy már a vérnyomásuk is az egekbe szökött. Pedig el kell hogy jöjjön az ideje annak, hogy Magyarország az önrendelkezés útjára lép, és nem Brüsszelből mondják meg, mi legyen Magyarországon, hanem Magyarország dönthessen arról, hogy például LMBTQP-propagandától mentes médiát szeretne.

Egy másik esetben a Szivárványcsaládokért Alapítvány „A család az család” reklámjának két verzióját 2021 novemberében adta le a Csehországban bejegyzett Viacom International Media Networkshöz tartozó Paramount Network és Comedy Central, melyek szintén megsértették a pedofiltörvényben foglaltakat, de nem volt következménye ennek sem. Mindkét reklám fő üzenete, hogy a deviánsok is nevelhessenek gyerekeket, hogy szivárványcsaládban való nevelkedés szerintük normális és nem jár negatív következményekkel. Mivel a reklámok alkalmasak a kiskorúak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására  idéztem a törvényt, szépek a törvény szavai, csak aztán nem nagyon következik belőlük semmi , és hiába sértették meg a törvényt, hiszen csak sima reklámként 18 pluszos besorolással, éjszaka lehetne sugározni, társadalmi reklámként pedig tilos lenne, az ügyben a Médiatanács által megkeresett cseh hatóság válasza szerint nincs semmi kivetnivaló a reklámokban. Nonszensz módon még azt is megpróbálták belemagyarázni, hogy a főszereplők nem egyértelműen egy párt alkotó deviáns szülőket jelképeznek  a „deviánst” persze csak én teszem hozzá, ők még a szülőséget is megkérdőjelezték , az is lehet, hogy csak barátok vagy ismerősök.

A spanyol Sony Pictures Entertainment Iberia társasághoz tartozó AXN csatornáján szeptember 19-én sugárzott, „A kijelölt túlélő” című sorozat sem tett eleget a gyermekek védelmére irányuló törvényeknek, de itt sem tudott hatásosan eljárni az NMHH. A műsorban, amely 16 pluszos besorolással volt megtekinthető, egyértelmű homoszexuális nemi aktus volt megjelenítve egy takaró alatt, de félreérthetetlen hangokkal és mozgással utalva a cselekvésre. Az aktus egyértelműségének ellenére is elutasította a panaszt a spanyol hatóság, tehát a magyar Médiahatóság által továbbított panaszt a spanyol hatóság. A magyar hatóság meg mossa kezeit, és szerintük minden rendben van, nem fordulnak ide, a magyar Országgyűléshez sem, hogy végre valamit lépjünk az Unió elképesztő szabályozásával szemben. A spanyol hatóság szerint, vagy mondhatjuk, hogy a világ legerősebb lobbija, az LMBTQP szerint, mert tollba mondják sajnos ezeket a döntéseket, idézem: „Hiányzik a 18 pluszos minősítéshez szükséges részletesség és nyílt ábrázolás, illetve a kiskorúakra gyakorolt súlyos negatív következmények reális veszélye  amikor egy takaró alatt egyértelműen homoszexuális nemi aktust jelenítenek meg.

Aztán említhetném a szintén 2021-es példát, augusztus 23-án vetítette a Prime egy román csatornája, hogy „A helyi doktor újra rendel” című sorozatban egy pozitív karakterként ábrázolt fiatal lány, persze ki más, esik az LMBTQP-lobbi csapdájába, mondom ezt én, és hormonkezelésen gondolkozik, hiszen úgy érzi, rossz testbe született. Mi lett ennek a folyománya? Az állampolgári panasz következménye, hogy a magyar hatóság a románokhoz fordult, a románok pedig a tőlük elvárható vagy megszokott cinikus módon utasították vissza az említett rész miatti panaszt, mert válaszuk szerint egyszerűen nem tudtak döntést hozni, hiszen a Médiatanács által küldött jelenetek magyar nyelvűek voltak és nem értették azokat. Ez az abszurd, hogy egy román székhelyű televízió Magyarországon magyar nyelven sugározhatja a gyermekvédelmi törvényt megsértő lobbit és ezzel kapcsolatban Brüsszelnek egy szava sincs, és még ők akarják megmondani, hogy mi legyen Magyarországon ezen túlmenően, hogy már így is lényegében a külföldi székhelyű médiaszolgáltatókon keresztül azt tettek, amit csak akartak, vagy amit a balliberális és deviáns propagandisták akartak.

A románoknál maradva, egy másik csatornán, a román FEM3 csatornán futó, a transzneműeket, drag queeneket, ajakfeltöltésen részt vevő férfiakat és egyéb beteg deviánsokat felsorakoztató „Szépítészek” című műsor ellen sem indítottak eljárást a román hatóságok, a magyar hatóság kérése ellenére. Ebben az esetben az előbbiekben mondott, rossz poénnak is minősíthető bürokratikus indoklás elmaradt, miszerint magyar nyelvű dolgokat ők nem tudnak vizsgálni. De egészen elképesztő az, hogy a cselekvésképtelenségnek a magja az EU audiovizuális médiaszolgáltatásokról szóló irányelvével sajnos összhangban lévő magyar törvény, pedig az ilyen diktátumoknak nem kellene engedni, mert ez okozza végül azt, hogy kirakatpolitikaként elfogadhatnak pedofiltörvényt, de valójában annak semmilyen következménye nincs.

Az irányelv szerint és az azzal összhangban lévő magyar törvény szerint a médiahatóság csak akkor alkalmazhat szankciókat egy másik uniós tagállamban letelepedett médiaszolgáltatóval szemben, ha az előzőleg megkereste a kérdéses állam médiahatóságát, de az két hónapon belül nem intézkedett, ha megállapította, hogy a médiaszolgáltató csak azért telepedett le Magyarországon kívül, hogy elkerülje a szigorúbb magyar szabályokat, ha a tervezett büntetésről írásban értesítette a szolgáltató székhelye szerinti tagállamot és az Európai Bizottságot. Hányadik pontnál tartunk? Nehéz követni, annyira bürokratikus és annyira elképesztően lehetetlen, tulajdonképpen lehetetlenné teszik a magyar hatóságok fellépését. Továbbá: ha lehetőséget adott az érintett szolgáltatónak arra, hogy nyilatkozzon az ügyben, és ha az Európai Bizottság határozatot hozott arról, hogy az alkalmazni tervezett szankciók összeegyeztethetők az uniós joggal.

(11.20)

A végére egy jó kis gumicsont, ami lényegében minden magyar óvintézkedést, a magyar gyermekek védelmét ellehetetleníti.

Ez is bizonyítja tehát, hogy a Fidesz gyakorlatilag saját maga akadályozta meg a gyermekvédelmi törvény hatályos, hatásos betartatását az EU-val esetlegesen létrejövő, a végeredmény tekintetében szükségesen felvállalandó konfliktus elkerülése érdekében túlzottan is konfliktuskerülő módon tehát, és ezen esetben is csak látványpolitizálásról beszélhetünk a kormánypárt részéről.

Tisztelt Országgyűlés! Arra kérem önöket, hogy a magyar médiaügyekben Magyarország dönthessen, a magyar emberek dönthessenek. Jó volna ennek érdekében, hogy a médiát ellenőrző legfontosabb testületben, a médiahatóságban, illetve a Médiatanácsban ne csak a Fidesz tagjai foglalhassanak helyet, hanem a 2010 előtti gyakorlathoz hasonlóan minden frakciónak legyen ott delegáltja, ahogy a választási bizottságokban is lehet minden pártnak delegáltja; azt gondolom, ez teremthetné meg egy tisztességes, átlátható viszony alapjait.

Az Unió, Brüsszel pedig ne szólhasson bele a magyar médiaviszonyokba, és egyébként is ideje már felkészülnünk az Unió utáni életre. Köszönöm figyelmüket. (Taps a Mi Hazánk soraiban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage