DR. KOMÁROMI ZOLTÁN (DK): Köszönöm szépen, alelnök asszony. Még két, Orvosi Kamara által beadott módosítás, ami nem jelent meg a TAB végső anyagában. Ők javasolták, hogy az állami mentőszolgálatnak az orvosügyeleti ellátásban való szerepét, hatáskörét, az ügyeleti ellátás rendjét külön jogszabály szabályozza, ugyanis a javasolt változás alapját adó Hajdú-Bihar megyei modellkísérlet eddig nem szolgált erre hihető bizonyítékokkal.

A törvényjavaslat talán legvitatottabb pontja volt az, ami lehetővé tenné, hogy a munkahelyi menedzsment bármelyik egészségügyi szolgálati jogviszonyban foglalkoztatott szakemberei illetményét egyelőre nem tisztázott és nem egyeztetett egyéni teljesítménymérés alapján 20 százalékkal csökkentse. Az Orvosi Kamarával egyetértésben azt állítjuk, hogy bár az egészségügyi dolgozók teljesítményének értékelése megoldandó feladat, de ez csak érdemi előkészítés, egyeztetés után és az intézményi minőségbiztosítási rendszerbe ágyazva valósítható meg, az ellátás minőségét és biztonságát így javíthatja.

Ennek a komplex feladatnak a megoldására nem elegendő a jelen törvénytervezetben biztosított idő, a teljesítményértékelésnek inkább a motiváció növelését kellene szolgálnia. Az a véleményünk, hogy ez nem járhat az alapbér csökkentésével, és ezt az Orvosi Kamara is kinyilvánította. Arra már forrást kell biztosítani.

Hiányzott a törvényjavaslatból a MESZK azon kérése, hogy a szakdolgozók speciális munkaügyi szabályait egy kicsit építsék bele. Nem találkoztunk ezzel, és természetesen hónapok-évek óta beszélünk arról, hogy a humán erőforrás hiányának az oka a szakdolgozók alacsony bérezése, erre vonatkozóan sem láttunk ígéretet, és a lakóhelyközeli ellátást veszélyeztetve látjuk azzal, ha az önkormányzati tulajdonban lévő, jól működő szakrendelőket egy megyei kórház bekebelezi dolgozóstul, infrastruktúrástul. Köszönöm szépen a figyelmet. (Taps a DK soraiból.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage