KANÁSZ-NAGY MÁTÉ (LMP): Köszönöm szépen a szót. Tisztelt Elnök Asszony! Tisztelt Ház! Hallgatva itt a fideszes és KDNP-s hozzászólásokat, azért mégiscsak összeállt itt egy manuál, ez tulajdonképpen annak az útmutatója, hogy hogyan legyünk kínai akkumulátorgyarmat, de azt az alcímet is viselhetné, hogy maradj örökre a félperiférián. Ugye, az első lépés mégiscsak az, hogy szolgáld ki a nyugati német nagytőke igényeit, hozd ide az autógyárakat, szereljék itt össze az autókat, amiket jellemzően exportálnak nálunknál gazdagabb országokba. A második lépés ezzel összefügg: ki kell alakítani egy vonzó befektetési környezetet a német nagytőkének, amit el lehet érni a rekord alacsony társasági adóval, el lehet érni a munka törvénykönyve átalakításával és a különböző bőkezű kormányzati támogatásokkal. A harmadik lépésben haladni kell a korral: fel kell ismerni, hogy ezeknek az autóknak akkumulátorra van szüksége, tehát a német autókat ki kell szolgálni kínai akkumulátorokkal. Hát, mi a megoldás? Ide kell hozni tehát a kínai akkumulátorgyárakat is, szintén bőkezű támogatásokkal, infrastrukturális beruházásokkal, adókedvezményekkel, és még ki tudja, hogy milyen állami szubvenciókkal.

Azt kell mondani, hogy nálunk rekord szigorú az a környezetvédelmi intézményrendszer, ami itt a szemünk előtt épült le az elmúlt bő egy évtizedben. Hát, ugye, Magyarországon nincs is környezetvédelmi miniszter, ugye, folyamatosan építik le ennek a szabályozását és intézményrendszerét.

Ami nagyon-nagyon fontos még, hogy nem szabad megkérdezni a lakosságot, hogy mit gondolnak erről a kérdésről. Ugye, ezt 2008-ban még valóban másképp gondolták a fideszes képviselőtársak, illetve kollégák, vissza lehet keresni: 2008. május 30-ai az a hír, hogy a Fidesz helyben és országosan is tiltakozik a Gyöngyös mellé telepítendő gumigyár miatt, ugye, akkor az Apollóról beszéltünk. Érdekes, hogy a Fidesz 15-16 évvel ezelőtt népszavazást akart kezdeményezni környezetszennyező beruházásokról, most pedig ennek a tényét is tagadni akarja.

De menjünk tovább! Nyilván energiára van szüksége ezeknek a nagy gyáraknak, hát, ott van az orosz energia, az orosz energiahordozók, minél nagyobb teret kell ezeknek is engedni, az orosz földgáznak, illetve az orosz hitelből megvalósuló Paks II. beruházásnak, hiszen ezekkel az energiahordozókkal, illetve árammal fogjuk táplálni ezeket a kínai akkumulátorgyárakat. Ha pedig a magyar hálózat nem elég fejlett, akkor nem olyan irányba kell azt fejleszteni, hogy be tudja fogadni a szél energiáját vagy a nap energiáját  ugye, ezeket be kell tiltani, a napenergia esetén a betáplálást , hanem óriási távvezetékeket kell fejleszteni, hogy Pakstól egészen Debrecenbe tudjuk vinni az atomenergia által előállított áramot. Erről szólt a Magyar Közlönyben megjelent határozat, ez egy 115 milliárdos fejlesztés első körben.

Ha kész van ez a terv, ez a koncepció, akkor egyébként a marketingrészére is nyilván gondolni kell, hát el kell adni ezt a történetet ország-világnak. Először is az elektromos autózást és az akkumulátorgyárak idehozását, tehát ezt a csomagot zöldátállásnak kell nevezni, tehát azt kell mondani, hogy az akkumulátor zöld. Itt Kósa Lajostól megtudtuk azt, hogy gyakorlatilag termővé teszi a földeket, fakasztja a vizeket, és még a légszennyezést is csökkenti. Ugye, azt is megtudtuk, hogy az asztmás megbetegedések számát is csökkenti az elektromos autózás, tehát tényleg ilyen csodahatásokat lehet neki tulajdonítani. Egyébként azzal sem kell foglalkozni, hogy Brüsszellel szemben szabadságharcot vívnak, ebben a kérdésben folyamatosan valóban Brüsszelre kell mutogatni, hogy Brüsszel mekkora nagy támogatója a zöldátállásnak, hiszen valóban nemrég például zöldre festették a földgáz és az atomenergia felhasználását is. Tehát ezen a téren minél többet erősen kell brüsszelezni.

Azzal sem kell foglalkozni, hogy nálunk jóval nagyobb országok lakosságarányosan  tehát lakosságarányosan, itt valóban matematikai műveleteket kell elvégezni  jóval kevesebb, tehát jóval kevesebb akkumulátorgyárat akarnak a területükre telepíteni, így Németország, Skandinávia és az Amerikai Egyesült Államok példája hozható.

(0.50)

Azzal sem kell foglalkozni, hogy ezeket az akkumulátorgyárakat szinte a sarkkör magasságában, a lakott településektől több kilométeres távolságban akarják létrehozni, vagy Türingiában, vagy sivatag kellős közepén, az Amerikai Egyesült Államokban, tehát ezeket a kérdéseket is el kell hallgatni. Azon sem szabad meglepődni, hogy egyébként német politikusok az autógyárakat támogatják, ezt úgy kell leírni, mint egy jó példát, tehát Magyarországon is ezt a példát kell nekünk mindenképpen követni, hiszen ha a németek autógyárakat és akkumulátorokat akarnak az autóikba, akkor ez nekünk is, ugye, követendő példának kell lenni.

Nem szabad foglalkozni még a marketingtevékenység során nyilván a vízigénnyel, az energiaigénnyel és a földek, termőföldek kérdésével sem. Tulajdonképpen azt kell ígérni mindenkinek, hogy bőven-bőven lehet fokozni a fogyasztást, a kibocsátást, lehet autózni, a jövő boldogságát az elektromos autók jelentik, és ha sikerült ezt a fogyasztói igényt még így mesterségesen vagy politikai eszközökkel is tovább táplálni, akkor nyilván meglesz a kereslete az elektromos autóknak. Ha pedig sikerült ezt a tevékenységet is elvégezni, tényleg ott tartunk, hogy akkumulátor-nagyhatalommá, illetve akkumulátorgyarmattá tettük Magyarországot, akkor sikerül kiiktatni a természet még jelen lévő, zavaró jelenségeit is, és egyébként felélni a jövő generációk elől az erőforrásokat vagy a vízkészletet, és akkor boldogan lehet élni itt, a félperiférián, gyakorlatilag amíg meg nem halunk. Köszönöm szépen. (Taps az LMP padsoraiból.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage