RÉTVÁRI BENCE belügyminisztériumi államtitkár: Mi több, itt sincs jelenleg a Párbeszéd most a parlamentben, de biztos ők is éppen az új zöldidentitásukat keresik.

De visszatérve és komolyra fordítva: önök azt mondták, hogy elutasítják ennek a módosításnak az első betűjétől az utolsó betűjéig az összes célkitűzését. (Z. Kárpát Dániel: Ez nem hangzott el!  Dr. Brenner Koloman: Ez sem hangzott el!) Ebben a módosításban szerepel az elmúlt 33 év legmagasabb pedagógusbér-emelése, amely a pedagógusok bérét három év alatt 75 százalékkal fogja emelni azért, hogy valóban egy értelmiségi életmódot megalapozó fizetése legyen egy magyar pedagógusnak. Önök ezt elutasítják. Ebben a javaslatban szerepel az, amiben tavaly decemberben, amikor 400 iskolaigazgatót és 400 iskola képviselőjét hívtuk össze a Nemzeti Közszolgálati Egyetemre egy egész napos egyeztetésre, mindenki egyetértett  mindenki egyetértett!  , hogy a pedagógusok bérét a teljesítményükkel arányban kell megszabni (Dr. Brenner Koloman közbeszól.), és ez ad lehetőséget arra, hogy a fiatal pályakezdő pedagógusok bérét még nagyobb mértékben emeljük. Mert ön arról beszélt, hogy jöjjön több fiatal pályakezdőnek, majd arra a javaslatra, amely még nagyobb arányban emeli a pályakezdő pedagógusoknak a bérét, arra azt mondja, hogy az elsőtől az utolsó betűig elutasítja. Olyan ellentmondások vannak az ön mondataiban, tisztelt képviselő úr, nehéz is követni. (Ander Balázs: A törvénytervezetben!)

Nekünk az a célunk, hogy valóban (Arató Gergely: A befogadónál van a probléma, nem a szövegben!  Az elnök csenget.), aki nem 22 órát tanít egy héten, hanem 26 órát, az többet keressen; aki több programot szervez az osztályának tanítási időn belül, az többet keressen (Dr. Brenner Koloman: Szövegértési szemináriumot kell tartani!); aki a tehetséges gyerekeket többet viszi versenyre, az többet keressen; aki nyáron több időt tölt akár a gyerekekkel, többet keressen; aki a lemaradó gyerekekkel többet foglalkozik, aki több felzárkózási programot visz az osztályán belül, aki több figyelmet fordít azokra, akiknek nehezebb a családi háttere, ezért nehezebb a tanulmányi eredménye, az többet keressen  ezt hívják úgy, hogy köznevelési foglalkoztatotti jogviszony. Mert önök azt mondják, hogy a pedagógusoknak a bértáblája ugyanaz legyen, mint egy orvosé, mint egy ápolóé vagy más közalkalmazotti területen dolgozóé, mint egy szociális dolgozóé. Szerintünk van különbség ezen hivatások között, és másként kell megszabni egy pedagógus bérének a feltételeit, mint ahogy egy szociális dolgozóét, egy orvosét vagy egy kulturális dolgozóét vagy másokét, akik az elmúlt 20-30 évben közalkalmazotti fizetést kaptak.

Ez a mostani javaslatunk egyébként… Ön azt mondta, hogy senkivel nem egyeztettünk erről, hát  hogy is mondjam?  , azért erős az épületnek a födéme. (Arató Gergely: Ezt már az előző négy percben is megtapasztaltuk!) Általános egyeztetést tartottunk róla március 2-a és 10e között; közvetlen egyeztetést tartottunk az érdekképviseletekkel, azokkal is, amelyek egyébként nem ütik meg a reprezentativitási küszöböt, március 6-án, 13-án, 16-án, 17-én; a Köznevelési Kerekasztalon tárgyaltuk március 9-én és 22-én az Országos Köznevelési Tanácsban; és valóban, az elmúlt hetekben körülbelül kétnaponta-háromnaponta adják a kilincset az egyes köznevelési szervezetek, érdekképviseletek és más szervezetek egymásnak az oktatási államtitkárságon, mert folyamatosan egyeztetünk erről a javaslatról, amely nagyarányú béremelést (Az elnök csenget.) és teljesítményarányos bérezést kínál azért, hogy a magyar oktatásnak minél jobb színvonala legyen.

Sajnáljuk, hogy a Jobbik ebben a kérdésben nem tudja támogatni a kormányzat ezen, szerintünk pozitív javaslatát, de ahogy látjuk (Az elnök csenget.), önök még azt sem tudják eldönteni, hogy pontosan hogyan hívják önöket. Köszönöm szépen. (Taps a kormánypártok soraiban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage