DR. SZABÓ TÜNDE (Fidesz): Köszönöm a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! Tisztelt Ház! A kormány már régóta fókuszba helyezte a környezetbarát vasúti közlekedés fejlesztését, hiszen a vasút a jövő egyik pillére, nemcsak környezetbarát, de az egyik legfenntarthatóbb közlekedési mód is egyben. Örömteli előrelépés az Északkelet-magyarországi Zónát is érintő miskolci fővonal elővárosi szakaszának rekonstrukciója, valamint az, hogy az IC-k megállnak Hatvanban is, és sűrűbb lett a közlekedés, hiszen például óránként indulnak a „Cívis” jelű vonatok Budapest és Debrecen között.

A távolsági közlekedésben az utasszámok egyre növekednek, ezért egyre nagyobb igény van arra, hogy az esti, 6-7 óra közötti utolsó vonatoknál később is haza lehessen jutni. Éppen ezért kiemelten jó hír a meghosszabbodó üzemidő a főváros és Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc és Eger között. A lakossági észrevételek és a szakmai döntések alapján a Tokaj intercityk ismét megállnak Püspökladányban, csúcsidőben pedig 20 percenként indulnak járatok és új éjszakai vonat közlekedik Füzesabonyból Miskolcra. Ezek az innovatív lépések azért is valósíthatók meg, mert Magyarország Kormánya ma két és félszer akkora összeggel támogatja a vasúti közlekedést, mint 2010 előtt, ezáltal folyamatosak a pályafejlesztések, állomás-korszerűsítések, intercityflotta-bővülések, akadálymentesítések, és zajlanak a vasúti és autóbuszos szolgáltatások is.

(13.20)

Tisztelt Államtitkár Úr! Mindezek fényében kérdezem, hogy milyen tapasztalatok alakultak ki eddig az északkelet-magyarországi zónában a december 11-én életbe lépő új változásjegyzékkel kapcsolatban, és a közeljövőben milyen további újítások várhatóak az utasok további kényelmének biztosítása érdekben. Köszönöm szépen megtisztelő válaszát. (Taps a kormánypártok soraiban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage