ANDER BALÁZS (Jobbik): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Képviselőtársaim! Tisztelt Államtitkár Úr! A kormányokon átívelő összefogás a halmozott helyzetűvé nyomorított Dél-Dunántúl a mostani kormányzati politikának is egyfajta mostohagyermeke. (Sic!) Oda önök közül csak vadászgatni jönnek szívesen. (Rétvári Bence: Halmozott helyzetű?)

Mi bizonyítja ezt? Az olyan szomorú infrastrukturális elmaradottságok például, mint a 68-as út elképesztő állapota, a Pécs és Barcs közötti 6-os út szintén leromlott állapottal. Valahogyan a választások előtt mindig fölbukkannak, elmondják a nagy ígéreteket, és ezeket az ígéreteket aztán rendre elsikkasztják.

De ebbe a sorba illeszthető például a mohácsi Duna-híd története is. Képzeljék el, ott már 1940-ben az akkori hatalomnak azt mondták a polgárok, hogy ne ígérgessenek, ne hitegessék őket, hanem egészen egyszerűen valósítsák meg. Reményeik szerint egyébként végre ez a híd létre fog jönni, a Dél-Dunántúl és az összes magyar polgár boldogságát fogja majd ott szolgálni.

Aztán van még egy történet: az M6-os autópályának a szimbolikus ügye. Önök azt gondolják, hogy majd ez lesz az, ami Baranya vármegyét is sikeresen föl tudja zárkóztatni, és valóban, tényleg úgy igaz, hogy ha létrejönne ez a közúti összeköttetés Horvátország és Magyarország között, az talán nagyot lendíthetne a térség sorsán.

Egyébként egy állatorvosi ló ennek az autópályának az építése. Emlékszünk még a 2010 előtti dolgokra is, a PPP-s konstrukcióban épített autópályára, ahol gyakorlatilag még a vakondtúrások alá is méregdrága alagutakat fúrtak. Elképesztő történet volt! De mit látunk most? A Strabag építi, illetve magyar részről az a Duna Aszfalt, amelyiknek tulajdonosa Szíjj László, a Szijjártó miniszter urat jachtoztató Szíjj László.

Nos, a kivitelezők személyén túl van itt más probléma is: az iszonyatos ár. A határ magyar oldalán 1 kilométer autópálya ugyanebből az autópályából 4,4 milliárd forintba kerül, a horvátoknál ezt meg tudják oldani alig 1 milliárd forintnyi összegből. És amikor a Jobbik részéről elsőként Schwarcz-Kiefer Patrik Baranya vármegyei politikusunk rávilágított erre a bicskanyitogató árkülönbözetre, elment egyébként Tiszakécskére is a Duna Aszfalthoz, elment Bécsbe is a Strabag-székházhoz, és ott szeretett volna valamiféle érdemi választ kapni, sajnos, ezt nem kapta meg; az a helyzet, hogy nemcsak a kivitelezők, hanem a kormányzat oldaláról sem!

Mi viszont itt a Jobbik-Konzervatívok közösségében hiszünk abban, hogy egy normális országban igenis megjárna az érdemi válasz, úgyhogy várom államtitkár úrtól az erre vonatkozó racionális magyarázatot arra, hogyan fordulhat elő az a gyalázat, hogy itt négyszer annyiba kerül az autópálya kilométere.

Valamint történt még egy skandalum: egészen egyszerűen kihagytak 200 méternyi autópályát a tervezésből. Ki ennek a felelőse? És mekkora lesz a késés? (Dr. Brenner Koloman közbeszól.) Erre várom érdemi válaszait. Köszönöm szépen. (Taps a Jobbik padsoraiban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage