MENCZER TAMÁS külgazdasági és külügyminisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! Hadd segítsek a legegyszerűbb kérdésben: (Lázár János felé mutatva:) ott van. Nem gondolta volna, hogy ilyen gyorsan és egyszerűen tudok önnek segíteni, de Lázár miniszter úr itt van az ülésteremben. A probléma az, hogy a többi téma- és kérdésfeltevése is nagyjából ennyire alapos, körültekintő és észszerű.

Na, most az elektromos autókkal, az akkumulátorgyárakkal, az e-mobilitással kapcsolatban, amely ellen van ön itt minden héten, hadd mondjam azt, hogy a kitartás egyébként egy tiszteletreméltó erény; de egy kis probléma, ha a kitartás azzal párosul, hogy az ember mindig összevissza beszél.

Hadd idézzem a kollégáit! Schmuck Erzsébet: „Az elektromos autózás megállíthatatlanul terjed, és a várakozások szerint tíz éven belül a globális autóértékesítés 20-25 százalékát adja majd. Ehhez képest mi mit teszünk? Bezárjuk magunkat a múlt struktúrájába”  mondja Schmuck Erzsébet. Annyiban téved, hogy nem 20-25 százalék lesz az elektromos autók aránya, hanem sokkal több. Ungár Péter: „A valódi rezsicsökkentés ugyanis az lenne, ha az állam több pénzt költene az elektromobilitás növelésére.” Hadd kérdezzem azt tisztelettel, képviselő úr: önök nem beszélnek egymással vagy félreértés van, vagy elfelejtik, hogy mit nyilatkozott a társuk korábban, vagy egyáltalán nem számít? Ha már ön megrendelőkről beszél: megrendelőik, mint az köztudott, önöknek vannak, hát önöket fizetik, ezt bevallották. Kérdezze meg a miniszterelnök-jelöltjét, hogy hogyan vallotta be azt, hogy önöket hogyan fizetik!

Na, most azzal kapcsolatban hadd fűzzem még ide, hogy ön azt állította, hogy a miniszterelnökkel vitázott. Hát, hogy mondjam csak… nemes erény a szerénység is, én azért azt vitának nem nevezném. Amikor ön a miniszterelnökkel beszélget, az olyan, mint amikor egy profi bokszoló küzd egy gyenge amatőrrel. Ilyen körülmények között önt egy gyenge szellő is kiviszi a ringből.

A környezetvédelemre rátérve, ugyanis önök szintén valamilyen zöld környezetvédő pártnak definiálják magukat, ha jól értem. Na, most ehhez képest a helyzet az, tisztelt képviselő úr, hogy elektromobilitás nélkül nem lehet a környezetvédelmi fordulatot megteremteni, ugyanis a károsanyag-kibocsátás 14-15-20 százalékáért a közlekedési szektor a felelős, a közlekedési szektort pedig nem tudjuk a károsanyag-kibocsátásról átállítani elektromobilitás, elektromos autók nélkül, az elektromos autókhoz pedig  figyeljen, meglepőt mondok!  elektromos akkumulátor szükséges. Ezt még Fekete-Győr képviselő úr is tudja, igaz, ő be szokta állítani az elektromos rollert a zuhanyba.

A magyar nemzetgazdasági jelentőségét pedig  amit már számtalanszor elmondtunk, de nem fáraszt bennünket, hogy elmondjuk újra  ma is hallhatta már Koncz államtitkár asszonytól: több százezer család él az autóiparból; dolgoznak ott és kapnak onnan jövedelmet. Az autóipar kiváló találkozópontja a nyugati technológiának és a keleti technológiának, kiváló példa erre, hogy itt van a BMW, az Audi, a Mercedes. Németországon és Kínán kívül mi vagyunk a harmadik ilyen ország. Ők már meghozták azt a döntést, amelyet egyébként Brüsszelben meghoztak az önök elvbarátai is, hogy környezetkímélő meghajtású autókat lehet 2035 után gyártani. Ők meghozták ezt az iparági döntést, és át fogják állítani az autóipart. Nem az a kérdés, hogy akkumulátorgyárak épülneke, csak az a kérdés, hogy hol. A magyar érdek az, hogy itt épüljenek, hogy a munkahelyeket meg tudjuk őrizni, a gazdasági növekedést fenn tudjuk tartani, abból van 13. havi nyugdíj, családtámogatás, fiataloknak adókedvezmény, rezsicsökkentés, és lehetne ezt hosszasan sorolni.

Tehát tisztelettel kérem, hogy próbáljanak meg egyszer a magyar érdeknek megfelelően cselekedni, és a magyar érdekkel szembeni magatartásukat pedig fejezzék be! Köszönöm, hogy meghallgattak. (Taps a kormánypártok soraiban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage