NAGY BÁLINT építési és közlekedési minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselők! A 2022. december 1-jével új tárcastruktúrában megalakult Építési és Közlekedési Minisztérium új szemléletben készítette el törvényjavaslatát, amelyben a 2022. második félévi, valamint a 2023. első félévi, közlekedési ágazattal kapcsolatos törvényalkotási feladatokat összegezte.

A törvényjavaslat 15, a közlekedési ágazathoz szorosan kapcsolódó törvény módosítására tett javaslatot. A törvényjavaslat tartalmazza mindazokat az uniós jogharmonizációs célú, valamint a szakma és a közlekedési iparág által szükségesnek vélt módosításokat, amelyek szükségesek annak érdekében, hogy hazánkban egy jól működő közlekedési és beruházási szektor szolgálhassa a gazdaságpolitikai célok megvalósítását, illetve a lakosság és a gazdasági szereplők mobilitási igényével összefüggő feladatok teljesítését.

Tisztelt Képviselőtársaim! Törvényjavaslatunk tartalmazza az új uniós szabályok átültetését a magyar jogszabályokba, valamint jogtechnikai módosításokat és pontosításokat is tartalmaz. A módosítások jelentős része a közlekedésbiztonság javítását szolgálja. Emellett az intermodális csomópontok üzemeltetésének jogi kereteit is pontosítja, megteremti azt. A javaslat hozzájárul a közösségi közlekedési szolgáltatások színvonalának fejlődéséhez, megfelelő színvonalú alternatívát biztosítva az egyéni motorizált közlekedési módokkal szemben, ezzel hozzájárul a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez, a klímavédelmi és környezetvédelmi célok teljesüléséhez.

A javaslat, figyelemmel a méltán népszerű ország- és vármegyebérletre is, a fentiek mellett bevezeti a személyhez kötött utazási jogosultság fogalmát, továbbá a közlekedési elektronikus azonosító fogalmát is.

Javaslatunk továbbá megteremti annak jogi kereteit, hogy a helyi és országos közutakon, valamint az országos és térségi vasútvonalakon végzett építési munkálatok során keletkező és visszamaradó, beépítésre még alkalmas építési és bontási anyag visszaforgatható és felhasználható legyen más beruházásoknál, például kerékpárút-építéseknél. A javasolt módosítás ezzel csökkenti a hulladékképződést, továbbá hozzájárul a beruházások költséghatékony megvalósításához.

A Törvényalkotási Bizottsághoz benyújtott módosító javaslatok alapvetően technikai jellegű módosítások voltak, amelyeket a bizottság, illetve a kormányzat részéről az előterjesztő is támogatott.

Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselőtársak! Köszönöm mindenkinek, hogy a T/4028. számú törvényjavaslatot megvitatták, és kérem, hogy a törvényjavaslatban megfogalmazott szabályozási szándékot támogassák. Köszönöm szépen. (Taps a kormánypárti padsorokból.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage