BAKOS BERNADETT (LMP): Köszönöm, tisztelt elnök úr. Nacsa Lőrinc reggel már említette az országbérletet, ami egy nagyon helyes kezdeményezés  mindössze egy évvel az után, hogy mi is a klímabérlet bevezetését javasoltuk. Csakhogy az az egy probléma van ezzel kapcsolatban, hogy Zalaegerszegen kívül még sehol sem érvényes a városi közlekedésre. Nagyon bízunk benne, hogy a jövőben ez meg fog történni, hogy érvényes legyen más településeken is. Merthogy a költségvetésben nagyjából semmi nyoma nincs sem ennek a finanszírozásának, sem a közösségi közlekedés fejlesztésének úgy általánosságban.

Csak néhány szám, hogy a számok talaján maradjunk: vasúti személyszállításra 282 milliárdot, autóbuszos személyszállításra 152 milliárdot terveztek be; az első esetben ez plusz 5 milliárd, nagyjából 2 százalékos emelkedés a tavalyihoz képest, a második esetben pedig 19 milliárd, ez nagyjából 14 százalék. Ez nem igazán kompenzálja sem az inflációt, sem az energiaárak megemelkedését.

A kérdés tehát az, hogy akkor az országbérletet magát miből fogják majd finanszírozni; illetve nagyon fontos felhívni arra a figyelmet, hogy további fejlesztésekre is szükség van, hiszen akkor lesz ez vonzó, ha valóban jó minőségű közösségi közlekedést tudunk az egész országban biztosítani. Ehhez fejleszteni kell, ehhez működési többletek, beruházási többletek kellenek; illetve akkor éri meg igazán, ha valóban megvalósul az egész országban a városi és elővárosi tarifaközösség, hiszen így lehet kiváltani az agglomerációs ingázást, hogy ez ne autóval történjen. Ehhez szintén a településeket kell támogatni, biztosítani kell nekik az extra forrásokat. Köszönöm szépen. (Nacsa Lőrinc: Beszélj Karácsony Gergellyel!  Rétvári Bence: Így van! Mutasson jó példát Budapest!)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage