DR. GURMAI ZITA (MSZP): Szóval, Covid-időszak hatása: romlott a magyar gyermekek olvasási teljesítménye. Megjelentek a negyedikes diákok szövegértését vizsgáló felmérések: a magyar diákok a nemzetközi átlag felett, de sokkal rosszabbul teljesítettek, mint 2016-ban. No, többféle nemzetközi tanulói teljesítménymérésben vett részt évek óta Magyarország. Talán ez a legismertebb vizsgálat, és nyilvánvaló, hogy a 15 éves gyermekek szövegértési és matematikai kompetenciáját méri, és azt vizsgálja, hogy az alapiskolát elhagyó diákok milyen mértékben rendelkeznek a mindennapi életben való boldoguláshoz, a továbbtanuláshoz vagy a munkába álláshoz szükséges alapismeretekkel. Rendkívül aggasztó képet mutat ez a trend, úgyhogy érdeklődnék, hogy ez ügyben milyen biztató jeleket fogok kapni államtitkár úrtól. Köszönöm megtisztelő figyelmét.

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage