RÉTVÁRI BENCE belügyminisztériumi államtitkár: Tehát ilyenre képes már a KRÉTA-rendszer és amúgy is a KRÉTA-rendszer digitalizált, az egész adminisztrációt ezzel is csökkentjük, hogy a szülők is, diákok is jobban informáltak legyenek. Ahogy mondtam, a mesterséges intelligenciával a kérdésekre adott válaszok alapján látja, hogy elérte már azt a szintet vagy még ismételnie kell. Ha ismételni kell, olyan szintű feladatokat ad, ha magasabb szintre tud lépni, mert már nem hibázik a tesztben vagy a chates kérdésekre jó választ ad idegen nyelven, akkor már bonyolultabb feladványokat ad neki. És ez nyilván nemcsak 45 percben van napközben, hanem reggel-délben-este, villamoson, buszon vagy otthonról is tud így, egy államilag ingyenesen biztosított legkorszerűbb szoftverrel valaki nyelvet tanulni.

Tehát ne próbálják ránk sütni ezt a bélyeget. Ha nem lennénk innovatívak, nem lennénk már negyedszerre itt, a parlamentben, kétharmados többséggel negyedik választást nem nyernénk. Mi ezt szeretnénk, hogy innovatív magyar oktatási rendszer legyen. E nélkül nem tudjuk elérni azt a célunkat, hogy valóban Magyarország a népességén felüli befolyással rendelkezzen itt, Európában. Ezért próbáljuk a leginnovatívabb gyártásokat, gyártási technológiákat is Magyarországra hozni. A BMW-nek és emlékeim szerint a Jaguarnak is kutatás-fejlesztési központja van és sok más kutatásfejlesztési központ jön ide Magyarországra. Mi ezekben is látjuk az ország jövőjét.

Most nem akarom megnyitni ezt a vitát, de ezért indítottuk el az alapítványi egyetemi struktúrákat is, hogy legyenek innovatívak, lépjenek ki abból a megkötöttségből, amit az állami rendszer jelent, mert mi, egy ekkora ország, amelynek nincs nagy energiahordozó-alapanyaga, nincsenek különleges ásványkincseink, hanem a tudásunkkal tudunk kitörni, a tudásunk legjava pedig az egyetemeken valósul meg és az újdonságok az egyetemekről kerülhetnek ki, az egyetemeket engedtük, hogy előrébb tudjanak lépni szabadabb jogi környezetben és nagyobb anyagi támogatottsággal, hiszen óriási részvénycsomagokat kaptak, hogy előrelépjenek.

Nyilván akkor fog működni a csúcsa, az egyetemeknek a legmodernebb technológiája, ha mellette az egyetemekre bejövő diákok is jó képességekkel rendelkeznek. Mi ebben így, komplexen gondolkodunk. Nem ’45 elé akarunk visszamenni bármiben is. Abba az irányba akarunk haladni, mint azok az őseink, akikről a szobrok a kupolacsarnokban ott vannak, akik büszke magyarok voltak természetesen és szerették a hazájukat (Arató Gergely: És a Habsburgok!), de modern módon tesszük meg mindezt. És tényleg a jövő, a kitörési pontunk szerintünk az önök által sokszor kritizált és általában csak lopásnak, nem tudom, diktatúrának nevezett, közérdekű vagyonkezelő alapítványokba vitt egyetemekben van, ők fogják ezzel a felszabadított jogi környezetben és a sokkal nagyobb anyagi lehetőségek mellett Magyarországon azokat az agrárinnovációkat, vagy más területen innovációkat hozni, amelyek aztán tudják húzni Magyarországot.

(5.00)

Mert egy tízmilliós ország nem tud mindenben versenyképes lenni, de megtalálja majd azt a négy-öt helyet, és mi úgy gondoljuk, ez az oktatásban van, a felsőoktatásban, ami az egész országot föl fogja húzni, és az minden más ágazatnak, meg az egész közösségnek is előrelépést jelenthet. Tehát mi így gondolkozunk erről.

Bocsánat, egy kicsit túlnyúltam az új életpályatörvény keretein, de azt akartam önnek bemutatni, hogy nekünk egy nagyon erős jövőképünk van, egy nagyon erős ambíciónk van, hogy Magyarország eredményes legyen, és annak része ez a törvény is, mert ha a verseny jobb eredményeket hoz ki a felsőoktatásban, és teljesítményarányos a bérezés a köznevelésben is, akkor a legjobbak fognak a legjobban boldogulni, és ez mindnyájunknak az érdeke, hogy értékeljük azt, aki átlagon felüli, mert az fogja az országunkat is átlagon felülivé tenni. Köszönöm szépen, hogy meghallgatott, és itt maradt.

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage