CSEPREGHY NÁNDOR építési és közlekedési minisztériumi államtitkár: Tisztelt Elnök Úr! Köszönöm szépen a szót. Tisztelt Képviselő Úr! Önnek pedig a lehetőséget, hogy a minisztériumnak címzett írásbeli kérdésüket követően szóban a parlamentben is válaszolhatunk önöknek.

Először is engedje meg, hogy mindenképpen kiemeljem azt, hogy az, hogy Magyarországon egyáltalán a szállítmányozás kérdésköréről mint egy prosperáló üzletágról beszélhetünk, annak köszönhető, hogy az elmúlt tizenkét évben Orbán Viktor kormányai jelentős hazai és európai uniós forrásokat fordítottak, fordítottunk a hazai közúthálózat rendbetételére. Ennek köszönhetően ma itthon 2422 kilométer a gyorsforgalmi út, ebből 1324 kilométer az autópálya. Míg 2010-ben a ma árnyékban kormányzó baloldali kormányok különböző képviselői arra voltak büszkék, hogy csupán három autópálya érte el az országhatárt, az M1-es, az M5-ös és az M7-es, mára kilenc autópályánk éri el az országhatárt.

Természetesen a fuvarozók különböző érdekvédelmi szervezeteivel folyamatos egyeztetésben vagyunk. Mint azt a képviselő úr bizonyára jól tudja, egy olyan iparágról beszélünk, ami nemcsak hazai, hanem európai uniós szabályozást is élvez. Minden olyan felvetés, ami akár a jogosítványszerzésnek a kérdéskörét érinti, akár pedig munkaadói, egyéb kérdéseket, részben kezelhető az ősszel meginduló társadalmi egyeztetés keretében, ami a KRESZ-módosítást, a KRESZ módosításán belül pedig a jogosítványszerzés feltételrendszerét érinti, annak tartalmára, idejére vonatkozóan.

Amennyiben érdemleges javaslat érkezik a magyar fuvarozó szektor képviselőitől arra vonatkozóan, hogy a kormány hogyan tudja adópolitikai eszközökkel támogatni az ő munkájukat, törekvéseiket, ahogy azt a kormány eddig is meghallgatta az elmúlt években, ezt követően is meg fogja tenni. Köszönöm. (Taps a kormánypárti padsorokban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage