SZABÓ TIMEA (Párbeszéd): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt  ezek szerint  Igazgató Úr! A Fidesz-kormány szeptemberben egy kormányrendelettel 500 hektáros területté növelte azt a beruházási célterületet, ahol állítólag logisztikai központot akarnak létrehozni. Ez, ugye, most már 580 hektár körül mozog valójában. Ez két budapestnyi kerület vagy 700 focipályányi terület Soroksár és Gyál környékén.

A Direkt36 korábbi cikkéből tudjuk, hogy itt Rogán Antal üzleti köre tárgyalt kínai befektetőkkel. Ez a terület egyébként természeti terület, és közvetlenül természetvédelmi terület határában fekszik, sőt a Fővárosi Önkormányzat részéről már előkészítés alatt áll egy olyan rendelet, amely természetvédelmi területté nyilvánította volna ezt a lápos természeti vidéket.

Önök tagadták korábban azt  ön is személyesen, meg Orbán Viktor , hogy itt egy kínai vegyi lerakat épülne, de akkor a kérdés az, hogy akkor helyette mi az, ami ténylegesen egy akkora területen épül, amekkora beruházás még egyben nem volt Magyarországon. Ugye, két nappal ezelőtt a G7 cikke szerint, ugye, a BYD kínai autógyár is Magyarországra szeretne jönni. Kérdés az, hogy esetleg ők akarnake itt egy gyárat létesíteni, vagy valami más logisztikai központ készül itt. Hogyha logisztikai központ, akkor viszont az előzetes becslések alapján naponta 5 ezer kamionnyi forgalom fog itt lebonyolódni, ami nemcsak légszennyezésben, zajszennyezésben teszi tönkre Budapestet  ugye, elfoglal egy természetvédelmi területet , hanem teljesen ellehetetleníti a már így is túlterhelt M0-s és M5-ös autóforgalmat.

Kérdésem az egyrészről, hogy akkor a kormány által kijelölt célterületre a kínai BYD autógyár jöne, igen vagy nem. Ha nem, akkor mi lesz ezen a területen? Kinek a tulajdonában van ez a terület? Megvettee már ezeket a magyar állam? Illetve hogyan védik meg a természeti értékeket ezeken a területeken? Előre is köszönöm válaszát. (Taps az LMP és az MSZP padsoraiból.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage