NACSA LŐRINC (KDNP): Köszönöm szépen a szót, elnök asszony. Csak Szabadi képviselő úrra szerettem volna reagálni, aki érdekes előadást tartott a közlekedés különböző vetületeiről, csak a törvényhez nem volt túl sok köze. Képviselő úr beszélt Airbusokról, hogy miért vezetnek rosszabbul az indiai nők, kamionsofőrökről, nyugdíjas állampolgárok házairól és a belgrádi vasútvonalról, de a törvényben nem ezek szerepelnek elsődlegesen, mint ahogy nem szerepel benne a tranzakciós illeték, a migráció, a vadludak vonulása, és nagyon sok minden nem szerepel benne. Ez a törvényjavaslat nem erről szól, ezért képviselő úr kicsit elkalandozott a témától.

És értem, hogy más témában szeretné az államtitkár urat meggyőzni a Mi Hazánk álláspontjáról, de, ugye, nem erről szól a törvényjavaslat. Annak a humorosságára külön felhívnám a figyelmet, hogy a Mi Hazánk képviselője úgy gondolja, hogy a román hatóságok mérlege pontosabb, mint a magyar hatóságok mérlege, és kiállt a román hatóság mérése mellett. Senkit nem akarok ezzel megbántani, csak egy vicces tényre szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy képviselő úr úgy gondolja, hogy a hiba nem az ő készülékükben van, hanem a mienkben. Mindenesetre az lenne a legjobb, hogyha egységes minősített mérési eszközök lennének szerte az Európai Unióban, ha már egyébként vámunió van, és reméljük, Románia is mihamarabb a schengeni térség tagja lesz, és ezáltal még jobban megkönnyíti az árufuvarozást például Romániából Magyarországra vagy akár tovább, Közép- és Nyugat-Európa tájai felé. Mi azt szeretnénk, hogy Románia mihamarabb schengeni tag legyen, és hogyha egységes mérőeszközök állnak rendelkezésre, akkor nyilvánvalóan az ön által említett anomália sem állhat fenn.

Képviselő úr a jogosítványról is beszélt, sok mindenről beszélt, de a közösségiautó-megosztókról, a várakozási díjról és egyéb dolgokról szól a törvényjavaslat. Szerintem fontos témákat említett, csak a törvényjavaslat témáján kívül. Ugyanakkor azt azért el kell mondanom, tisztelt képviselő úr, hogy számos előrelépés történt a magyar közösségi közlekedésben a légi közlekedés, a vasúti közlekedés, a Volán-közlekedés vagy éppen az utak felújítása kapcsán. Államtitkár úr a megmondhatója, hogy évente hány kilométer autópályát újítunk fel, hány kilométer autóutat építünk fel, hány kilométer alsóbbrendű utat újítunk fel, pont azért, hogy a közlekedés gördülékenyebb, gyorsabb és balesetmentesebb legyen. Látszik az, hogy számos intézkedés beváltotta a hozzá fűzött reményeket.

Képviselő Úr! Remélem, hogy a többi témában majd egy másik vitában tudunk vitatkozni. Köszönöm szépen. (Taps a kormánypártok padsoraiból.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage