DR. FÓNAGY JÁNOS gazdaságfejlesztési minisztériumi államtitkár: Köszönöm, elnök asszony. Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselőtársaim! A két javaslatot ismertető összevont expozéban előterjesztőként igyekeztem minden olyan kérdésre kitérni legjobb igyekezetem szerint, amely megvilágosítja képviselőtársaim előtt a jogalkotói szándékot, és az adott normákban, normaszövegekben, normarendelkezésekben végrehajtandó változások okait, amelyeknek egy jelentős része az Európai Unió szabályainak való megfelelés, az uniós bíróság ítéletének megfelelő változások végrehajtása, illetve több esetben a szakmai gyakorlat által indokolt és általuk felhozott és ide előterjesztett javaslatok. A támogató hozzászólásokat és véleményeket köszönöm.

Arató képviselő úr hozzászólására: nyilvánvaló, hogy a magyar Országgyűlés egy politikai fórum, és mindenki politikai ülésrendjének megfelelően nyilatkozik. Azt az álláspontot azonban legjobb meggyőződésem szerint minden esetben…  hogy mondjam, szakmai jellegű előterjesztésnél azonban nem tartom irányadónak vagy követendőnek, hogy alapvetően csak azért, mert egy kormány terjeszti elő, egy másik politikai platformon álló kormányzat terjeszti elő, eredendően mindent az ördögtől valónak tartanak. Nem az, különösképpen nem az, ha valaki ismeri a magyar történelmet vagy annak csak akár az elmúlt évtizedeit. Akkor ez a nagyon merev, fekete-fehér álláspont, bevallom, előttem érthetetlen.

Nem átvéve ennek az álláspontnak a pandanját, azt azonban képviselőtársam engedje meg, hogy megjegyezzem, hogy hozzászólásában, egyébként sajnos igazodva az önök által is tüzelt, esetenként európai véleményekhez, melyek szerint Magyarország nem jogállam, és minden, amit az elmúlt 12 évben tett, az jogellenes, normasértő, sérti a társadalom, Európa és egyáltalában az egyetemes kultúra szabályait, azt engedje meg, hogy vitassam. És azt is engedje meg, hogy megjegyezzem a jegyzőkönyv számára is, hogy az ilyen képviselői megnyilatkozásokat Magyarország számára károsnak tartom, mert egyszerűen azokat az álláspontokat erősíti, amelyek ártanak, szándékosan ártanak a magyar társadalomnak.

Már az előbb elmondott mondatoknak is megfelelően nem kívánok belemenni abba, hogy ki mikor és hogyan herdálta el az állami vagyont, erre, gondolom, a magyar közvéleménynek nincs szüksége, akik itt az elmúlt évtizedekben éltek. Bevallom, én magam sem vagyok arra kellően felkészülve, hogy ízlésbeli vitákat folytassak.

Azt azonban két, ön által is kiemelt témában hadd jegyezzem meg, hogy a ferihegyi repülőtér jelenleg nem állami tulajdonban van, hanem magántulajdonban.

(15.40)

Azoknak a tulajdonában van, vagy azok jogutódjainak a tulajdonában van, akiknek önök eladták. Tehát ha az ön által képviselt kerület lakóinak most valaki zajártalmakat okoz, akkor az nem a magyar állam, hanem az önök gazdasági partnere. De nagyon gyorsan hozzáteszem, hogy az én mondataim is igaztalanok, mert Európában nincs olyan repülőtér, amelynek zajártalmát a körülötte lakók ne kifogásolnák, és nincs olyan légi közlekedés, ahol a légi közlekedés lebonyolítói és a környező lakosság között Európa nagyvárosaiban ne lenne konfliktus.

Nem a jelenlegi üzemeltetők védelmére mondom, nincsenek az én oltalmamra rászorulva, de hadd jegyezzem meg, hogy az elmúlt évtizedben is  de egyébként korábban is  a ferihegyi repülőtér zajvédő falakat emeltetett, számos családi házban olyan ablakokat cseréltetett ki, jelentős anyagi áldozatokat vállalva, amivel, elismerem, nem megszüntetve, de mindenképpen mérsékelte ezeket az egyébként, ismétlem, minden repülőtérrel rendelkező európai nagyvárosban fennálló sérelmeket.

A másikat csak tekintsék képviselőtársaim  hogy mondjam?  érzelmi megnyilatkozásnak. Kérem képviselőtársamat, hogy ne csatlakozzon azokhoz, akik a másfél évszázados Magyar Államvasutat igaztalanul támadják. A Magyar Államvasutak Európa egyik legsűrűbb hálózatát működteti, és kétségtelen, hogy most, egyébként a felújítási kampányok egybeesése miatt csak példaként mondom, hogy egyidejűleg és egyszerre 56 kilométer fővonali vasutat újít fel, egyszerűen azon technológiai okból, hogy azoknak az egyébként nagyon korszerű, emlékezetem szerint tavaly vagy tavalyelőtt beszerzett világszínvonalú pályafelújító gépsoroknak a folyamatos működését kizárólag pályalezárásokkal, pályaüzemeltetés bevezetésével lehet biztosítani. Ez minden ilyen kötöttpályás közlekedéssel rendelkező országban, főleg ott, ahol fejlett ez a közlekedés, nyilvánvalóan okoz átmeneti problémákat. Ehhez az utazóközönség megértését kérte a MÁV is, kérte a MÁV-ot mindenkor felügyelő illetékes tárca is, és ehhez kérem képviselőtársam türelmét is.

A magyar vasutasság az elmúlt másfél évszázadban is és most is mindent megtesz annak érdekében, hogy kiszolgálja az utasokat. Egyébként az utastájékoztatásra vonatkozó megjegyzése pedig  hogy mondjam?  különösen sérelmes, hogy ne mondjam, egyszerűen nem igaz.

Mindezek alapján kérem a támogató frakciókat, hogy a vitát követően, a végszavazás során támogató álláspontjukat a szavazatukkal is megerősíteni szíveskedjenek. Köszönöm a lehetőséget, elnök asszony. (Taps a kormánypártok soraiban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage