CSÁRDI ANTAL (LMP): Köszönöm szépen a szót. Tisztelt Államtitkár Úr! Tisztelt Ház! A Gellért-hegy fővárosunk zöld ékköve, országos jelentőségű természetvédelmi terület, a turisták miatt zsúfoltabb idegenforgalmi időszakokban napi 350-400 busz fordul meg a területen.

Fontos hangsúlyozni, hogy erre a problémára nem lehet válasz olyan megoldás, ami szintén komoly környezeti terhelést jelent. Egyértelmű, hogy a Gellért-hegyi sikló megvalósítása nem megoldaná, hanem tetézné a problémákat. A jelenlegi állás szerint egy magáncég  saját elmondása szerint  már engedélyes tervekkel rendelkezik. Egy 2023. szeptemberi kormányhatározat értelmében a sikló kizárólag közberuházásként valósulhatna meg.

Komoly aggodalommal tölti el az itt élőket, hogy természetvédelmi területet vágna ketté a tervezett sikló pályája, amelyhez közel száz fa kivágására lenne szükség. Ezzel védett állat- és növényfajok élőhelyét vágná ketté a beruházás; akár barlangok is veszélybe kerülhetnek. A fokozottan védett Citadella-kristálybarlang felszíni védőövezetétől mindössze 60-70 méterre zajlana építkezés, komoly tájseb keletkezne a budai látképben.

A tervek szerint a siklóberuházás a Gellért-hegy buszos forgalomterhelését egy az egyben a Döbrentei térre terelné át, ami forgalmi káoszt teremtene a sikló tervezett alsó állomásán. Ebben az esetben a forgalomból adódó környezeti teher kizárólag az I. kerület lakóira nehezedne. Ez teljesen elfogadhatatlan!

Tisztelt Államtitkár Úr! Ezeknek a súlyos kockázatoknak és káros hatásoknak az ismeretében is meg kívánjáke valósítani a Gellért-hegyi siklóberuházást? Valóban úgy kívánjáke megépíteni a siklót, hogy ezzel helyrehozhatatlan tájsebet ejtenek vele a Gellért-hegyen? Várom megtisztelő válaszát.

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage