DR. APÁTI ISTVÁN (Mi Hazánk): Köszönöm szépen a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! Hogyha a Mi Hazánk frakciója ugyanúgy gondolkozna, mint ahogy azt a Fidesz tette ellenzéki időszakában, akkor azt mondanánk, hogy véletlenül sem zavarjuk meg a politikai ellenfeleinket akkor, amikor hibázni készülnek. Mi azonban nem úgy gondolkodunk, mint ahogy önök gondolkodtak, hogy minél rosszabb az országnak, annál jobb a Fidesz népszerűségének, annál népszerűbb a Fidesz, minél nagyobb problémák vannak az országban. És az lenne rögtön az első kérdésem, hogy mit szólnának ahhoz  meg szoktam próbálni egy kérdéssel megértetni, hogy önök mit szólnának ahhoz , hogyha mondjuk, önök ellenzékben lennének, és egy balliberális kormány terjesztené be ezt a javaslatot, akkor vajon milyen felszólalások hangzanának el ebben a vitában.

(21.30)

Szerintem nem a hazaárulás meg a hazaáruló lenne a legerősebb érvrendszerük, ettől sokkal keményebbeket és durvábbakat mondanának. De hogy önök adják be, így már minden nagyon rendben van; csak azért, mert nemzetünk hős vezére a történelem ütőerére teszi az ujjait, és azt tapintja ki, hogy a harmadik országból érkezettekkel való elárasztása az országnak a legjobb megoldás.

Kik idézték elő azt a helyzetet, hogy csak az elmúlt 13 évben 500-600 ezer, inkább 600 ezer ütőképes, életképes, munkaképes honfitársunk hagyta el ezt az országot, és döntő többségüknek esze ágában nincs ide visszajönni? Lehet és kell is mutogatni részben, bár egyre kisebb hatékonysággal, a 2010 előtti időkre, de mégiscsak 13 éve az idő nagy részében kétharmaddal kormányozzák ezt az országot. Mivel kétharmaddal kormányoznak most is, ezért nem lehet érteni, hogy a rendeleti kormányzásra miért van szükségük. Messze a legmeggyőzőbbnek tűnő érvrendszerrel ebben a vitában eddig Czomba államtitkár úr állt elő, ő azon kevés kormánytagok közé tartozik, aki láthatóan tudja, hogy miről beszél. Ez mindenképpen megbecsülendő, és dicséretet érdemel. De államtitkár úr sem tudott sem kibillenteni, sem átbillenteni, sem meggyőzni minket.

Ugyanis, államtitkár úr, még lehet, hogy ha valóban csak és kizárólag az ön hatalmában, lehetőségében állna az, hogy ennek a végrehajtását, amit ön elmondott, így végigverje a rendszeren, akkor lehet, hogy én személy szerint önnek még hinnék is. De ön is tudja, hogy több ponton is megborul ez az érvelés. Az egyik az, hogy rendelettel, veszélyhelyzeti kormányzásra való hivatkozással a másodperc tört része alatt vagy legalábbis egyik napról a másikra ezt bármikor felül lehet írni, bármikor meg lehet majd fogalmazni kivételeket, másrészt a kiemelt nemzetgazdasági beruházások eleve más elbírálás alá esnek.

2024 szeptemberében fog ez az egész hatályba lépni. Mi fog történni, mondjuk, a mai naptól, vagy ennek a törvényjavaslatnak a zárószavazásától ’24 szeptemberéig? Nem jön be egy vendégmunkás sem? A harmadik és a negyedik világból senki nem fog érkezni, majd tájékoztatják őket a munkaerő-kölcsönző cégeken keresztül, hogy a törvény hatálybalépéséig stop van? Beutazás, munkavállalás viszont…  nyilván nem. Nyilván addig is fognak érkezni a harmadik világból munkások.

Egyébként többször lefolytattuk már ezt a vitát. Nyilván önök vannak többen, több szavazattal rendelkeznek, úgyis az van, amit önök akarnak, de az egész elektromosautó-őrület egy evolúciós zsákutca. Egy olyan őrület, amibe brüsszeliták hajszolják bele önöket és ezt az országot, hogy 2034-ben vagy ’35-ben már csak elektromos autókat lehet gyártani. Borítékolom önöknek, és fogadjunk egy nagyobb összegben is, hogy ezt a határidőt még nagyon sokszor fogják módosítani, ezt a határidőt nagyon jelentősen meg fogják hosszabbítani 2034-hez képest, hiszen ez nem reális sem Magyarországon, sem pedig európai vagy világviszonylatban. Éppen ez egy új trend, amivel jó sok pénzt lehet keresni néhány globalista körnek, erről szól ez a történet.

Az is elég beszédes, tisztelt képviselőtársaim, és ezt rögzítsük a jegyzőkönyv kedvéért is, hogy baloldalról, a DK frakciójából, a Momentum és a Párbeszéd frakciójából nem szólt hozzá senki. Ugyanúgy frakciótagokról beszélek, nem valahova csatlakozott független képviselőkről, Varga képviselő úr, tehát legyünk közjogilag is precízek és pontosak. A hallgatás beleegyezés. Nyilván ők most nagyon nehéz helyzetben lennének, ha bármit kellene mondani. Ellene menni nem akarnak, inkább távol maradnak a vitától. Úgy gondolják, hogy a vitát úgy lehet megnyerni, ha a vitát elkerülik. Ugyanolyan globalista pártok, mint a Fidesz és a KDNP. Ugyanúgy globalista érdekeket képviselnek, mint a Fidesz és a KDNP. Nincs olyan nagy különbség e tekintetben tehát önök és az előbb felsorolt baloldali formációk között.

Sok sebből vérzik ez az egész történet, csak józan paraszti ésszel gondoljuk ezt végig, tisztelt kormánypárti képviselők! A bemeneti ponttal is baj van, meg a kimeneti részével is. Biztos vagyok benne, hogy akár egyedi felmentésekkel, rendeleti jogalkotással vagy kiemelt nemzetgazdasági beruházásra hivatkozással könnyen ki lehet majd játszani a gyakorlatban azt a szabályt, hogy ha nincs magyar munkavállaló, nincs magyar munkaerő az adott státuszra, csak és kizárólag, becsszóra, tényleg csak akkor lehet harmadik világból érkezett munkást alkalmazni. Biztos vagyok benne, hogy számos olyan példa lesz, amikor a pályázati kötelezettséget fogják megkerülni, vagy valamilyen egyéb módon fogják ezt a szabályt kijátszani.

Egyébként hogy beszélhetünk bármifajta egységes mércéről meg egyenlő, közel egyenlő esélyekről  és ez nagyon helyesen elhangzott a vitában , amikor szállást és élelmezési ellátást fog kapni a harmadik országból érkezettek többsége, a magyar munkavállalók pedig mindezeket a saját, nem túl magas nettó fizetésükből fogják majd kigazdálkodni. Ez hogy hasonlítható össze? Eleve nagy hátrányban lesz a magyar ember a családi elkötelezettségei miatt. Eleve nagy hátrányban lesz azért, mert ő nem tud, nem túlóráztatható a végletekig és korlátlanul, míg egy harmadik világból érkezett, akinek az egy-másfél millió forintnyi hitelt is ki kell gazdálkodnia, nem 8 és 12 órát, hanem 16-18 órában fog dolgozni, orrvérzésig, akár szó szerint. Nyilvánvalóan, ha a kettőt összehasonlítjuk, egyértelmű, hogy a magyar munkáltató vagy a multi a kettő közül melyiket fogja preferálni és melyiket fogja foglalkoztatni.

Mint ahogy azt sem vagyunk hajlandók elhinni önöknek sem bemondásra, sem egyébként, hogy majd a kimeneti része a dolognak rendben lesz. Nevezetesen: a hároméves munkaszerződés hosszabbítható akár újabb három évvel és akár többször is, tehát határozott tartamúnak álcázva végül is lényegét tekintve határozatlanná tehető, de ha mégis ez lejár egyszer és véget ér, vagy bűncselekményt követ el, akkor hazamegy. Hat napon belül, ahogy önök itt írják, hat napon belül elhagyja az országot. Egész őszintén, van, aki ezt elhiszi? Akár a legvadabb kormánypárti propagandista, ha a szívére teszi a kezét, biztos, hogy nem hiszi el.

Tudják, hogy miért nem hihető? Egész őszintén, mert önök 2100, izolált helyen, jelesül a kaptárban, vagyis a magyar börtönökben lévő embercsempésszel sem bírtak. Az volt a legjobb ötletük, hogy szélnek eresztették őket. Ettől liberálisabb intézkedést…! Nekem mondhatják a zsúfoltságot, a kiperelt heringpénzeket, meg bármit, ez egy csőd volt. Hogy 2100 embercsempészt végül, több lépésben szélnek eresztenek…  azt sem tudják ellenőrizni, hogy ők tényleg elhagyjáke az országot, vagy akár hamisított iratokkal nem jönneke vissza néhány napon belül. Akkor majd csúcsra járatva, mondjuk, ha a miniszterelnök érvelését fogadjuk el, akkor 500 ezer vendégmunkásnak az országon belüli mozgását majd fogják tudni ellenőrizni? 2100-zal nem bírtak, akik izolált helyen voltak, fegyintézetekben. 500 ezer, az ország számos városában, számos településén szétszórt migránsmunkásét meg majd fogják tudni ellenőrizni, főleg azt, hogy hat napon belül hagyják el az országot?!

A józan szatmári parasztember eszével végiggondolva ez mennyire életszerű, tisztelt képviselőtársaim? Nyilvánvalóan hajánál fogva előrángatott érveket keresnek, a legképtelenebb indokokkal próbálják megindokolni, hogy miért van erre szükség. Családegyesítés  micsoda vívmány, hogy erre nincs lehetőség. Akkor csak kapásból, kedd este 10 óra után tudok egy egyszerű megoldást erre, mert nyilván nem akarok a csalóknak, a joggal visszaélőknek tippeket adni, de valószínűleg tőlem okosabbak ezt sokkal hamarabb kitalálták. Majd az egyik munkaerő-közvetítő cég behozza a férjet, a másik munkaerő-közvetítő cég meg a szomszédjában behozza a feleséget. És akkor formálisan nincs családegyesítés, de gyakorlatilag már itt vannak.

Én még akár Szatmáry Kristóf alelnök úr érveléséből is hajlandó lennék egy-két magvas gondolatot elfogadni és még egyébként, alelnök úr, az ön jó szándékát sem vitatom, ezt szemtől szembe mondom önnek, csak tudja, most mindegy, hogy migránsnak nevezzük vagy vendégmunkásnak nevezzük, a végeredmény ugyanaz lesz. Háborús időket élünk, hadd mondjak önöknek egy háborús hasonlatot! Ha bármelyikünket egy mesterlövész tudatosan kiiktat, pont azért rádolgozott, hogy a mi életünket akarta elvenni és sikerült neki, vagy egy eltévedt golyó oltja ki az életünket, erkölcsileg teljesen más megítélés alá esik, jogilag is teljesen más megítélés alá esik, de egyik sem vigasztal minket, mert ha meghalunk, a végeredmény szempontjából teljesen mindegy. Na, látják, ugyanígy lesz teljesen mindegy. Nem most, nem a 2026-os választásokra, még lehet, hogy a 2034-esre sem. Azért sem érdekli önöket, mert utánunk a vízözön, gondolják önök.

Ez a lassan ölő méreg évtizedek alatt fejti ki a hatását. Ez nem most fogja Magyarország etnikai térképét megváltoztatni. A munkaügyit viszonylag hamar, az etnikai térképet évtizedek alatt fogja. De a végeredmény majd az unokáink vagy a dédunokáink számára ugyanaz lesz. Aztán mi magyarázhatjuk nekik, hogy nem migránsok voltak, mert éppen az adott politikai kommunikációban át kellett őket nevezni, hogy ők harmadik országból érkezett tisztességes munkavállalók voltak.

(21.40)

És igazából, bár hallottam egyébként Kósa Lajos elejtett mondatát, hogy csak azért, mert én kulturáltan, úgy gondolom, hogy sportszerűen és ráadásul azt nyilatkoztam Szatmáry Kristóf alelnök úrról, amit gondolok róla, ezért ön leárulózta. Hallottam! Nagyon sajnálom, bár tisztában vagyok ennek az okaival, hogy erre a következtetésre jutott, csak azért, mert én… Nem tudom, akkor mit kell csinálni önökkel. Tehát ha támadjuk önöket, akkor nem bírják elviselni. Ha a kulturált, korrekt és sportszerű vita keretében részben tudunk pozitívan nyilatkozni, már csak azért is, hogy próbáljunk esetleg közös nevezőre jutni, ha lehet, akkor meg az a bajuk. Na, mindegy, ez lehet, hogy egy gondolkodásbeli probléma.

De amit Kósa Lajos elmondott Debrecennel kapcsolatban, azzal összefüggésben az jut eszembe, és kérdezem is öntől képviselő úr, hogy mi a búbánatnak van szükség akár egyetlen vendégmunkásra is. Tehát ha önök a szakképzés szintjén, illetőleg a főiskola és az egyetemi képzés szintjén irigylésre méltó munkaerő-tartalékokkal rendelkeznek, akkor miért van szükség harmadik vagy negyedik világból érkezetteknek az országba való behozatalára? Vagy akkor valami nem stimmel. Ha elfogadjuk igaznak, amit ön mondott, akkor hogyan lehet az, hogy 21-22 ezer fővel fog néhány éven belül Debrecen állandó lakosságszáma növekedni, akiknek a döntő többsége harmadik világból érkezett lesz. Akkor nem az van, hogy a debreceni szakközepekből, főiskolákról, egyetemekről kikerülők döntő többsége nem feltétlenül Debrecenben akar elhelyezkedni?

Arra nem gondoltak önök esetleg, hogy olyan helyzetet teremtettek az elmúlt 13 esztendőben  nem a saját családjuk vagy a közeli hozzátartozóik számára, úgy általában , hogy ebben az országban, tisztelt képviselőtársak, a legtöbb embernek az az érzése, hogy lassan már semmit nem érdemes csinálni, lassan már semmihez nem érdemes kezdeni? Mert a lehetőségekhez egyszerűen nem tudnak hozzáférni, a legális, tisztességes, törvényes lehetőségekhez, ha nincs legalább egy pici politikai hátszél. Akkor gyakorlatilag reménytelen helyzetben van, mondjuk, egy induló vállalkozás? Vagy mindörökké megreked egy adott szinten?

Lehet, hogy ezeket a körülményeket kellett volna megváltoztatni, és akkor most nem arról beszélnénk, hogy 600 ezer ember elhagyta az országot, akik többségben nem fognak visszajönni, és helyettük hozunk idegen kultúrájú, idegen vallású, a mi gondolkodásunktól, napi életvezetésünktől teljesen idegen hozzáállású és mentalitású embereket.

És akkor beszéljünk egy nagyon kellemetlen témáról, próbálom finoman megfogalmazni. Az ideérkezettek döntő többsége fiatal vagy középkorú, jobb esetben ereje teljében lévő férfi. Ha tényleg nem az lesz, hogy az egyik közvetítő cég hozza a férjet, a másik meg az asszonyt, akkor azok, akik éveken keresztül itt lesznek, bizonyos szükségleteik kielégítése érdekében nem biztos, hogy törvényes eszközöket fognak majd bevetni. Nem nézték végig Nyugat-Európában ezeket a példákat, hogy a különböző erőszakos nemi bűncselekmények milyen mértékben szaporodtak el, tisztelt államtitkár úr?

A másik. Önök szerint a magyar rendvédelem, a magyar rendőrség erre fel van készülve? Hát, a határon nem tudnak rendet tenni! A határra polgárőröket vezényelnek le a rendőrség megerősítése és a honvédség kivezénylése helyett. Hogyan fognak önök rendet tenni Magyarország második legnagyobb városában, a Fidesz fővárosában, Debrecenben, ha ott pár éven belül 21 ezer, többségében harmadik világból érkezett személlyel fog megnövekedni a város állandó lakosságszáma? Arról már nem beszélve, hogy a közlekedési meg az egyéb infrastruktúra hogyan fogja tudni ilyen rövid idő alatt lekövetni ezt a robbanásszerű lakosságszám-növekedést. Számos olyan problémát generálnak egy probléma gyors, részleges megoldása, tüneti kezelése érdekében, amivel nem számoltak és aminek beláthatatlan következményei lesznek.

Úgyhogy a megszólítottaktól erre várnék érdemi, lehetőleg gúnyolódástól mentes választ. Köszönöm szépen. (Taps a Mi Hazánk soraiból.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage