DR. APÁTI ISTVÁN, a Mi Hazánk képviselőcsoportja részéről: Köszönöm szépen a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! Ha annyi lenne ennek a javaslatnak a lényege, mint amennyi elvileg látszik, vagy amennyit főleg a kormánypárti felszólalók sejtetni vagy mondani akarnak, akkor talán ennek az ülésszaknak ez lenne az egyik legrövidebb vitája. Egy EU-s jellegű, EU-s szintű szabályozás magyar jogrendbe való átültetése alapesetben nem feltétlenül vált ki nagy indulatokat, vagy nem feltétlenül generál hosszú ideig tartó vitákat.

Azonban itt nem csak kiberbiztonságról, kibervédelemről vagy éppen fogyasztóvédelemről, fogyasztói biztonságról van szó, hanem a digitális pénz, a digitális valuták bevezetésének egy újabb és most már nagyon jelentős lépéséről, és ráadásul egy megemelt fordulatszámról, megemelt csapásszámról is beszélhetünk, hiszen nagyon szép az, hogy a pénzügyi ágazatot is a nemzeti kiberbiztonsági stratégia részévé kívánják tenni, és össze akarják kötni a Magyar Nemzeti Bankot, valamint a nemzeti kiberbiztonságiincidens-kezelő központot, most már nyugodtan aludhat minden magyar ember, mert ilyen kiberbiztonságiincidens-kezelő központtal is rendelkezünk, és ez hamarosan össze lesz kötve a Magyar Nemzeti Bankkal.

Mondhatnám ezt viccesen, csak egyáltalán nem vagyunk vicces kedvünkben, és nagyon aggasztónak tartjuk itt a Mi Hazánk Mozgalom részéről azt, hogy úgy látszik, hogy a kezdeti nagy miniszterelnöki nekibuzdulás elvesztette az első nagy lendületét, és itt a tegnapi pénzügyi államtitkári, pénzügyminiszter-helyettesi válaszból azt a következtetést vontuk le, hogy önöknek valószínűleg eszük ágában sincs a készpénzvédelem Alaptörvényben való rögzítése, ehelyett villámgyorsan behozzák még itt, a tavaszi ülésszaknak az elején azt a javaslatot, amely hűen kiszolgálja a globalista elit érdekeit.

Ugyanis nem beszélt Nacsa képviselő úr sem, és nem beszélt Fónagy államtitkár úr sem arról a háttérről, hogy a nemzetközi pénzügyi világban olyan irdatlan, ép ésszel felfoghatatlan mértékű adósságok halmozódtak fel  beszélhetünk itt az államadósságok szintjéről, a vállalati adósságok szintjéről, az önkormányzati adósságok szintjéről meg persze a lakossági eladósodásról is , amit hagyományos eszközökkel már nem lehet kezelni. Ez veszélyezteti a globális elit hatalmát, veszélyeztet nagyon komoly globális érdekeket, éppen ezért kell minél hamarabb felgyorsított ütemezéssel áttérni a digitális pénzre. Ez az egész javaslat, ami itt van, nem más, tisztelt képviselőtársaim, mint a digitális pénz bevezetésének és rövid időn belül kizárólagossá tételének kiberbiztonsági, kibervédelmi szempontokból való előkészítése. Ez a javaslat színtisztán erről szól.

(13.50)

Nigériában már bevezették, a nem éppen gazdasági fejlettségről híres Nigériában, pedig ott a lakosságnak, mondjuk, a fél százaléka fogadta el. Kína és Oroszország, ha csak valami nagy változás nem történik, ebben az évben fogja bevezetni a digitális valutát.

2023. április 20-án az IMF Washingtonban megtartott ülésén döntött a digitális valuta létrehozásáról és bevezetéséről, és az Európai Központi Bank mindössze három éven belül be akarja vezetni a digitális eurót, és nemcsak egyszerűen be akarja vezetni, hanem nagyon rövid időn belül kizárólagossá is akarja tenni. Meg fogják majd magyarázni azzal, hogy a készpénz nyomtatása, kezelése, tárolása, őrzése komoly költségekkel jár. Addig nem volt gond, sok-sok évtizeden keresztül, több mint száz éven keresztül vagy akár több évszázadon keresztül nem okozott gondot a fémpénz vagy a papírpénz kezelése, gyártása, az ezzel kapcsolatos tevékenységek, most az utóbbi években hihetetlenül drágává, hihetetlenül költségessé vált, ezért is etetik a magyar választókat, meg meg akarják téveszteni gyakorlatilag az egész világot, tisztelt államtitkár úr.

Éppen ezért, mivel nem látjuk azt a garanciát, amely biztosítaná a készpénzhasználatot, a készpénzhasználat védelmét, így ebben a formájában nem fogja tudni támogatni a Mi Hazánk Mozgalom frakciója ezt a javaslatot, ez egészen biztos, hiszen saját programunknak mondanánk ellent, saját magunkkal mennénk szembe, és a saját választóinkat árulnánk el akkor, ha a készpénzhasználattal kapcsolatos alaptörvényi szintű garancia biztosítása nélkül támogató szavazatainkat adnánk egy ilyen javaslathoz, amely, megint mondom, ha csak a külső részét, ha csak a mázat kapargatjuk, akkor akár még támogathatónak is tűnne.

És természetesen számunkra is probléma ezen két előbb említett pénzintézet, az Eximbank és a Fejlesztési Bank kivételi körbe helyezése, az mindig gyanús, főleg az elmúlt 14 évben vált nagyon gyanússá, amikor önök akár gondolatjelben megfogalmazva vagy valamilyen egyéb megfogalmazási módszerrel valamit éppen kivételi körbe akarnak helyezni. És persze nagyon szép, ha akár az Eximbank, akár a Fejlesztési Bank, mondjuk, Afrikában végrehajt különböző fejlesztéseket, és ha ez csak arról szólna, hogy Magyarország jó hírnevét öregbítik a nagyvilágban, akkor ez természetesen egy támogatható tevékenység lenne. Csak tartunk tőle, hogy arról is szól, hogy könnyebb onnan feketepénzeket, pénzmosás útján átdolgozott feketepénzeket visszaáramoltatni akár a magyar politikába, sokkal könnyebb megcsinálni, mondjuk, Afrikában, mint Európában vagy mint Magyarországon. Tehát sokkal könnyebb feketepénzt is termelni. Valljuk be őszintén, hogy az elmúlt három és fél évtized úgynevezett magyar demokráciája, úgynevezett magyar jogfejlődése bőven adott okot nekünk ennek a gyanúnak a megfogalmazására.

Én azt szeretném önöktől, öntől kérdezni, államtitkár úr, hogy ön személy szerint mit tud arról, vane egyáltalán komoly kormányzati szándék, vane komoly szándék önökben arra, hogy nagyon rövid időn belül a készpénzhasználatot és annak védelmét Alaptörvényben rögzítik a szabadságjogok című fejezetben annak érdekében, hogy akár peresíthető, komoly jogrendszeri védelmet kapjon, ne csak egy lózung, ne csak egy vagy több kampányban felhasználható hangzatos jelszó legyen, hanem ezt valós tartalommal is meg tudjuk tölteni, hiszen tudjuk jól, hogy a digitális euró vagy egyáltalán a digitális valuták bevezetésének nemcsak az a célja, hogy egy teljes ellenőrzést, egy totális kontrollt valósítsanak meg az egész világ fölött a globális elit tagjai, hanem az ellenőrzésen kívül a teljes, totális irányítást is át tudják venni.

Az a szabadság, amely Magyarországon különösen, de egyébként a világ bármely más országában a készpénzhasználathoz kapcsolódik, az egy nem feladható szabadság, az nem lehet alku tárgya, hiszen lehet itt különböző ábrándos társadalomfilozófiai értelmezésekbe belemenni, de a világon élő emberek csak akkor mondhatják magukat teljeskörűen szabadnak, ha megvan a pénzügyi biztonságuk, a pénzügyi függetlenségük, az anyagi biztonságuk. És ha tetszik, ha nem, nemcsak most, hanem amíg ember él a Földön, ennek részét kell hogy képezze a készpénzhasználat, az ehhez fűződő rugalmasság és az ehhez kapcsolódó háttérbiztonság. E nélkül sem Magyarországon, sem Afrikában, sem sehol máshol nem képzelhető el hagyományos értelemben, egészséges értelemben vett teljes körű emberi szabadság.

Ha lépésről lépésre és most már egyre felgyorsultabb tempóban a nyakunkra fogják hozni, tisztelt államtitkár úr, itt, Magyarországon is a digitális pénz térnyerését annak kiberbiztonsági, kibervédelmi vonatkozásaival együtt, és akár három éven belül, akár öt vagy hat éven belül  tehát egy nagyon-nagyon rövid időtávról beszélünk  kizárólagossá fogják tenni, és a készpénzt gyakorlatilag megszüntetik, kivezetik, akkor az utolsó komoly fellegvár, a magyar szabadság utolsó komoly fellegvára is elvész. Mivel ennek a veszélyét látjuk ebben a javaslatban, ezért nem fogjuk tudni támogatni. Köszönöm szépen a megtisztelő figyelmet. (Szabadi István tapsol.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage