BAKOS BERNADETT (LMP): Köszönöm a szót. Tisztelt Ház! Tisztelt Államtitkár Úr! Az Európai Unió Csalás Elleni Hivatala vizsgálódik egy, a Budapest Airportnak 2018-ban folyósított hitel ügyében, a hitelről pedig a Beruházási Bank első vizsgálata megállapította azt, hogy az uniós előírásokkal szembe menve a projekt éghajlati hatásait, illetve a repülőtér környékén élő közösség zajszennyezéssel kapcsolatos igényeit nem vette kellőképpen figyelembe. Szeptemberben pedig a repülőtér működésétől szenvedő civilek is pert nyertek: a bíróság döntése értelmében a környezetvédelmi engedélye 2012 óta, az ehhez szükséges, kijelölt zajgátló védőövezete pedig 1999 óta valójában nincsen a repülőtérnek.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér fokozódó működése több százezer ember mindennapjait keseríti meg, ráadásul nemcsak a hozzá közel eső területeken, hanem már Budafokról, illetve a XI. kerületből is érkeznek folyamatosan a panaszok. Azonban ahelyett, hogy önök ezt mérlegelték volna, hogy valójában a védőövezetek kijelölése teljesítie a célját, a lakosság védelmét, inkább megtámadták az erről szóló ítéletet.

Miniszterelnök úr decemberben úgy fogalmazott, hogy befejezett ügy a repülőtér megvásárlása, Lázár János miniszter úr pedig úgy fogalmazott, hogy tárcája számára kinyílik a lehetőség arra, hogy az ott lakók életminőségének védelme érdekében egy új szabályozási struktúra jöjjön létre. Ennek ellentmond, hogy a kormány egyébként eddig sem tett érdemi lépéseket a terhelés enyhítésére, a megvásárlás szándékát pedig azzal indokolták, hogy még több fejlesztést, illetve forgalomnövelést akarnak elérni.

Ezért kérdezem: milyen konkrét lépéseket tesznek annak érdekében, hogy a fővárosban és az agglomerációban is csökkenjen a zajterhelés? Milyen új szabályozási struktúrát alakítanak ki? Illetve milyen tervei vannak a kormánynak a továbbiakban a reptérrel, várhatóe például forgalomnövekedés? Köszönöm előre is a válaszát.

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage