ARATÓ GERGELY (DK): Köszönöm szépen. Tisztelt Ház! Vidéki képviselőtársaim teljesen jogosan vetették fel a vidéki úthálózat és a vidéki vasúti közlekedés problémáit. Engedjék meg, hogy csatlakozzam hozzájuk a főváros és a főváros környékének problémáival, hiszen aki jár ebben a városban, az jól tudja, hogy az úthálózat minősége Budapesten is katasztrofális, és ne legyen félreérés, ennek elsősorban az az oka, hogy a budapesti úthálózat fenntartására szolgáló forrásokat elvonta a kormány, hasonlóan más településekhez. Csak a gépjárműadó-bevétel elvonásával tízmilliárdos forrást, útfelújításra is használható forrást vett el a kormány a helyi önkormányzattól, így a kerületektől is.

Én azt javaslom, hogy legalább a fővárosi autósok által befizetett pénz harmadát adják vissza a fővárosnak és a kerületeknek útfelújításra, mert ha ezt megteszik, akkor jelentősen javulhat a fővárosi úthálózat. Persze ugyanezt meg kell tenni a vidéki városokkal is, hozzáteszem, hiszen ott is ugyanilyen nagy szükség van erre a forrásra.

Ami meg a vasúthálózatot illeti, képviselőtársaim beszéltek arról, hogy milyen állapotban vannak a vidéki vasúti vonalak, és hogy hányat zárnak be. De azért az is erősen jelzésértékű volt, amikor a MÁV be akart mutatni egy új projektet most, néhány nappal ezelőtt, kalauz nélküli vasúti vonalakat, és a kiszemelt négy vonatból kettő nem tudott elindulni. Ne higgyék azt, hogy ez egyedi. Mindennaposak a járatkimaradások az elővárosi vasúti közlekedésben, és ezt nemcsak a Pest környékén élők szenvedik meg, hanem maguk a budapestiek is, hiszen rajtuk pöfögnek keresztül aztán a Pest megyeiek autóval, hiszen a vasúthálózat nem kellően megbízható.

Úgyhogy az egész közlekedési infrastruktúrában rengeteg dolgon kell változtatni, és az nem megoldás, amit Nacsa képviselő úr mond, hogy elveszik az állami támogatást és a bérletbevételt is, és akkor mondjuk, a főváros vagy a MÁV oldja meg a saját problémáit. (Taps a DK soraiból.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage