DR. DEUTSCH TAMÁS európai parlamenti képviselő: Elnök Úr! Tisztelt Ház! Hölgyeim és Uraim! A Fidesz vezérszónokaként köszöntöm mindannyiukat, egyúttal üdvözlöm a Momentum Mozgalom összes megmaradt választóját, akik valamennyien bejöttek ide az ülésterembe.

Nos, tisztelt Országgyűlés, amit a dollárbaloldal a magunk mögött hagyott öt esztendőben, a 2019 és ’24 közötti európai parlamenti ciklusban az Európai Parlamentben, de úgy általában az európai politikában csinált, azt a magyarok nemes egyszerűséggel világbotránynak hívják, de lévén Európa-politikáról beszélünk, egyszerűbb, hogyha a viccelődés szándéka nélkül úgy fogalmazok, hogy Európa-rekordot jelentő botrány mindaz, amit csináltak. Ideje volt tehát, hogy a magyar Országgyűlés, az Országgyűlés illetékes bizottsága, az Európai Ügyek Bizottsága foglalkozzon ezzel a hajmeresztő magatartással, és ideje volt annak, hogy végre az Országgyűlés plenáris ülése is foglalkozzon ezekkel a kérdésekkel.

Elöljáróban tényeket szeretnék rögzíteni. Tény az, hogy a dollárbaloldal európai parlamenti képviselői minden energiájukkal a saját hazájuk ellen dolgoztak, és ezt évekig próbálták letagadni. Majd ezt követően továbbra is minden energiájukkal a saját hazájuk ellen dolgoztak, és próbáltak mindenféle mismásoló szöveget mondani, elhallgatni a tényeket. Majd végül, miután öt esztendőn keresztül minden energiájukkal a saját hazájuk ellen dolgoztak, egyszer csak büszkén, lelkesen, kérkedve bevallották, hogy ez az ő politikai hitvallásuk, ők arra büszkék, hogy a magyar polgároktól megkapott  megítélésem szerint a magyar polgároktól ellopott  bizalommal visszaélve, a saját hazájuk ellen áskálódjanak.

Ismert a történet, de ne menjünk el a dolog mellett szó nélkül! Gyurcsány Ferenc, az önök politikai együttműködésének a vezére nagy büszkén jelentette be a Spirit FM rádióban adott interjújában, hogy azok a politikai feltételek, amelyeket az Európai Bizottság Magyarországgal szemben támaszt, és ami két lábon járó megvalósulása a kettős mércének, ennél klasszikusabb módja annak, hogy hogyan lehet az Európai Unió összes írott és íratlan szabályát egy mozdulattal fenéken billenteni, nos, ezeket a politikai érveket bizony a dollárbaloldal képviselői találták ki, ők gondolták végig, ők juttatták el Brüsszelbe, hogy ott aztán jogi köntösbe öltöztessék ezeket, és aztán az oly sokat emlegetett jogállamisági, kondicionalitási eljárásban, illetve más, Magyarországgal szemben, tisztán a politikai zsarolás végett megindított eljárásokban képviseljék.

Molnár Csaba, hogy egy másik korszakos DK-s politikust is ideidézzek, nem kevesebbet mondott: a célunk egyértelmű, addig ne jöjjön pénz Magyarországra.

Kedves Képviselőtársaim! Itt álljunk meg egy pillanatra! Tehát józan ésszel elképzelhető, hogy egy magyar választópolgárok bizalmából megválasztott európai parlamenti képviselő, bármilyen oknál fogva, bármilyen erős hatalmi vágyától vezettetve, bármennyire is szeretne még több pénzt kapni a külföldi finanszírozóitól, bármennyire is egészen elképesztő ideológiai vakságban szenved, és csak a vélt ideológiai igazságait akarja megvalósítani, még ebben az esetben is elképzelhető, hogy olyan mondat hagyja el a száját, hogy annak érdekében tesz, hogy valamely politikai feltétel beteljesüléséig ne kapjon a saját országa európai uniós fejlesztési forrást, amikor nem politikai feltételeket kell teljesíteni az európai uniós fejlesztési források folyósításáért vagy az ezekhez való hozzáférésért, hanem világos és egyértelmű jogi feltételeket.

A Momentum teljes szavazótáborának is hadd idézzem a figyelmébe, hogy Donáth Anna pedig azt mondta: a kormányváltás alapfeltétele, hogy a jövőben is megmaradjon az európai uniós nyomás a kormányon. Mi az ég haragjáért tiltakoznak az ellen, amikor minden jóérzésű magyar számára világos, hogy az Európai Bizottságot annak érdekében akarják motiválni, hogy politikai nyomást gyakoroljon Magyarországgal szemben? Hát, a saját volt elnökük, aztán csak európai parlamenti képviselőjük, majd aki újra elnök lett, minden külső kényszer nélkül boldogan és lelkesen mondja el, hogy az Európai Bizottságot Magyarországgal szembeni politikai nyomásgyakorlásra akarja használni. Mely európai uniós jogszabály, rendelet, az alapszerződés mely rendelkezése az, amely erre lehetőséget teremt? Merthogy számosat ismerek, ami egyértelműen kizárja, ami tilalmassá teszi, hogy bármely uniós intézmény ilyen logikában, ilyen módon járjon el, azt napestig lehetne itt idézni.

Még egy mondat Donáth Annától, bár érdemein felül foglalkozunk vele: olyan eszközöket hozunk haza, látom lelki szemeim előtt, ahogy Donáth Anna felszáll a Brüsszelből Budapestre tartó repülőgépre, és eszközöket hoz haza, de olyanokat, kedves képviselőtársaim, amivel a magyar kormányt sarokba lehet szorítani. Az a helyzet, hogy a nyuszi viccére emlékeztet, aki akkora előnyt talált az erdőben, amit nem tudott bevinni a lakásába, ezért az egy behozhatatlan előny. (Moraj a Momentum soraiban.  Nacsa Lőrinc: Szólj, ha nem érted!)

Az ég szerelmére, hogyan képzelhető el, hogy azzal büszkélkedik, kérkedik, lelkesen azt kiáltja a világba, hogy olyan eszközöket, politikai eszközöket fognak hazahozni, amely politikai eszközökkel a magyar kormányt sarokba lehet szorítani?! Mely európai uniós jogszabály alapján teszik? A Momentum meg a DK, meg az MSZP (Nacsa Lőrinc: A Jobbik!), meg a Jobbik 2019-es választási programjának mely soraiban szerepelt az az ígéret, hogy önök olyan eszközöket akarnak hazahozni Brüsszelből, amivel a magyar kormányt  egyébként a magyar választópolgárok által szabad akaratukból megválasztott kormányt  sarokba lehet szorítani? (Derültség a Momentum és a DK soraiban.)

A tények második része. Tény az is, tisztelt képviselőtársaim, hogy önök dezinformációs tevékenységet folytatnak.

(19.00)

Magát a kifejezést, hogy „dezinformáció”, szívből utálom, de azért fogalmazok így, mert progresszív liberális körökben immár a „hazudoznak”, „rágalmaznak”, „gyalázatos valótlanságokat állítanak” kifejezés nem jön a szájukra, tehát ezért a „dezinformáció” progresszív kifejezését használják. Állandóan mindenféle dezinformációs veszéllyel szemben akarják megvédeni egész Európát, de önök azok, akik virtigli dezinformációs tevékenységet folytatnak.

Jól emlékszem arra, hogy a Covid-járvány kellős közepén az önök harc- és politikai társa egy olyan kamuvideót forgatott, amely kamuvideó nem kevesebbet állított, mintsem hogy tízezres, ezres, sok százas nagyságrendben halnak meg orvosi eszközök és orvosi ellátás hiányában Covidban a magyar kórházakban emberek, és önök minden kritika nélkül a szokásos feljelentgető rendszerükben ezt a videót, a videóban megfogalmazott hazugságokat egészen Brüsszelig vitték el. A közvetlen források dezinformációja, vagy hogy a jóakaratú, jóérzésű magyar emberek is értsék, hazugsága, rágalma, amit Cseh Katalin folyamatosan hangoztat a rá jellemző, visszafogottnak nehezen mondható európai parlamenti felszólalásaiban, az a közvetlen források őrülete.

Most azt szeretném elmondani, mert örülök, hogy végre van módom így legalább 15 méter távolban találkozni a képviselő asszonnyal  mert 5 év óta menekül minden vitától, minden eszmecserétől, mert tudja jól, hogy nem tudja megvédeni az álláspontját , most nem tud megfutamodni, ön fog itt felszólalni, kénytelen tehát végighallgatni azt, hogy miért bődületes badarság, amit ön mond. Azért nem Brüsszelben döntenek az európai uniós fejlesztési források felhasználásáról, mert van egy régóta ismert, az Európai Unió működését meghatározó alapszabály, amit szubszidiaritásnak hívnak. Az európai uniós fejlesztési pénzek felhasználásáról a megosztott felelősség elve alapján alapvetően a tagállamokban az arra felhatalmazott hatóságok  ez az európai uniós bikkfanyelv  javaslatai alapján döntenek.

Önök nem kevesebbet állítanak, mintsem hogy Magyarországot illetően egyedül az Európai Unió országaiban vegyük el a magyar emberektől, azok közösségeitől annak a döntési lehetőségét, hogy mi határozzuk meg, hogy a jog szerint nekünk járó európai uniós fejlesztési forrásokat mire fordítjuk, ezek legyenek közvetlen brüsszeli források, amire majd pályázhatunk, ahol egyébként Magyarországgal kapcsolatban, fogalmazzunk úgy, hogy meglehetősen felszínes ismeretekkel bíró brüsszeli bürokraták fogják majd eldönteni, hogy ki, mire és mennyi támogatást kap. De ebben van még egy nagyon durva csúsztatás, amivel nem tudom, hogy tisztában vannake, ha igen, az nagy baj, ha nincsenek ugyanekkora probléma.

Ha tagállami borítékból európai uniós fejlesztési pénz kikerül és az közvetlen brüsszeli forrássá válik, akkor abból legjobb esetben az adott tagállam népességarányosan vagy az Európai Unió GDP-jéhez való hozzájárulásának arányában tud részesülni. Ez Magyarország esetében véletlen egybeesés, mind a kettő 2 százalékot tesz ki. Tehát önök nem kevesebbet állítanak, mintsem hogy egy: ne mi, magyarok döntsünk arról, hogy mit szeretnénk fejleszteni, hanem majd helyettünk ezt Brüsszelben eldöntik, kettő: vegyünk el a magyaroktól száz vagy ezer vagy százezer vagy egymilliárd, vagy tízmilliárd eurónyi pénzt, és ennek összesen a 2 százaléka jusson nekünk, mert a pályázataink alapján legjobb esetben a tagállami borítékból kikerülő európai uniós fejlesztési pénzek 98 százaléka majd az önök liberális barátaihoz Barcelonába, Párizsba, meg Berlinbe fog kerülni. Önök ezen az állásponton vannak, ezt szajkózzák: ne dönthessenek a magyarok, ráadásul veszejtsük el a nekünk jog szerint járó pénzeket.

Harmadikként a tények. Elhangzott már: 21, Magyarországot elítélő európai parlamenti politikai pamfletet fogadtak el. Nyilvánvalóan, ha az elmúlt öt esztendőben lettek volna problémák Európában, akkor felmerülhetne az a kérdés, hogy talán túlfoglalkoznak Magyarországgal. De hát szerencsére nem volt, hiszen nem lépett ki az Európai Unióból az egyik legmeghatározóbb ország  a brexit vége pont erre a ciklusra esik , nem volt Covid-járvány, nem tört ki az Európai Unió szomszédságában egy háború, egyébként is az európai gazdaság teljesítménye példátlanul virulens és jó erőt mutat, tehát semmi probléma nem volt, így tehát abszolút érthető, hogy ennyit foglalkoztak Magyarországgal.

Nem érzik ezt egy elképesztő aránytévesztésnek, hogy 21 jelentés foglalkozott az Európai Parlamentben Magyarországgal? (Orosz Anna: Ez nem aránytévesztés, ez szégyen!) Amikor a 2-3-at nem éri el az európai gazdák élethelyzetével foglalkozó jelentések száma, nem éri el ezt a számot az Európai Unió gazdasága versenyképességével foglalkozó európai parlamenti jelentéseknek a száma. Ebből a 21 javaslatból 20-szor név szerinti volt a szavazás. Eszem ágában sincs feltételezni, hogy az egyetlenegy kézfelemeléses szavazáskor ne pont ellenkezőleg viselkedtek volna. Ne foglalkozzunk ezzel! A 20 szavazás alkalmából Ara-Kovács Attila 15-ször Magyarország ellen szavazott, 4-szer be se ment. (Nacsa Lőrinc: Szégyen!) Cseh Katalin 16-szor Magyarország ellen szavazott, 3-szor be se ment. (Nacsa Lőrinc: Szégyen!) Dobrev Klára 13-szor Magyarország ellen szavazott, ő árnyék-miniszterelnök, ő legalább 6-szor nem ment be. Donáth Anna 14-szer Magyarország ellen szavazott, 5-ször be se ment. (Nacsa Lőrinc: Szégyen!) Molnár Csaba 17-szer (Nacsa Lőrinc: Szégyen!)  ugye, ő a kis Gyurcsány, tehát neki a főnöknél is aktívabbnak kell lenni, ő 17-szer szavazott Magyarország ellen, csak 2-szer volt távol. Rónai Sándor 15-ször szavazott Magyarországgal szemben, egyetlenegy alkalom sem volt, hogy a magyar javaslatot leszavazta volna. Újhelyi István 13 alkalommal járt el így.

Ha ennyi bajuk van ezzel az országgal, mi a búbánatért a magyar választáson indulnak? (Orosz Anna: Milyen jó lenne az egypártrendszer újra!) Ha ennyi bajuk van ezzel a nemzettel (Az elnök csenget.), akkor miért próbálnak itt, Magyarországon politikai bizalmat kiérdemelni? Ha ilyen borzalmas önök szerint az a nemzet, ha ilyen rettenetesek az önök honfitársai, akkor miért foglalkoznak ennyit ezzel? Majd megadom a választ. (Közbeszólás az ellenzék soraiból: Lejárt az idő!)

Maradva a tényeknél. Amit önök tesznek, az nem kevesebbet jelent… (Az elnök ismét csenget.) Lejárt az idő. Azt a tájékoztatást kaptam, hogy 20 perc áll a rendelkezésemre, ez nyilvánvalóan akkor egy téves tájékoztatás volt. 16 másodperc alatt annyit szeretnék mondani, hogy az ok, amiért önök így viselkednek, az az, hogy külön-külön és együtt is mindannyiukat a külföldi finanszírozóik kilóra megvették. (Balla György: Úgy van!  Derültség az ellenzéki pártok soraiban.) A külföldi finanszírozóik álláspontját, érdekét képviselik a magyar politikában és az európai politikában. Háborúpárti az álláspontjuk, a magyar embereké békepárti. Az illegális migrációt támogatják minden erővel, a magyar emberek népszavazáson döntöttek az illegális bevándorlás elutasításáról. A genderideológiai őrületet imádják, a magyarok soha nem látott többségben döntöttek a gyermekvédelmi népszavazáson a gyermekeink megvédése mellett. (Közbeszólások a Momentum soraiból.)

Június 9-én ezt az egész színjátékot egyszer és mindenkorra le kell zárni. El kell zavarni azokat, akik a magyar polgárok bizalmából, mint ahogy önök, az összes dollárbaloldali képviselő, Magyarország, a magyar emberek ellen áskálódnak. Elnézést, hogy túlléptem az időmet! (Taps a kormánypártok soraiban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage