DR. LENTNER CSABA (MIÉP): Tisztelt Ház! Tisztelt Miniszter Úr! A Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság a kizárólagos állami tulajdonú Budapest-Ferihegy Nemzetközi Repülőtér és annak üzemeltetéséhez kapcsolódó létesítmények működtetésére, a légi forgalom irányítására létrehozott központi költségvetési szerv, amely állami közpénzekből gazdálkodik.

 

(13.20)

A Légiforgalmi Igazgatóság a kizárólagos állami tevékenységnek számító légiforgalmi irányítást végzi, továbbá alapfeladatként látja el a repülőtér fenntartását és üzemeltetését, a szakszemélyzet képzését és a feladatok ellátásához szükséges fejlesztések megvalósítását. Az egységes polgári és - hangsúlyozom - katonai légi irányító rendszer nemzetközi integrációjának és a jövő technikai feltételeinek megteremtése céljából ez év elején kellett volna befejeződnie a Mathias-program keretében megvalósuló fejlesztésnek, amely kapcsolódna a légi közlekedés biztonságára vonatkozó nemzetközi szervezet eurokontrollal harmonizáló integrációs programjához. Ez nem történt meg.

1999 elején a befejezés előtt álló repülőtéri fenntartó bázis és biztonsági rendszer üzembe helyezése ugyanis már hónapok óta várat magára. Történik mindez akkor, amikor a műszaki berendezések hónapok óta leszállításra kerültek Ferihegyre, hazánk légterét pedig a jugoszláviai háború miatt F-14-es, F-16-os vadászbombázók szelik át napi rendszerességgel, repülőtereinket is rövidesen NATO-gépek fogják használni. Mindezt a magyar légi irányítás nem szabad, hogy érzékelje?

Ferihegyen 1999. február 1-jén a légi irányítási rendszer mellett párhuzamos üzemmódban a Mathias-programot is üzembe akarták helyezni. Már az első napon bebizonyosodott, hogy a rendszer működésképtelen. Mi ennek az oka? (Taps a MIÉP soraiban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage