ROZGONYI ERNŐ (MIÉP): Elnök asszony, köszönöm a szót. Tisztelt Államtitkár Úr! Tisztelt Ház! A 62. számú vasútvonal Barcsról indul, és megy Középrigócon át Villányig mintegy száz kilométer hosszan. A vonal egyes szakaszain már csak 40, illetve 20 kilométer/óra sebességgel lehet haladni. A pécsi igazgatóság vezetője azt nyilatkozta az elmúlt években a Somogyi Hírlapban és a Dunántúli Naplóban, hogy Harkány és Középrigóc között a vasúti közlekedést fel lehetne cserélni autóbuszokra, a vonalrészt pedig át kell építeni kerékpárútnak. Ezt a szemléletet átvette a Dráva-völgyi Regionális Vasút vezetője is, akihez az említett vonalrész vezetése tartozik. A vezérigazgatóság műszaki igazgatóhelyettese pedig azt nyilatkozta, hogy aki az ormánsági vasútra csak egy forintot is mer költeni, azt 24 órán belül elbocsátják.

A 62. számú vonalat a század elején építették, azóta sem volt ilyen nagyarányú fejlesztés az Ormánságban. Egy közeli vonal fejlesztésére Pécsvárad és Palotabozsok között 100 milliót kapott az igazgatóság, de fejlesztés helyett vonatpótló autóbuszok üzemeltetésére költötték az összeget. Az úgynevezett BZ-szerelvény üzemeltetése csak fele ennyibe került volna. Ki érti ezt? Tegyék rendbe - ez a kérés - a 62. számú vonalat a fővonalakról felszedett sínekkel, mert az Ormánságnak szüksége van a vasútra. A vasútellenességet száműzni kellene a közlekedéspolitikából.

Tisztelettel kérdezem, mi lesz a sorsa a 62. számú vasútvonalnak. (Taps a MIÉP soraiban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage