MANNINGER JENŐ közlekedési, hírközlési és vízügyi minisztériumi államtitkár: Tisztelt Elnök Asszony! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! Közismert, hogy a vasút infrastruktúrája az elmúlt évtizedek alatt az egyes fejlesztések ellenére rendkívül leromlott, különösen igaz ez a mellékvonalakra. A 62. számú Barcs-Villány vasútvonalon a pálya rossz állapota és kedvezőtlen vonalvezetése miatt kellett a sebességkorlátozásokat bevezetni. Ezek megszüntetéséhez csak ezen a vonalon az eddigi vizsgálatok szerint 1,4 milliárd forintra lenne szükség, a teljes pályarekonstrukció pedig 4 milliárd forintba kerülne.

Igaz, hogy a Barcs-Villány vasútvonal alacsony utasforgalmat bonyolít le, áruforgalom pedig gyakorlatilag nincs. Ennek ellenére a gazdaságosabb vasútüzem érdekében az elmúlt években már több intézkedés történt. Az ön által is említett BZ-motorkocsik közlekedtetése és egyéb szervezési megoldások ellenére a vonalon 1998-ban mintegy 70 millió forint veszteség keletkezett.

Ennek ellenére a vasút több évtizedig tartó elhanyagolását nem lehet néhány év alatt megszüntetni. Csökkent az áruszállítás, csökkent a személyszállítás mennyisége. Mindezek miatt a vasút átfogó reformjára készülünk. Tárcánk kidolgozza azt az előterjesztést, amely lehetővé teszi majd a mellékvonalak további üzemeltetését. Ennek keretében fogunk a 62. számú vonal sorsáról, esetlegesen a regionális vasúttársaság tényleges megalakításáról és a vasútvonal további üzemeltetéséről dönteni.

Kérem addig is a türelmét, hisz nyilvánvaló, hogy a vonal sorsát csak a vasút átfogó reformja során lehet véglegesen eldönteni. Köszönöm.

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage