DR. SALAMON LÁSZLÓ (Fidesz): Köszönöm a szót. Tisztelt Államtitkár Úr! Mint ismeretes, a tervezett M0-s körgyűrű-autópálya kulcsfontosságú szerepet fog játszani Budapest és agglomerációs körzete megfelelő közlekedési viszonyainak biztosításában. Dunakeszi, Fót, Mogyoród és Szada lakói révén az általam képviselt Pest megyei 3. számú választókerület választópolgárai is érintettek a körgyűrű megvalósulásának ügyében. Ismeretes az is, hogy az eredeti elképzelések értelmében az M0-s körgyűrű Dunakeszi alatt húzódó északi szakaszát egy északi dunai híd kötné össze a körgyűrű Duna-jobbparti, dunántúli északi folytatásával. E híd nélkül a körgyűrű nem lenne megszakítatlan és zárt, és északi végpontja éppen Dunakeszi alatt helyezkedne el.

Az év elejétől olyan fejlemények váltak ismertté, illetve olyan hírek kerültek napvilágra, melyek az említett északi dunai híd megépítését illetően kérdőjeleket vetettek fel. A híd megépítéséhez a szükséges hozzájárulást a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi Főfelügyelőség környezetvédelmi okokra való hivatkozással megtagadta. Ismeretes továbbá, hogy a körgyűrű északi szakasza dunántúli folytatásának nyomvonala még vitás, és egyes hírek szerint más hidak építésének gondolata merült fel.

Az érintett települések, elsősorban Dunakeszi választópolgárai aggodalommal fogadták és fogadják e fejleményeket és híreket. Tartunk attól, hogy az északi dunai híd megépítésének esetleges elmaradása korlátozóan hatna a körgyűrű funkcionális szerepének betöltésére, és a Dunakeszi alatti végpont további közlekedési terhelést jelentene a városra nézve. A híd megépítése hozzájárulna a város és az agglomerációs terület fejlődéséhez, és meggyőződésünk, hogy az egyébként nagyon fontos környezetvédelmi érdekeket is egyeztetni lehet.

Kérdezem tehát az államtitkár urat, továbbra is tervezi-e a kormány az északi dunai híd megépítését, elháríthatók-e akadályai, és mikorra várható a megvalósítás.

Várom válaszát.

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage