LEZSÁK SÁNDOR (MDF): Köszönöm, miniszter úr. A válasza annál is inkább megnyugtat, mert Nyugat-Európa több országában óriási költséggel kezdik újra felépíteni a két-három évtizede megszüntetett vasúti vonalakat, elsősorban környezetvédelmi, de gazdasági megfontolásokból is.

Milliárdos tandíjakat fizetnek az elhamarkodott döntésekért. S egyáltalán - kérdezem a minisztert urat - mit jelent a vasúthálózat önkormányzati tulajdona? Az önkormányzat nevezi majd ki az állomásfőnököket? Ha nem boldogulna ezzel a feladattal, akkor ugyanúgy privatizálhatná a tulajdonába került vasútvonal területét, mint ahogyan ma eladhat iskolákat, kórházakat, művelődési házakat?

 

(13.50)

Végezetül: a magyar vasúthálózat, a magyar vasutas szaktudása nemzeti vagyonunk. Abban bízom, hogy a felelőtlen újsághírek, találgatások ezt nem rombolhatják le. Továbbra is abban bízom, hogy a kormányzatunk mindent megtesz a vasúti nemzeti vagyon védelme és gyarapítása érdekében.

Köszönöm a figyelmüket. (Taps a MDF soraiból.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage