HERÉNYI KÁROLY (MDF): Tisztelt Miniszter Úr! Két esztendővel ezelőtt sokat beszéltünk az M7-es továbbépítéséről, fejlesztéséről, és tettük ezt azért, mert átéreztük az ottélők nehéz helyzetét, mert ismertük a 70-es út túlterheltségét és az ebből adódó fokozott balesetveszélyt.

Mindnyájan tudjuk, hogy milyen nehéz a helyzet, tudjuk, hogy nyáron ezen az úton átkelni a száguldozó kamionok között, egy túlélési verseny megpróbáltatásival egyenértékű. A megyei baleseti statisztikák szerint messze a 70-es út, a Balaton-parti út a legveszélyesebb, itt történik a legtöbb baleset.

A múlt héten egy súlyok kamionbaleset következtében idézőjelben hála istennek nem emberek pusztultak el, csak lovak. De az csak isteni szerencse, hogy veszélyes anyagokat szállító kamionok nem okoztak idáig olyan környezeti katasztrófát és olyan elháríthatatlan bajt, aminek ki vagyunk téve.

A múlt héten a gazdasági bizottsági meghallgatáson arról értesültünk, hogy 2002-ig az eddigi tervekkel ellentétben legfeljebb arról lehet szó, hogy az Aliga-Zamárdi közötti szakasz másik oldala megépül, és egy teljes autópálya lesz az M0-ástól Zamárdiig. Na most, ha ez így lesz, akkor ez a Balaton-parton élők helyzetét egy jottányit sem fogja javítani, legfeljebb annyi történik, hogy a régi rossz úton nem zötykölődve fogunk Zamárdiig menni, de Zamárditól végig a Balaton-parton ugyanolyan balesetveszélyes és ugyanolyan nehéz lesz a közlekedés.

Én tisztelettel azt kérdezem a miniszter úrtól, hogy tekintettel a késésre, a tervezési és kivitelezési késésekre, lát-e lehetőséget arra, hogy ne az Aliga és Zamárdi közötti másik két sáv épüljön meg a következő két-három esztendőben, hanem megtartva a mostani két sávot Aliga és Zamárdi között, mintegy 30 kilométerrel hosszabbítsuk meg a Balaton-parton a gyorsforgalmi utat, mert igazából ez tehermentesítené a Balaton-partot.

Kedvező válaszát várom. (Taps.)

 

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage