Nyári nyitvatartás
Nyitó oldali csempék
![Beiratkozás](/documents/56469078/56470357/Ajt%C3%B3+beiratkoz%C3%A1s.jpg/88927c7c-1322-aae4-0eb8-23fd993f96e8?t=1596715668564)
![A könyvtár állománya](/documents/56469078/56470357/gyujtemenyek.jpg/78fce74f-8f36-99db-392b-63707ec77db3?t=1614174821716)
![Katalógus](/documents/56469078/56470357/katalogus2.jpg/2c881054-8c5a-a011-f289-921f326086c0?t=1614176591487)
![Gyűjtemények](/documents/56469078/56470357/olvaso-gyujtemeny.jpg/37c9670a-9fad-887b-97b9-c447f136750b?t=1669807474405)
![Könyvtárhasználat](/documents/56469078/56470357/Szakt%C3%A1j%C3%A9koztat%C3%A1s.png/b4b6bcb5-8f94-0fec-11a9-b66282071509?t=1596715659426)
![Elektronikus források](/documents/56469078/56470357/e-forrasok.jpg/bf33840c-42fc-7ef2-259c-50c297786900?t=1614174933457)
Tartalom megjelenítő
Az általános történettudományi kutatásban is periférikus témának számított az egyetemtörténet. Ez a hiánypótló monográfia arra tesz kísérletet, hogy interdiszciplináris megközelítésben, a legújabb kutatási eredményeket felhasználva mutassa be az európai egyetemek kialakulásának körülményeit és fejlődésüket a felvilágosodás koráig.
Az egyetemek az egyházak mellett az európai kultúra évszázadokon át létező és meghatározó tényezői, mindig is privilégizált helyzetben működtek.
Az egyetem feladata - Arisztotelész szerint egy hármas célkitűzés teljesítése: 1. a magasabb műveltséghez való hozzáférés, 2. erkölcsi nevelés, 3. a társadalmi szükségletek kielégítése – természetesen az idők során mind tartalmában, mind módszereiben változott. Ezzel együtt már a tartós fennállásuk is bizonyítja, hogy az egyetemek egyben társadalmi stabilitást és folytonosságot biztosító intézmények is. Nyolcszáz éves történetük során mintegy katalizátorként felfogták és szellemi irányzatokká alakították a társadalmi és környezeti hatásokat. Mindenkor meg kellett találniuk az optimális arányt az újítások és a tradíció megőrzése között.
A kötet a témának megfelelően korszakonként és területi elrendezés szerint veszi számba az egyes európai iskolákat, részletesen bemutatja szervezeti felépítésüket, taglalja a professzorokkal szembeni követelményeket és a diákélet jellemzőit. A konkrét személyek példáján keresztül, illetve az esettanulmányok révén közelebb kerülünk az adott kor viszonyaihoz. A könyv végén szakirodalmi és szakkifejezés-jegyzéket találunk és egy érdekes mellékletet, amely az egyetemeket alapításuk időrendjében sorolja fel.
A kiadvány raktári jelzete az OGYK-ban: 904.599
![Címer](https://www.parlament.hu/o/ogyk-theme/images/footer_crest.png)